Avbestilling hos Norwegian

Når man bestiller en reise med Norwegian eller hvem det nå måtte være så inngår man en avtale med selskapet. Når man har krysset av i nettbestillingen for at man godtar vilkårene/bestemmelsene så kan man ikke i ettertid komme og kreve endringer/avbestille fordi man ikke er fornøyd. Lavprisbilletter refunderes IKKE, det står klart og tydelig under vilkårene. Dog refunderes skatter og avgifter.

Om man ringer umiddelbart kan man klare å stoppe det da jeg mener å huske at DY kjører ut alt samtidig. Tidligere var det vel 1900, men nå tror jeg det er tidligere på dagen.

Jeg må si jeg har stor sans for angrefrist på 24 t som SAS for eksempel har. Likedan med en rekke av charterselskapene.

Har meget god erfaring å få igjen skatter og avgifter (som forsikringen ikke betaler!) fra SAS, men ikke fra Sterling.

Om du derimot kjøper over telefon blir du ikke konfrontert med betingelsene. Ei heller blir du spurt om å godkjenne disse for å gjennomføre transaksjonen. Er du da like ansvarlig for som kunde "å selv ha ansvaret for å vite betingelsene for det du kjøpte" eller stiller det likt som et online kjøp?

I USA får du ihvertfall ofte opplest en hel haug med vilkår på telefon, som jeg innbiller meg også tas opp - ved telefonsalg. Nevnes ingenting om vilkårene per telefon?

Det er mulig å kansellere reiser hos Norwegian inntil reservasjonen er ferdig behandlet av systemene. Søker man opp bestillingen vil kansellering være mulig på samme måte som setereservasjon eller bestilling av spesialbagasje, men denne muligheten faller bort når systemet har gjort seg ferdig med de prosessene som er nødvendig for å behandle bestillingen.

Rabatterte billetter:
Kan avbestilles innen 4 timer etter endt bestilling. Dette kan gjøres ved å trykke på avbestillingsknappen under "mine reiser" (må ha blitt booket i profil) eller ved å kontakte oss pr telefon i åpningstiden. Er denne knappen ikke i funksjon har bestillingen gått til belastning og muligheten for å avbestille er ikke lenger tilgjengelig. Etter dette gjelder vanlige regler for endringer og avbestilling av billett.

http://www.norwegian.no/sw4321.asp

Back