Anbudsruter i Norge

Olebno

ScanFlyer Gold
Så har SD offentliggjort hvem som har levert anbud:

European Executive Express AB
Widerøe's Flyveselskap AS
Coast Air AS
Danish Air Transport AS
KATO Airlines AS
Westhelicopter AB

Hvilke ruter de har søkt på er ikke offentligjort.

LA meg tippe:
European har søkt på FAgernes - Oslo, Bodø-Røst/Narvik og Hasvik
Widerøe har søkt på alt bortsett frå Narvik (pga satsing på EVE)
Kato på Røst/NArvik
Danish på Florø og røros
westhelicopter er eg blank på....
Coast air på Florø, fagernes, og Røros (?)
Any others?

Originally posted by Trety
Er det offentliggjort hva slags materiell som skal brukes?

Fly antar jeg :)

Jeg tror og håper Coastair har lagt inn bud på flere ruter da dem er på en oppadgående kurs.

Hvis du spør om selskapene har sagt noe om flytyper, så har de nok det i anbudet. Men SD har ikke offentliggjot dette.
Ser forøvrig at EEE flyr med Jetstreams og Westhelicopter pr i dag kun har helikopter.

Jeg frykter nok fortsatt Kato på Narvik/Framnes ja. De andre tviler jeg på har søkt her ettersom de pr. dags dato ikke har rett flytype. Det måtte i såfall være Westhelicopter som jo må skaffe seg ny flytype på de rutene de har søkt på. Widerøe er nok ute av bildet dessverre hvis de da ikke har søkt på alt som er å søke på da de faktisk kan miste mange ruter også.

Widerøe har i hvertfall bekreftet at de har søkt på alt i Sogn og Fjordane http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/5022414.html

Dog et litt pussig bildevalg av NRK Sogn og Fjordane :)

Never mind, I just read the pressrelease on de ODIN website , And answered my own question.

For those interested

http://www.odin.no/sd/norsk/aktuelt/pressesenter/pressem/028001-070205/dok-bn.html

Good night all

:zzz

Lokalt i Namdalen er det bekymring ang. at kravet til flytype er satt til "fly med minimum 15 passasjerplasser" og uten krav til trykk-kabin. Frykter at KATO eller kanskje det svenske helikopterselskapet kommer med maurslukern, noe som vel vil oppleves som å gå ti år tilbake i tid til twin-otter tida.

Kjenner ikke Jetstream 31/32 som vel kan være aktuell fra EEE og/eller Coast air, men regner med den oppfattes som mindre enn dash 8 series 100?.

Originally posted by pmb
Kjenner ikke Jetstream 31/32 som vel kan være aktuell fra EEE og/eller Coast air, men regner med den oppfattes som mindre enn dash 8 series 100?.

Jetstream 31 er ganske liten den og, 19-seter i likhet med Dornier 228 (aka Maurslukern). Airliners har litt data på den (selv om denne egentlig omhandler -41 modellen). DCH-8-100 har 37 seter og trykkabin (usikker på J31 om den har det, noen som vet?) og er således vesentlig større.

Jetstream 32 er ingen kortbanemaskin så hvis EEE har søkt på ruter til kortbaneplasser må de nok gå til anskaffelse av ny flytype.

Originally posted by THS

Widerøe har i hvertfall bekreftet at de har søkt på alt i Sogn og Fjordane http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/5022414.html

Dog et litt pussig bildevalg av NRK Sogn og Fjordane :)
Er ikke bilde ok? Kanskje dem har endra det nå i ettertid

Originally posted by DY

Heh, de har nok endret bildet ja. Sikkert fått noen reaksjoner ettersom orginalbildet var av en havarert Dash 8 fra Widerøe :)

The J32EP which coastair just bought has 19 seats and EP extra performance.

When used with only 15 pax and limited fuel this can be a semi-shortfield aircraft.

Coincidence? I think not

Marco

Originally posted by THS
Originally posted by DY

Heh, de har nok endret bildet ja. Sikkert fått noen reaksjoner ettersom orginalbildet var av en havarert Dash 8 fra Widerøe :)
Ok - ante meg at det måtte være noe slikt ja....

Back