Wishmaster
avsluttet
Det skal du aldri se bort ifra, nå som SAS blir en helt vanlig ordinær kunde hos Aviator.
Fint for SAS som har ønsket å kvitte seg med bakketjenestene lenge, men jeg følger meg ikke trygg på at Aviator vil gi samme service som SAS.
Selv om SAS nå blir "en av mange", så blir de samtidig også Aviator sin desidert største kunde. Jeg tror ikke det blir helt uten betydning...:fly
Pål Gisle Andersen, HK-klubbleder i SGH, er overrasket over at denne avtalen er kommet i stand. Verken han eller de andre tillitsvalgte i selskapet har blitt informert om prosessen, opplyser han.
La meg anta at du jobber(t) i SGH på OSL, men vet jo ikke, men la oss anta,
gjorde du mer for SK enn de selskapene SGH handlet? F. eks LH, DK, etc..
Eller fikk "alle" samme gode behandlingen?
RIBO: Kanskje bagasje med Priority-bagtags endelig kan komme først ut på bagasjebåndet på OSL?
Dont count on it, dessverre... De begynner å gå lei å jobbe dugnad uten å få noe tilbake.
SAS skriver vel ingen "evighetsavtale" med Aviator ang handling ,eller ?.. En av fordelene som SAS sikker nå vil benytte seg av er vel at de kan forhandle med hvem de ønsker ang handling.
Stor takk til alle flotte SGH-medarbeidere som gjør mine reiser litt bedre på hver deres måte! Jeg synes det vil være forferdelig synd om noe skulle skje som gjør at dere og servicenivået dere representerer skulle forsvinne delvis eller helt.
Jeg er ikke enig med deg 73H.
Det du beskriver, passer dårlig med det jeg opplever i min hverdag på jobb.
De ulike flyselskap setter standarden på servicen ned til minste detalj. For eksempel hvor mange skranker som skal være på innsjekk. Eksempel: KLM har på Torp 3 skranker på et fly med 100 seter. To for økonomiklasse, og en skranke for business og folk med kort av høy klasse. Tre skranker gir oss et hav av tid å sjekke inn de 100 passasjerene.
Ryanair vil spare penger, og ønsker vil ikke betale for mer enn en skranke for sitt fly med 189 seter.
På gate er det likedan. Mer folk på KLM enn på Ryanair, selv om KLM har lengre snutid og halvparten så mange seter som Ryanair.
Jeg er akkurat like vennlig og imøtekommende for mennesker, enten de reiser med KLM eller Ryanair. Og jeg blir litt fornærmet over å bli kalt "monkey" selv om jeg jobber for en lav lønn. Jeg har vært 17 år på Torp, og trives i min jobb. Jeg har byttet arbeidsgiver underveis, men jobben er akkurat lik den: Oppdraget er å gjøre den jobben det respektive flyselskap ber meg om å gjøre for sine kunder, og gjøre det på en god og hyggelig måte.
Imm
Joda DY hadde en relativt god statistikk tidligere, men de hadde ikke den samme kompleksiteten i operasjonen sin som SAS har. QTB innland-utland osv, som er en service som garanterer for at du får bagen med deg ved kort transfer. Etter hva jeg vet fra SGH så kommer neppe folk til å gå den ekstra milen lengere. Det er forståelig. Nå er heller ikke tiltroen til ledelsen høy og kommer ikke til å bli noe høyere. Nå skal jeg ikke male fanden på veggen, men jeg forundrer meg ikke om alt skjerer seg.
Ang. Id billetter så er det nesten eneste grunn for å jobbe der med middels/ lav stillingsprosent. Lønna er langt fra god men godene er veldig fine. Mange kommer til å slutte, finne seg arbeid på rimi, og inn kommer "aviatorpersonell" fra øst europa og enda lengre unna som gjør tildels slett arbeid...