Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

LHR!

Merkelig at det ikke finnes tall på antall indirekte flyvninger. Frekvensen til DY er ikke akkurat fantastisk til LGW.

Ellers kunne vel KRS også vært noe? (så nå at det stod utenlandsruter, men sørlandet er jo ganske så eksotisk og :P)
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

FRA - LHR - MUC

Jeg vet at LH starter FRA , men ønsker litt annen tidtabell og kanskje daglige ruter t.o.m. MUC er noe vågal, men "den som intet våger,intet vinner"....;)
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Ser Værnes har kommet inn på therouteshop.com. Der er Berlin nevnt som top priority.
Og edit: Linken var jo i teksten, må lære meg å lese alt. ;)
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

LHR!

Merkelig at det ikke finnes tall på antall indirekte flyvninger. Frekvensen til DY er ikke akkurat fantastisk til LGW.

Ellers kunne vel KRS også vært noe? (så nå at det stod utenlandsruter, men sørlandet er jo ganske så eksotisk og :P)

DY fløy 6 ukentlige TRD-STN men det gikk ikke, men det er jo noen år siden og ettersom de nå flyr til LGW i stedet så kan det hende markedet vil ha flere frekvenser.
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Min ønsker:
SAS tar over CPH-TRD-CPH CRJ900,A319,A321,MD80
Lufthansa MUC,HAM,DUS-TRD--> CRJ700/900,E195 (Økning på FRA A320)
Air France CDG-TRD-CDG E145/170
Brussel Airlines BRU-TRD-BRU RJ100
Krohn Air TRD-HEL-TRD DO328 eller
Blue 1 HEL-TRD-HEL B717/RJ85 eller
Finnair HEL-TRD-HEL E170
Swiss ZHR-TRD-ZHR RJ100
Vueling BCN-TRD-BCN A320
Spanair PMI-TRD-PMI MD80/A320
DAT BLL-TRD-BLL MD80
City Airline GOT-TRD-GOT E145/MD87
Emirates melomlander på sine ruter til Amerika, eks. DXB-TRD-JFK, IAD-TRD-DXB B777,A330,A380
Norwegian Air Shuttle JFK-TRD-ARN, ARN-TRD-JFK B787

DAT SKE-TRD-SKE ATR42
 
Last edited:
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Hvor ble det egentlig av Finnair sine planer om en Helsinkirute?
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Om prisen er bra nok så skulle det vel ikke være så vanskelig å få Ryanair på banen og da er muligheten for et større stykke utenlandsdestinasjoner mulig.
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

DY flyr til Berlin/SXF fra både OSL, BGO og SVG, så da kan de kanskje også ordne en rute fra TRD også...
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

St. Petesburg, Moskva, Istanbul, Athen, Malta, Roma, Milano, Paris, Dublin, Helsinki, Constanta, Varna....
:-)
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

DY gar na i flere sesonger sökt om slots for en TRD-SXF rute. De alltid fikk disse slots, likevel har de ikke started opp ruten. Det tyder vel at de har bedre ruter hvor de vil bruke sine TRD-baserte fly pa.

Dersom TRD far en av de to flyene fra RYG, sa apner det kanskje muligheten. Det er jo soleklart at en mulig TRD-SXF rute vil ga bare noen fa ganger i uka og flys midt pa dagen, slik at flyet kan brukes för og etter Berlin-slingen pa de ekstrem lönnsomme innenlands-ruter.

I denne sammenheng kan man vel ogsa nevne at BGO-SXF bare flys to ganger i uken, og Bergen har langt mer potensiale a tiltrekke seg turister enn TRD. :old
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Min ønsker:
SAS tar over CPH-TRD-CPH CRJ900,A319,A321,MD80
(klipp-klipp)
Du vil altså ha alt?

Og hvorfor skal SAS ta over København-ruta?
WIF flyr jo den utmerket med Q400, høy frekvens med rett seteantall.

Det er marginalt å tjene tidsmessig på å bytte til noe uten propell. Sannsynligvis er det kostnadseffektivt for SAS-konsernet å bruke Q400 fremfor B737 på denne ruten også.
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Du vil altså ha alt?

Og hvorfor skal SAS ta over København-ruta?
WIF flyr jo den utmerket med Q400, høy frekvens med rett seteantall.

Det er marginalt å tjene tidsmessig på å bytte til noe uten propell. Sannsynligvis er det kostnadseffektivt for SAS-konsernet å bruke Q400 fremfor B737 på denne ruten også.
Det er helt sikkert riktig det du sier, men som passasjer på en såpass lang rute, vil je helt klart foretrekke en CRJ900 framfor en Q400. Jeg synes belegget virker å være rimelig bra på denne ruten når jeg flyr den, så kanskje CRJ900 hadde passet inn på morgen- og kveldsavgangene i hvert fall!?
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

CRJ900 på TRD-CPH med SAS tror jeg hadde vært fornuftig. Mange kvier seg for å sette seg inn i ett "lite" propell fly fra Widerøe. Da er det bedre med en "stor" jet maskin fra SAS. Jeg tror mange tenker slik...

SAS/WF burde kanskje bruke Q400 maskinene sine på ruter i Norge der 737 virker å være i største laget....
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Nye (ønske)ruter fra TRD:

Berlin
Frankfurt (LH) Daglig X 2?
Paris
Tenerife
Helsinki
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Når jeg så over Europa på therouteshop så så jeg at Zürich og Billund var to flyplasser som ønsket seg rute til TRD
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Nyss hjemkommet fra et snødekt skotsk høyland ønsker jeg meg ABZ. Og skal jeg fantasere vilt tar jeg gjerne en direkterute til ILY også. Utover det står VIE (evt BTS) høyt på ønskelista.
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Krohn air kunne jo fløyet TRD-HEL-TRD 2 ganger dagelig, tilpasset rutetidene til MOL, med Dorniern de leier fra Sun air.
 
Back
Top