Another one bites the dust, Russiske Kuban Airlines har blitt slått konkurs

Trdfly

Moderator
Staff member
Medlem
Another one bites the dust, Russiske Kuban Airlines har blitt slått konkurs

Kuban Airlines har blitt slått konkurs etter at det kom nye regler fra Federal Aviation i Russland. De har alt begynnt å sende tilbake flåten til leasorene. De jobber sammen med Yakutia, UTair og Red Wings om å hjelpe de rammede.

Pressemelding fra Kuban Airlines(Merk! Oversatt av Google Translate!:
Flyselskapet "Kuban" avbryte operasjonen og fly sine fly fra 11 desember 2012

OAO "Kuban Airlines" (merke - flyselskapet "Kuban") kunngjør stans operasjoner og innstiller driften fra 11. desember 2012.

Flyoperasjoner "Kuban" vil bli stoppet fra 00:00 11, desember 2012. Den viktigste årsaken til stopp av flyselskapet er den vanskelige økonomiske situasjonen og manglende evne til å følge en rekke bestemmelser i den nye Federal Aviation Forskrift "Sertifisering krav til fysiske personer, juridiske personer som driver kommersiell lufttransport" (FAP-11), som trådte i kraft i slutten av november 2012. I henhold til reglene i parken bærer gjennomføre ruteflyging skal bestå av ikke mindre enn 8 fly med en kapasitet på 55 eller flere passasjerseter.

Inntil nå, "Kuban" operert seks fly av utenlandsk produksjon. Da tre av dem (Airbus A -319) tvang flyselskapet på forhånd fordi det er umulig å returnere utleiere rettidig betaling i henhold til kontrakten og er på etterskudd i utbetalinger. Tidligere fra 1. november 2012, var ute av drift også fjernet foreldet passasjerfly "Yak-42" Soviet-laget i forbindelse med opphør av den tildelte ressursen og lav økonomisk effektivitet.

Gitt manglende evne av de rådende forhold (reduserer flåten med 50%) for å kjøre et program for høst-vinter navigasjon i de angitte mengder i samsvar med kravene i FAR-11, gjorde flyselskapet ledelsen beslutningen om å stoppe tvunget operasjoner.

Flyselskapet "Kuban" Vi må si at i dag selve eksistensen av regionale flyselskaper i Russland truet. Dette er tilrettelagt av ufullkommenhet av gjeldende regelverk, er det et problem med tilgang til markeder, selektiv støtte av noen flyselskaper i form av proteksjonistiske tiltak og subsidier, tettheten av luftfarten leverandører, fravær av en gunstig økonomisk bakgrunn, med sikte på å stimulere regionale operatører å flytte til nye moderne fly. Den eksisterende reguleringsregime for flyselskapet ikke fremme konkurranse, fremveksten av nye bærere, åpne regionale ruter og det samlede økonomiske helsearbeidere flyselskaper.

Etter å ha stoppet driften og innstille driften "Kuban" vil jobbe tett med administrasjonen av Krasnodar-regionen, for å minimere problemene knyttet til tvungen sletting av flyreiser.

Selskapet sendte en uttalelse til voldgiftsdomstolen i Krasnodar Krai om anerkjennelse av konkurs sin. Alle finansielle krav vil bli vurdert av konkurs prosessen for å administrere flyselskapet.

Sergei Mordvintsev, administrerende direktør i flyselskapet "Kuban", kommenterte avgjørelsen: "Dette tiltaket - tvunget. Vi tok dette trinnet bare på grunn av en sammenfletting av flere uheldige omstendigheter. I fravær av en reduksjon av lavsesong transportkostnader til nivået av lønnsomhet, feil av tilskuddet mekanismen fra budsjettene til ulike nivåer, videre arbeid i selskapet, dessverre, er ikke mulig. "
http://www.alk.ru/about/news/738/

Last edited:
Re: Another one bites the dust, Russiske Kuban Airlines har blitt slått konkurs

hehe, var jo derfor jeg skrev Translate! da, jeg er ikke akkurat så stødig på russisk for å si det sånn.

Siste flighten til Norge var for noen uker siden til KSU da de hadde et oppdrag fra Arkangalsk for et Oljeselskap. Ellers har vel bare TRD vært den flyplassen som har hadd charterflyvninger over lengre perioder.

hehe, var jo derfor jeg skrev Translate! da, jeg er ikke akkurat så stødig på russisk for å si det sånn.

Jeg så det, men du hadde ikke skrevet det når jeg leste igjennom det første gangen ;)

Det er synd for Kuban, som nok kunne fått et oppsving under OL i Sotsji i 2014. Eieren av Kuban var også med i komiteen for å få OL dit.

Var ikke Kuban i ferd med å motta noen SSJ100? Hva skjer med de i så fall? (Er vel forsåvidt bare å levere til selskapene som er etter Kuban i køen)

Jeg så det, men du hadde ikke skrevet det når jeg leste igjennom det første gangen ;)

Det er synd for Kuban, som nok kunne fått et oppsving under OL i Sotsji i 2014. Eieren av Kuban var også med i komiteen for å få OL dit.

Var ikke Kuban i ferd med å motta noen SSJ100? Hva skjer med de i så fall? (Er vel forsåvidt bare å levere til selskapene som er etter Kuban i køen)

Superhai: Translate lå desværre til fra starten i teksten min.
Kuban har alt lagt Sotsji i rutekartet ja.

LN-AØR: Det var snakk om snakk i å få leaset 12 SSJ100, jeg som skrev feil den gangen, forskjell på har skrevet og skal kanskje :)

Back