OSL Asiana Cargo B747

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Hørte fra en gammel kollega fra GOT som fortalte meg at grunnet banearbeider i sommer, ville Asianas 747-frakter måtte flytte ut sin ops noen uker. Dette skal være bestemt at dette blir OSL, men ingenting er visst offisielt ennå. Første flight blir visst i juni engang.

Det blir dermed litt kortere vei for fisken fra Norge. ;) Imidlertid er det visst Volvo som er Asianas største kunde der nede.

15 Juni og 3 uker frem sier harde rykter.

To ganger pr uke. Så på Tirsdag blir det to 744F til ICN samtidig fra OSL.

S

15 Juni og 3 uker frem sier harde rykter.

To ganger pr uke. Så på Tirsdag blir det to 744F til ICN samtidig fra OSL.

S

Det er et syn jeg absolutt kan venne meg til. Ellers lurer jeg på hvorfor trailer på trailer kjøres fra Norge til utlandet for deretter å lastes om på fly. Dette gjelder spesielt laks. Anyone?

Last edited:
Trucking er billig. Det er mye fisk som truckes sørover for så å flys ut av CPH og andre steder. Så store volumer som det er snakk om er det heller ikke mulig å få ut av Norge med rutefly.

Det er 99 % bekreftet følgende tider:

25juni,2juli,9 juli (mandager) Ank kl 1020 (fra VIE) og avg kl 13.10

29juni,6 juli og 13 juli (fredager) Ank kl 2300 og avg kl 00.55

så da blir det ingen dager hvor det er to 747-400 F samtidig.:(

A300 går greit, men de må muligens ha en fuelstop sørover. FBU var 2200 og håndterte A300 uten større problemer.

Dytter litt på denne da det nærmer seg. Er det noen som vet sikkert om den dukker opp over helga? Har hørt snakk om at den dukker opp enten mandag eller tirsdag, hhv 25. eller 26. Juni.

Ankomsten er Tirsdag. Tider som Tertit54 nevner.

DVS at det på Tirsdag blir 2x747 sammen på OSL.

S

Takk for svar ;) Ser dessverre ut som om det får bli en av de andre gangene for min del. Regner med at det blir godt dokumentert uansett.

Da ligger det to B744 etter hverandre oppover langs svenskekysten. Asiana først i køen sålang, med korean like etter.

I tillegg sees XL inn over Sørlandet med en A320. Happy spotting.

Edit: XL er faktisk over Oslo allerede.

Last edited:
Back