Another one bites the dust: Estonian Air

Har Nordic/Estonian leid inn SAS eller er det en annen grunn for at SAS nå har en flight som flyr TLL-OSL?

3c095f3d6839e60d67d5463243d9d67e.jpg


Ser man på OSL sine sider så ser det ut som SAS flighten "brandes" som Adria
c7145c22de8fe85cd4c3c1b696e4c5e4.jpg
 
Last edited:
Har Nordic/Estonian leid inn SAS eller er det en annen grunn for at SAS nå har en flight som flyr TLL-OSL?

3c095f3d6839e60d67d5463243d9d67e.jpg


Ser man på OSL sine sider så ser det ut som SAS flighten "brandes" som Adria
c7145c22de8fe85cd4c3c1b696e4c5e4.jpg

Nei, SAS har flyene sine på check I Tallinn, flightene til Oslo ble fløyet av Carpatair og F100...
 
Estonian konkurs.. Noen som har fått Tilbakebetaling?

Sendte inn søknad om refusjon via link på estonian sine sider for noen mnd siden. Men ikke hørt noe som helst.. Noen som har fått noen penger tilbake?
 
Ok... Da har man fått Mail.. Men hva er det egentlig de trenger her? Holder det å skriftlig bekrefte NEI på de første A, B og C spørsmålene, (eller må man få skriftlige bekreftelser fra forsikringsselskap, kredittselskaper etc) også sende inn kvitteringsmailen man fikk fra reisebyrået man kjøpte reisen ifra?

Her er mailen:

For ticket refund, the passenger or person who has bought the ticket for the passenger must confirm in writing to the travel agency handling the refund request the following:

a. if the ticket has been bought with a credit card, (s)he has to confirm that (s)he has not ordered the card issuing bank to stop the order, cancel or return the payment due to services purchased not delivered; nor has (s)he any intent to issue such an order;
b. the person has not received any insurance indemnity for the ticket price of the cancelled flight and the person has no right to file for such indemnity from the insurer in the future. The person may, however, file a claim with the insurer for other unforeseen costs that incurred in relation with the cancelled flight;
c. the person agrees to receive the refund to the bank account, which was used to purchase the ticket. If that bank account cannot be submitted (i.e. credit card transactions) the applicant must enter the bank account number, where the refund should be transferred. Travel agency shall use the provided details to ensure whether it is sufficiently proved that the person has paid for the ticket.

In addition, the application must be supplemented with a document proving the payment of the ticket(s) in question , i.e. copy of payment, account or credit card statement. If the applicant cannot provide proof of payment, the person will not be refunded.

All supporting documents must be sent to the address ovrefund@carlsonwagonlit.ee
 
Fordi travellink sendte meg en Mail der de ba meg følge instruksene som estonian hadde lagt ut på sin hjemmeside. Der falt jeg inn under kategorien som skulle sende inn ønske om refusjon via estonian pga hvilket billettnummer jeg hadde.

Gjorde så, og fikk nå en Mail om hva jeg skulle gjøre. Derav spørsmålet mitt....

Edit: svar til LN-MOW
 
Back
Top