• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

AMS gjøres enda bedre for spottere

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
AMS gjøres enda bedre for spottere

Dutch Schiphol, Haarlemmermeer To Create More Aircraft Observation Spots

205 words
24 October 2005
Dutch News Digest
English
(c) Copyright 2005 AII Data Processing Ltd. All Rights Reserved. News digest produced by AII Data Processing Ltd. For further details of international press reviews: www.aiidatapro.com, e-mail: adp@aiidatapro.com; Tel.:+359 2 987 64 98; Fax: +359 2 986 17 13.

The management of Dutch national airport Schiphol, and the Haarlemmermeer municipality authorities, are currently studying the plans for the establishment of new spots for observation of the aircraft, that land on and take off from the airport's runways, Schiphol said on October 24, 2005.

According to a Schiphol spokesman, the current Schiphol observation spots, called Panoramaterras, Buitenveldertbaan and Kaagbaan, provide insufficient view to the airport's Polderbaan and Zwanenburgbaan runways and the observers are forced to move from the official observation spots to find favourable locations closer to the runways, which endangers the flights traffic and hinders the airport security in detecting possible terrorists attacks, the spokesman explained.

(Editor's note: According to the Dutch News Digest, Schiphol reported on November 3, 2003, two million passengers less since 2000 due to the attacks in the USA on September 11, 2001, the war in Iraq and due to the outbreak of the Severe Acute Respiratory Syndrome, SARS.)

www.trouw.nl http://www.aiidatapro.com

Source: Trouw,AII Data Processing Ltd. (MU/SP/RD)

Re: AMS gjøres enda bedre for spottere

Flott:cheers:
Terrassen er uansett fantastisk bra for closeups men egner seg dårlig for takeoffs og landings.

Her et bilde fra terrassen tatt i sommer, med fare for gjentagelse.

Attachments

• AMS II.jpg
    AMS II.jpg
    114.8 KB · Views: 7

Enig med deg der. Kjekt å være i nærheten av et toalett også, og seffølgelig en kafe

Her mitt takeoff bilde fra min siste tur

Attachments

• elalams.jpg
    elalams.jpg
    78.8 KB · Views: 7

Du fick i alla fall med en hel del maskiner på den bilden.

Her er enda fler

God blanding av widebodies, bortsett fra bilen :p

Attachments

• amsmcg.jpg
    amsmcg.jpg
    110.6 KB · Views: 7

Også denne på innsiden av døren
KOG01.jpg

Originally posted by LN-KOG
Originally posted by LN-KGL
Også denne på innsiden av døren
Der har de godt øl med tilbehør :up:

Godt og godt øl herr Frydenlund ... ehhh .. Granlund
Det går bare å få tak i denne typen
Outside1.jpg

Men tilbehøret derimot er bra - som en gammel ....

Attention Leorim:)

Jeg la merke til denne L1011 TriStar på det ene bildet fra AMS. Denne så jeg også på min reise i juni.

Ser ut som den har stått en stund da. Hva er denne maskinens historie og hva gjør den i AMS?

Er det denne du mener MD11?

CS-TMR_L1011-500.jpg

Og dette er hva jeg skrev på LoCo-rapporten fra mai:
Another old timer was parked in front of the KLM hangar this Monday - the former Air Luxor Lockheed L-1011-500 Tristar CS-TMR. This Luzair aircraft has tried to leave AMS a number times since July 2004, but after two aborted take-offs and many engine changes it was still there in May.

Det var denne jeg mente ja. Tusen takk for informasjonen. Da vet jeg litt om denne fuglen:up:

Personaly i dont care that much for any spotters site that doesn't have a mc donalds build next to it.

http://www.mcdonaldsschiphol.nl/store.asp?store=1137&lang=en :baeh

The Pilot

Originally posted by The Pilot
Personaly i dont care that much for any spotters site that doesn't have a mc donalds build next to it.

http://www.mcdonaldsschiphol.nl/store.asp?store=1137&lang=en :baeh

The Pilot

Nothing was happening on the runway close to McDonalds my entitre weekend
So I didnt get to try it out, but maybe next time
:wow:

Thanx. Im just missing PH-BFS of the KLM fleet now.
Will be a while till next time (x-mas, on our way to Dusseldorf)

I know its not your photo (or mine for that fact) but this is a nice photo of PH-BFS
http://www.airliners.net/open.file/920267/L/

The Pilot
:devot:

By the way did you get the PH-AOA and the PH-AOB yet (they joned service after august 25th, both Airbus 330-203)

Attachments

• ph-bfs.jpg
    ph-bfs.jpg
    7.6 KB · Views: 8

Totally wicked :D

Har ikke vært på AMS på mange år. på tide å ta en tur dit igjen.

Replying to Topic 'AMS gjøres enda bedre for spottere'

Originally posted by The Pilot

I know its not your photo (or mine for that fact) but this is a nice photo of PH-BFS
http://www.airliners.net/open.file/920267/L/

The Pilot
:devot:

By the way did you get the PH-AOA and the PH-AOB yet (they joned service after august 25th, both Airbus 330-203)

I got the AOA, was dlivered the day before I got there, just too bad this was the BEST picture I got of it

Attachments

• KLM A330 PH-AOA 23.jpg
    KLM A330 PH-AOA 23.jpg
    91.2 KB · Views: 7
Back