Avianca Lifemiles

Er det noen som i det hele tatt får opp Sas som alternativ på IC-strekk ?

SAS er helt umulig å få med *A partnere interkontinentalt. ANA har aldri gitt noe treff på det i det hele tatt så lenge jeg har drevet med awardbooking i US Airways (som nå som kjent har gått over til Oneworld i forbindelse med mergeren)

SAS IC er det bare å glemme som Hypern sier. Setene der er sjeldnere enn hvite enhjørninger. Har heller aldri sett noe ledig der etter flere år med tråling i ANA/KVS.

Last edited:
SAS IC er det bare å glemme som Hypern sier. Setene der er sjeldnere enn hvite enhjørninger. Har heller aldri sett noe ledig der etter flere år med tråling i ANA/KVS.

Det var vel nesten å vente ? Ved å innføre Diamond, er det ikke lenger C-klasse seter å oppdrive på "vanlig-bonus". Jeg har hatt litt mail dialog med Eivind Roald om dette.

Litt "OT"
Men det som har skjedd er jo at, det er litt kick-back på C-turene, og så lenge CT er blitt tilgjengelige på *A, så blir det litt "daglig-vare-horing", istedenfor MR ? for å bygge poeng og gode relasjoner. Kjøpte øl til firma fest på trippel-trumf dag denne uken, NOK 15 000 * 3 - har ikke kontroll på antall poeng. Pussig at Norges Gruppen fortsatt for lov til å gi poeng på alkoholer ????

Det var vel nesten å vente ? Ved å innføre Diamond, er det ikke lenger C-klasse seter å oppdrive på "vanlig-bonus". Jeg har hatt litt mail dialog med Eivind Roald om dette.

Litt "OT"

Men det som har skjedd er jo at, det er litt kick-back på C-turene, og så lenge CT er blitt tilgjengelige på *A, så blir det litt "daglig-vare-horing", istedenfor MR ? for å bygge poeng og gode relasjoner. Kjøpte øl til firma fest på trippel-trumf dag denne uken, NOK 15 000 * 3 - har ikke kontroll på antall poeng. Pussig at Norges Gruppen fortsatt for lov til å gi poeng på alkoholer ????

I blant synd det ikke er krav til dokumentasjon for å legge ut "hjemmelagde" påstander på nettet.....

Det finnes faktisk seter på SAS IC i C, f.eks. OSL-EWR til høsten. Dog ikke mange seter.

Code:
OSL  Oslo Metro / Gardermoen NO = OSL TRF RYG [ENGM]
EWR  New York Newark Liberty Intl NJ US [KEWR]
SUN  23 Nov 2014 (20 Nov 2014 - 26 Nov 2014) | 2 Seats

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
SK         907     OSL   10:25 -3  EWR   12:50 -3  333  0   FS/  CS-  YS+
SK         907     OSL   10:25 -2  EWR   12:50 -2  ***  0   FS/  CS+  YS+
SK         907     OSL   10:25 -1  EWR   12:50 -1  ***  0
SK         907     OSL   10:25     EWR   12:50     ***  0   FS/  CS+  YS+
SK         907     OSL   10:25 +1  EWR   12:50 +1  ***  0   FS/  CS-  YS+
SK         907     OSL   10:25 +2  EWR   12:50 +2  ***  0
SK         907     OSL   10:25 +3  EWR   12:50 +3  ***  0
Uansett er det helt greit å betale 140 000 poeng med "best tilgjengelighet" funksjonen, samtidlig som man tjener over 20 000poeng.

Last edited:
140 000...men det er som Diamond ikke sant? Ellers er det 200 000 for en som ikke har status. Synes det er i drøyeste laget jeg da.

140 000...men det er som Diamond ikke sant? Ellers er det 200 000 for en som ikke har status. Synes det er i drøyeste laget jeg da.

Ingen andre flyselskap tilbyr i dag Når-som-helst billetter for 2x vanlig bonuspris. Dette er meget bra mulighet av SAS å tilby, selv om man oftest vil lete etter vanlig priset bonusbiletter. At det i tillegg gis rabatt for gode kunder er bra.

Dette er sannsynligvis det i EB2.0 som får meg til å fly mer SAS.

Ok, men ingen andre flyselskap har et så elendig utvalg av vanlige bonusbilletter på langrutene til sine egne medlemmer enn SAS heller. Men betaler du dobbelt, ja da kan du velge og vrake i plasser. Er jo et lite paradoks...men det er muligens bare meg som ser slik på det...

Myser på Lufthansa 747-8i hjem fra LAX i begynnelsen av juni, finner ingen tilgjengelighet hos Lifemiles for øyeblikket. Har noen erfaring med sannsynligheten for at det dukker opp noe nærmere avgangsdato, ev. hvilke klasser ?

Første klasse er tilnærmet umulig til/fra LAX/SFO, selv på sommeren. Det hender at de åpner, men da sjeldent mer enn 1-3 dager før avreise. Fant en del alternativer i C da jeg skulle hjelpe en med LAX-OSL i fjor sommer, men det var med EuroBonus og dermed større valgfrihet til å velge rute selv enn LifeMiles gir.

Jeg fløy selv FRA-LAX i fjor den 23. Juni med LH 747-8i i F samt hjem LAX-ZRH-OSL med LX i C den 1. Juli. Begge flighter bestillt med LM 2-3 dager før avreise som enveisbilletter.

Kan være jeg bare hadde flaks?

Både ja og nei. Hvis man kan ha is i magen til så nærme før avreise vil det ofte (men ikke alltid) ordne seg på et eller annet vis, selv om det ikke nødvendigvis blir den mest direkte ruten. Det kan i så fall være lurt å følge med på bookingtall gjennom KVS, ExpertFlyer, Kayak el.l. F8 er tomt, F0 er fullt, og det slippes sjeldent med mindre det er minst F3-4. Ved F6-8 slippes det ofte.

Eksempler fremover, LAX-FRA
13/4, F2
14/4, F4
15/4, F1
16/4, F4
17/4, F2
18/4, F2
19/4, F0
20/4, F0
21/4, F0

Frustrasjonsføljetong uten like...
Forsøkte å booke OSL-EDI-ORD-SPI enveis i juli, god availability, men bookingen går ikke igjennom i det øyeblikket man forsøker å komme videre.
Er nå på min 10. tlf med callcenteret, blitt brutt etter 20 min ved flere anledninger, sendt gjennom/mellom ulike avdelinger/personer med ymse språkkunnskaper, bookingmuligheten synes, men INGEN klarer å booke den og ber meg gang på gang ringe tilbake om en time eller 2.... Jippi!!

Frustrasjonsføljetong uten like...
Forsøkte å booke OSL-EDI-ORD-SPI enveis i juli, god availability, men bookingen går ikke igjennom i det øyeblikket man forsøker å komme videre.
Er nå på min 10. tlf med callcenteret, blitt brutt etter 20 min ved flere anledninger, sendt gjennom/mellom ulike avdelinger/personer med ymse språkkunnskaper, bookingmuligheten synes, men INGEN klarer å booke den og ber meg gang på gang ringe tilbake om en time eller 2.... Jippi!!

LM hadde i hvertfall problemer med flyplasskoden ORD tidligere, er usikker på om dette er rettet. Da fikk man også opp alternativer, men det gikk skeis før man var helt ferdig.
Så lenge eneste rute er via ORD tror jeg ærlig talt ikke du har sjangs, hvis denne feilen fremdeles eksisterer. Hvilken klasse prøver du på?

LM hadde i hvertfall problemer med flyplasskoden ORD tidligere, er usikker på om dette er rettet. Da fikk man også opp alternativer, men det gikk skeis før man var helt ferdig.
Så lenge eneste rute er via ORD tror jeg ærlig talt ikke du har sjangs, hvis denne feilen fremdeles eksisterer. Hvilken klasse prøver du på?

Prøver i X-klasse, ORD-SPI er all-economy og Lifemiles bookinger tillater dessverre ikke mixed classes, selv om det faktisk er ledig OSL-ORD i I..

Prøver i X-klasse, ORD-SPI er all-economy og Lifemiles bookinger tillater dessverre ikke mixed classes, selv om det faktisk er ledig OSL-ORD i I..

Hvis du kan være litt fleksibel så finnes det I på samme ruta men med endestasjon STL 4 juli. Men jeg tror fremdeles ORD er problemet her, så da er du vel like langt.

Hvis du kan være litt fleksibel så finnes det I på samme ruta men med endestasjon STL 4 juli. Men jeg tror fremdeles ORD er problemet her, så da er du vel like langt.

Prøvde det også, men no cigar... OSL-ORD går heller ikke ttf ledig kapasitet i både I og X. Får kjøpe EB billett i stedet...

Prøvde det også, men no cigar... OSL-ORD går heller ikke ttf ledig kapasitet i både I og X. Får kjøpe EB billett i stedet...

Er nok muligens den eneste muligheten, for jeg tror ikke du klarer å lure deg utenom ORD med LM søkemotoren.

Back