Re: Anbud Oslo - Stord/Ørland (Covid-19) - Gikk til DAT/Widerøe
Operatøren (WF på OLA-OSL/DX på SRP-OSL) har enerett på å operere ruten under anbudsperioden, og ingen andre har lov å operere ruteflyvninger på ruten, dermed må Air Leap suspendere sin rute.
Hvis operatøren under anbudesperioden ser at de tjente nok til at de ikke går i minus, er de pliktig å varsle ifra til samferdselsdepartementet om dette, og anbudet vil bli avslutta, og ruten blir da operert på kommersiell basis, altså kan andre operere på ruten.
Henger meg på jeg også, blir spennende å se om Air Leap kaster seg på OSL-OLA etter Korona-anbudet er avsluttet. En får håpe på at dette var et skritt nærmere til at OSL-OLA/SRP blir en del av de ordinære anbudsrundene for Sør-/Nord-Norge.
Det er vel lite trolig at Air Leap fortsetter å fly OSL-OLA-OSL, så lenge Widerøe får betalt av staten. Det blir spennende å se om det blir endringer i avgangs- og landingstidene på Rørosruta ifm dette.
Espen
Operatøren (WF på OLA-OSL/DX på SRP-OSL) har enerett på å operere ruten under anbudsperioden, og ingen andre har lov å operere ruteflyvninger på ruten, dermed må Air Leap suspendere sin rute.
Hvis operatøren under anbudesperioden ser at de tjente nok til at de ikke går i minus, er de pliktig å varsle ifra til samferdselsdepartementet om dette, og anbudet vil bli avslutta, og ruten blir da operert på kommersiell basis, altså kan andre operere på ruten.
Henger meg på jeg også, blir spennende å se om Air Leap kaster seg på OSL-OLA etter Korona-anbudet er avsluttet. En får håpe på at dette var et skritt nærmere til at OSL-OLA/SRP blir en del av de ordinære anbudsrundene for Sør-/Nord-Norge.