Another one bites the dust, Russiske Kuban Airlines har blitt slått konkurs
Kuban Airlines har blitt slått konkurs etter at det kom nye regler fra Federal Aviation i Russland. De har alt begynnt å sende tilbake flåten til leasorene. De jobber sammen med Yakutia, UTair og Red Wings om å hjelpe de rammede.
Pressemelding fra Kuban Airlines(Merk! Oversatt av Google Translate!:
Kuban Airlines har blitt slått konkurs etter at det kom nye regler fra Federal Aviation i Russland. De har alt begynnt å sende tilbake flåten til leasorene. De jobber sammen med Yakutia, UTair og Red Wings om å hjelpe de rammede.
Pressemelding fra Kuban Airlines(Merk! Oversatt av Google Translate!:
http://www.alk.ru/about/news/738/Flyselskapet "Kuban" avbryte operasjonen og fly sine fly fra 11 desember 2012
OAO "Kuban Airlines" (merke - flyselskapet "Kuban") kunngjør stans operasjoner og innstiller driften fra 11. desember 2012.
Flyoperasjoner "Kuban" vil bli stoppet fra 00:00 11, desember 2012. Den viktigste årsaken til stopp av flyselskapet er den vanskelige økonomiske situasjonen og manglende evne til å følge en rekke bestemmelser i den nye Federal Aviation Forskrift "Sertifisering krav til fysiske personer, juridiske personer som driver kommersiell lufttransport" (FAP-11), som trådte i kraft i slutten av november 2012. I henhold til reglene i parken bærer gjennomføre ruteflyging skal bestå av ikke mindre enn 8 fly med en kapasitet på 55 eller flere passasjerseter.
Inntil nå, "Kuban" operert seks fly av utenlandsk produksjon. Da tre av dem (Airbus A -319) tvang flyselskapet på forhånd fordi det er umulig å returnere utleiere rettidig betaling i henhold til kontrakten og er på etterskudd i utbetalinger. Tidligere fra 1. november 2012, var ute av drift også fjernet foreldet passasjerfly "Yak-42" Soviet-laget i forbindelse med opphør av den tildelte ressursen og lav økonomisk effektivitet.
Gitt manglende evne av de rådende forhold (reduserer flåten med 50%) for å kjøre et program for høst-vinter navigasjon i de angitte mengder i samsvar med kravene i FAR-11, gjorde flyselskapet ledelsen beslutningen om å stoppe tvunget operasjoner.
Flyselskapet "Kuban" Vi må si at i dag selve eksistensen av regionale flyselskaper i Russland truet. Dette er tilrettelagt av ufullkommenhet av gjeldende regelverk, er det et problem med tilgang til markeder, selektiv støtte av noen flyselskaper i form av proteksjonistiske tiltak og subsidier, tettheten av luftfarten leverandører, fravær av en gunstig økonomisk bakgrunn, med sikte på å stimulere regionale operatører å flytte til nye moderne fly. Den eksisterende reguleringsregime for flyselskapet ikke fremme konkurranse, fremveksten av nye bærere, åpne regionale ruter og det samlede økonomiske helsearbeidere flyselskaper.
Etter å ha stoppet driften og innstille driften "Kuban" vil jobbe tett med administrasjonen av Krasnodar-regionen, for å minimere problemene knyttet til tvungen sletting av flyreiser.
Selskapet sendte en uttalelse til voldgiftsdomstolen i Krasnodar Krai om anerkjennelse av konkurs sin. Alle finansielle krav vil bli vurdert av konkurs prosessen for å administrere flyselskapet.
Sergei Mordvintsev, administrerende direktør i flyselskapet "Kuban", kommenterte avgjørelsen: "Dette tiltaket - tvunget. Vi tok dette trinnet bare på grunn av en sammenfletting av flere uheldige omstendigheter. I fravær av en reduksjon av lavsesong transportkostnader til nivået av lønnsomhet, feil av tilskuddet mekanismen fra budsjettene til ulike nivåer, videre arbeid i selskapet, dessverre, er ikke mulig. "
Last edited: