SAS har gitt garanti-forpliktelse overfor leasing-selskaper for flere av JK sine A320. Og dette kommer a koste na dyrt, siden ORIX og Co. vil hente sine penger fra SAS og kan i all ro la flyene staende. Garantier løper (etter det hva SAS selv har kommunisert) frem til 2014, sa blir det en dyr sak...
Det kan vaere en ide a aksellere sitt eget fleet roll-over og bruke disse flyene etter de har blitt konvertert til en litt mer bruker-vennlig standard. Rett na er de i charter-config, trolig ikke det hva SK vil tilby sine Business pax til LHR eller FRA...
Dersom det stemmer at de A320 er bygd for å raskt kunne varieres mellom ren Y med 180 og 40+126 så kan det ikke være så veldig vanskelig å få dem tilpasset. De A321 de har opperer har hatt 212 seter, er det noe værre å reise med dem en 738 med 186 seter fra DY?? Bør ikke SAS prøve å få disse inn i sin prod snarest? Problemet er vel piloter.