Anbud: Ørland-Oslo/Evenes/Bodø

Someone

Moderator
Medlem
Anbud: Ørland-Oslo/Evenes/Bodø

Forsvaret har lagt ut et anbud med 4 års varighet for følgene ruter

Ørland-Oslo
Ørland-Evenes
Bodø-Ørland

Ser ut som det er snakk om en omsetningsgaranti, hvor forsvaret garanterer for et antall plasser, tilsvarende ca 20 MNOK per år

https://doffin.no/Notice/Details/20...ce596rO2svotwf1H_XR3xC0EQKH6j0SL-FxewwqyOpVYE

Såvidt jeg ser av kravene er minum frekvens 6x ukentlig på OSL, BOO med 2x og 1x til EVE


https://www.mercell.com/nb-no/anbud...t-med-fly-tilfra-oerland-anbud.aspx#fileslist

Tilbudsfrist er 29 april, men ser ikke noe om oppstart?
 
Re: Anbud: Ørland-Oslo/Evenes/Bodø

Om Oppstart, fra "Vedlegg B - Kravspesifikasjon":
3.1.5 Oppstart
Leverandøren skal ha oppstart med minimumsprogram, etter avtale med Oppdragsgiver, senest én måned etter kontraktsinngåelse. Mindre avvik, inntil to uker, kan aksepteres.

Dersom leverandøren har tilbudt et program ut over minimumskravet kan leverandøren enten 1) ha oppstart av hele det tilbudte ruteprogram senest én måner etter kontraktsinngåelse eller 2) ha oppstart av minimumsprogram én måned etter kontraktsinngåelse og oppstart av utvidet program innen 3 måneder etter kontraktsinngåelse.

Juli måned 2022: Oppdragsgiver aksepterer at det tilbys alternativt redusert program i juli måned for strekningene Oslo-Ørland og Ørland-Bodø.
 
Re: Anbud: Ørland-Oslo/Evenes/Bodø

Da blir det DAT på OLA-EVE, med 1 ukentlig rundtur på tirsdager fra 5. juli. De hadde jo også kontrakt på OLA-OSL frem til juni, denne har de også vunnet igjen. Usikker på hvem som skal fly OLA-BOO, finner den hverken hos DAT eller Widerøe.
 
Re: Anbud: Ørland-Oslo/Evenes/Bodø

Da blir det DAT på OLA-EVE, med 1 ukentlig rundtur på tirsdager fra 5. juli. De hadde jo også kontrakt på OLA-OSL frem til juni, denne har de også vunnet igjen. Usikker på hvem som skal fly OLA-BOO, finner den hverken hos DAT eller Widerøe.

Dette er nok midlertidig i så fall, da konkurransen har blitt avlyst.
Forsvarets Logistikkorganisasjon (FLO) avlyser anbudskonkurranse 2021015543 Persontransport med fly til/fra Ørland. Årsaken
til avlysningen er at mottatte tilbud ikke er akseptable og overskrider Oppdragsgivers budsjett slik det fremkommer i Regler for
anskaffelsen pkt. 5.3 med videre henvisning til pkt. 1.5 i samme dokument. FLO har til hensikt å lyse ut en ny
anbudskonkurranse høsten 2022 og det vil bli ført en detaljert protokoll over endringer i konkurransegrunnlag, slik at mest
mulig arbeid i forbindelse med tilbudsinnlevering kan gjenbrukes.
 
Re: Anbud: Ørland-Oslo/Evenes/Bodø

Tyder på at svært få leverte tilbud og dette ikke akkurat var ettertraktet for flyselskapene
 
Re: Anbud: Ørland-Oslo/Evenes/Bodø

Da blir det DAT på OLA-EVE, med 1 ukentlig rundtur på tirsdager fra 5. juli. De hadde jo også kontrakt på OLA-OSL frem til juni, denne har de også vunnet igjen. Usikker på hvem som skal fly OLA-BOO, finner den hverken hos DAT eller Widerøe.

Rutetidene:

https://aeroroutes.com/eng/220620-dxjul22ola

DX591 OLA0845 – 1030EVE AT4 2
DX592 EVE1330 – 1515OLA AT4 2
 
Re: Anbud: Ørland-Oslo/Evenes/Bodø

Er det noen som vet hvorfor det er så kort varighet på kontrakten OSL-OLA-OSL? Jeg vet at det ikke er FOT-rute og at det er Forsvaret og/eller kommunen som står bak, men er de usikre på behovet og trafikkvolumet siden kontraktene er så korte tidsmessig? Hva er bakgrunnen for den korte varigheten?

Espen
 
Re: Anbud: Ørland-Oslo/Evenes/Bodø

Er det noen som vet hvorfor det er så kort varighet på kontrakten OSL-OLA-OSL? Jeg vet at det ikke er FOT-rute og at det er Forsvaret og/eller kommunen som står bak, men er de usikre på behovet og trafikkvolumet siden kontraktene er så korte tidsmessig? Hva er bakgrunnen for den korte varigheten?

Espen

Midlertidig. Se mitt svar lengre opp i tråden. FLO skal lyse ut nytt anbud ila høsten.
 
Back
Top