Satt klemt oppi hjørnet bak kapteinen, og når vi hadde landet, glemte han jo at jeg satt der. Så han klemte jo meg helt fast bak der da.. Men men![]()
Det må ha vært relativt stille fra det hjørnet, siden han glemte deg? :lol:
Satt klemt oppi hjørnet bak kapteinen, og når vi hadde landet, glemte han jo at jeg satt der. Så han klemte jo meg helt fast bak der da.. Men men![]()
God dag DagHeisann,
Kan bare legg til at -500 vaare har 2 flight deck jump seat, mens alle NG'ene vaares har kun ett...
Dag
Braathens hadde 2 jump seats, mens SAS har 1. De har valgt vekk det andre setet bak kapteinen for å prioritere bedre plassering av noe nødutstyr.Huey
...og jeg har hatt "gleden" (?!?) av å tilbringe en times tid der. Det er bare så aldeles for j*****g trangt...
God dag Dag
Hva med -300ene deres? 3 eller 4 seter?
FBU 4EVER! Det er riktig det, men som fripassasjer saa har jeg ogsaa et motto; Selv det verste sete i flyet er bedre enn det beste setet i terminalen...Dag
For kapteiner med flere tusen timer ja! Men ikke for overivrige flyentusiaster. ;-)Riktig!
SAS valgte å ikke ta det andre jumpsetet når de bestilte sine NG'er. BU har dette setet rett bak kapteinen, og jeg har hatt "gleden" (?!?) av å tilbringe en times tid der. Det er bare så aldeles for j*****g trangt. Og hvis skipperen glemmer at det sitter noen der og skyver setet sitt bakover, OUCHHH!
Det må ha vært relativt stille fra det hjørnet, siden han glemte deg? :lol:
Jeg var nonchalant nok til å ofre mitt sete i Economy Plus (passiv hjem fra CPH) slik at en betalende kunne få mitt sete. Jeg visste bare ikke at det "fine" klappsetet allerede var lovet bort!![]()
Haha, ja. Det ble det en periodeSkipperen var litt streng på at det skulle være helt stille når de snakket i radioen, taxet, takoff og landing. Så skjønner egentlig ikke hvorfor han skulle ha så mange han kunne der framme under landing da..
The following is the actual text from U.S. FAR 121.542/135.100, "Flight Crewmember Duties
c. For the purposes of this section, critical phases of flight includes all ground operations involving taxi, takeoff and landing, and all other flight operations conducted below 10,000 feet, except cruise flight.
Under avgang og landing fikk jeg selvsagt beskjed om å holde munnen lukket.