Er det noen som har kontroll på DAT's kommende rutetider LKL-TOS-LKL? De skal visstnok være lagt ut i dag.
Espen
Nei, kravet er mellom Lakselv og Tromsø, så det er på det strekket de må øke.Hva kan de finne på? Et ekstra stopp i ALF er jo en kjent løsning, eller kanskje kapre litt hurtigrutetrafikk, med KKN?
Nei, kravet er mellom Lakselv og Tromsø, så det er på det strekket de må øke.
Er det blitt publisert godtgjørelsen selskapene får på de forskjellige ruteområdene? Tidligere har anbudsprotokoll blitt gjort tilgjengelig. Alt av korrespondanse mellom Samf.dep og aktører i forbindelse med anbudet er unndratt offentligheten, så der er det ikke mye svar å finne.
Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Litt overrasket at de returnerer så sent til Lakselv på formiddagen. Har de planer om en slynge ut fra Tromsø et annet sted?!
Ser ut som at det er for egen risiko, kan ikke finne noe i SD sin postjournal som tyder på noe annet heller.Er det da Staten som har økt kjøpet sitt?
Er det da Staten som har økt kjøpet sitt?
Aina Hanssen (80): – Jeg er rett og slett forbanna over at de ikke må kunne snakke norsk! (iFinnmark)
Leder i Lakselv og omegn pensjonistforening, Aina Hanssen (80), er forbannet på Samferdselsdepartementet. De sier at kabinbesetningen som er på DAT-flyet mellom Lakselv og Tromsø ikke trenger å kunne snakke norsk.
– Skuffet? Nei. Jeg er rett og slett forbannet! Det viser at de overser oss eldre mennesker i Finnmark fullstendig. De som jobber i Samferdselsdepartementet har rett og slett mistet bakkekontakten, og forståelsen for oss vanlige folk ute i distriktet, tordner 80-åringen overfor iFinnmark.
Den tidligere ordføreren i Porsanger er i dag medlem i eldrerådet i Porsanger og leder for Lakselv og omegn pensjonistforening.
Det er det danske selskapet DAT som flyr den aktuelle ruta.
Hanssen forteller om språkproblemer som oppstod under en flytur i august.
– Jeg snakket til flyvertinnen i døra på flyet, men hun forsto ikke hva jeg sa. Hun kunne ikke norsk, og snakket bare engelsk. Og det kan ikke jeg. Er det virkelig slik at dere har gitt konsesjon til et selskap som ikke trenger å snakke norsk? Hva om det skjer noe på flyet og passasjerene trenger hjelp? spør Aina Hanssen ministeren.
Det er det danske selskapet DAT som flyr mellom Lakselv og Tromsø, etter at de vant ved sist tildeling, og dermed konkurrerte ut Widerøe som har fløyet den statsstøttede flyruta i mange år
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.