• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Nostrum har lyst på luftskip

Re: Air Nostrum har lyst på luftskip

Air Nostrum skal ha inngått en LoI om å skaffe seg 10 luftskip av typen Airlander, så lenge de klarer bli godkjent

https://www.ch-aviation.com/portal/news/116607-spains-air-nostrum-inks-loi-for-10-dirigibles

Har alltid hatt trua på luftskip med sånne svære salonger tilsvarende den i Indana Jones the last crusade, og med mulighet for å tilby en reiseopplevelse ala cruise og tog, men med enda bedre utsikt og kortere reisetid. Zeppelinerne hadde vel god operativ statistikk, sett bort i fra den ene hendelsen med Hindenburg. Det eneste de plagdes med var vel fortøyning i sterk vind, men det er vel løst allerede for 20 år siden (Zeppelin NT?).

Med solcellefilm på oversiden kan dette bli ganske så bra etterhvert.
 
Re: Air Nostrum har lyst på luftskip

Og nå har de bestilt 10 til ….

One year later, the aviation group doubled this number to 20 aircraft, each with a 100-passenger configuration. Mel Air and HAV are envisioning pioneering sustainable flights covering routes such as Malta-Sicily and Malta-Gozo, as well as further connections with Tunisia and Lybia, carried out by the Airlander 10. The two have recently presented this strategy to officials from Transport Malta, and things look promising.

https://www.autoevolution.com/news/...-order-numbers-on-track-for-2027-220438.html#
 
Re: Air Nostrum har lyst på luftskip

Vil bruke ca 41 timer på OSL-TFS. Det er jo litt. Men f.eks med utvendig røkeplatform, daglig grisefest på nivå 3 og krabbeløp for barna i lobbyen burde de ha noe på gang.

3-4 døgn på en lakselevering i Seoul blir kanskje for tregt?
 
Back
Top