Re: Årets ferie no 2
Vel fremme på MUC fant jeg Senator loungen til LH. Med C klasse bilett på any *A får man adgang til Business loungen deres, men alle *G har adgang til Senator loungen. Vet ikke helt forskjellen siden jeg aldri har vært i en av deres Business lounger. Men Loungen i MUC var fin. Mye forskjellig mat, suppe, øl, vin, sprit og noen pc’er man kan surfe på. Har ingen bilder desverre.
Tok meg en dusj før avgang med TG til BKK. Se bilder av dusjrommet. Fikk 3 hånkleder og badematte, tannbørste og shaveutstyr. Meget bra.
Da jeg skulle kle på meg oppdaget jeg at genseren lukta skit. Var nyvaska?? Hmmm... Så jeg måtte finne ei sjappe å få en ny ganske pronto. Klokka var 2040 og vi hadde avgang 2110. Fant en sportsbutikk og fikk en genser. Da jeg kom ut av butikken gjorde jeg en grov feil. Jeg så en thai kar og jeg tenkte jo at han skulle til BKK. Så jeg gikk etter ham og tenkte han visste hvor jeg skulle. Men han skulle visst til SVO. Så jeg havna 15 gates bortenfor der jeg egentlig skulle være. TG begynnte å rope navn, men jeg hørte ikke mitt oper calling anlegget. Ble litt redd da, kanskje de hadde glemt meg? Men jeg kom meg til rett gate og kom meg ombord. Fikk et glass vann sor å flukke tørsten etter litt småjogging.
Fant meg vel tilrette i sete 17A, vindusplass rett foran gally. Dette var en 340-600 med nytt interiør, AVOD i alle klasser. F har sengeplass, Odd har jo erfaring derfra. C setet har noen grader helling når setet er helt slått ut. Bananklassen faktisk ikke så så værst ut. Så ut som det var 34” i 2-4-2 config.
C klasse setet var ikke veldig behagelig i oppreist stilling. Man sitter altfor rett med ryggen til at en kan slappe av. La meg litt bakover og det ble bra. Men jeg tror dette setet er laget for de under 185. For det var ikke mange posisjoner som var komfortable for meg. Støtten til beina var altfor kort. Og i mange posisjoner ville den ikke komme helt ut heller. Så jeg bestemte meg får å se film og holde meg våken så lenge som mulig.
Menyer ble utdelt, en for mat og en for drikke. Og vi fikk en liten toalettveske med litt håndkrem, tannbørste, sokker, sovemaske, munnskyllevann og en børste. Kjækt å ha.
Etter en time i lufta var det middagsservering.
Aperitif: Campari og frityrstekt reke med agurk saus. Smakfullt
Forrett: Mango salat med røky biff og mer reker. Mæget bra!!!
Main: Valg mellom Lam med rosmarisaus, rødkål og ”dumpling”/kartollelknödel eller Beef stirfry med ris, bok-choy og gulrøtter eller Pork curry med grønnsaker eller kokt ”red mullet” (Vet ikke hva det er på norsk. I mitt ordforråd er det røy håkkysveis...) med ssafransaus, trøffel spinat?? Og potet.
Drikke: Champagne: Charles Mignon Brut. Jeg har ikke så mye peiling på champagne. Men jeg kunne smake at dette var ikke noe Moet o Chandon... Men den hadde bobler så det var greit.
Valg mellom 3 røde: Chateau Robin Cotes De Castillon 2003, Chateau Franc Perat 2005 eller en Bourgogne Pinot Noir Albert Bichot 2002. Jeg valgte den siste. Det var 3 hvite også. Men er ikke noe hvitvin fan. Skal prøve å finne lista hvis noen er interesset.
Jeg er ikke glad i gris, og har hovedregel om at jeg aldri spiser fisk i lufta etter SK serverte fisk i brun saus i C ZRH-OSL en gang på nittitallet... De neste 10 dagene blir det nok en del stir-fry så jeg valgte lammet. Som var utmerket. Kokken i MUC hadde virkelig fått det til. Mørt, rosa og smakfullt.
Så kom det litt ost før en meget søt ostekake var servert med kaffe. Ba om en cappuchino. Men burde visst bedre. Asiatere er ikke flinke med kaffe. Burde tatt en te istedet. Men kaffe var kjekt så jeg holdt meg våken, og den kunne skylles ned med en stor Hennessy X.O. 
Etter maten ble det 2 filmer. Pirates of the Carrebean 3 og en annen. Surf’s up kanskje det var. Husker ikke. Etter det slokna jeg og sov et par timer. Ny runde med til det ble servert en lett lunsj før ankomst i BKK.
Menyen:
Frukt og youhurt
Omelett med cheddar, sopp, brokkoli, tomat og potet eller
Pannekaker med honning og kirsebær eller
Nudelsuppe med kina roast pork.
Jeg valgte omeletten. Var faktisk ganske god. Omelett på fly har lett for å bli soggy, men denne var tørr og fin.
Croassant til med syltetøy og en kopp kaffe til dessert.
Smooth landing i BKK. Vi takset inn til gate på tiden såvidt jeg husker. 10 min å gå til Royal Orchid Lounge hvor jeg tok en dusj og sov litt mens jeg ventet på min kjære komme fra Sydney. Sammen skulle vi fly til KBV.
TG loungen var stor og fin. Nesten ingen der midt på dagen. Vet egentlig ikke helt om jeg hadde adgang siden jeg skulle videre med et innenriksfly. Men jeg viste MUC-BKK slippen og han som satt i resepsjonen slapp meg inn. Han ingen bilder derfra, men det var en stor buffet med mat og drikke. Dusjen var stor, men ikke like fin som den i MUC. Den bar faktsk preg av slitasje selv om Suvarnabhumi flyplassen er ganske nyåpnet.
Bilder
1: Stor fin dusj i MUC. Super rein og fresh.
2: Forrett MUC-BKK
3: Hovedrett MUC-BKK
4: Bakre C kabin om natta
5: Frukt til frokost
6: Omelett