AMEX EuroBonus-vennlige brukersteder 2.0!

De fleste spise og drikkesteder i Stavanger tar AMEX. Tar jeg en bytur så er alltid AMEX med, og det blir godt brukt :drink:drink:drink:old:headbang

Ikke helt enig. Men nå er jeg ikke den som går for mye på byen lengre. Men min erfaring er vel det stikk motsatte, at det er få steder som tar Amex. Men for all del, tig endrer seg, og hvis det endrer seg til det bedre, så er ikke det feil det heller..... :p

De fleste spise og drikkesteder i Stavanger tar AMEX. Tar jeg en bytur så er alltid AMEX med, og det blir godt brukt :drink:drink:drink:old:headbang

Inntrykk av at de fleste spise og drikkesteder uansett lokasjon tar Amex. Samme med taxi. Men vet mange har klaget sin nød, ettersom at det koster litt vel mye for brukerstedet.

Har ikke opplevd at det ikke fungerer vertfall. Har ett Premium.

Kanskje ikke helt riktig plass for spørsmålet, men her er det jo folk som har kortet.

Jeg fant ut at Amex Platinum gir Hilton gull:
https://rewards.americanexpress.com/olet/enrollOffer?campaignId=bvdk1015&offerType=hiltonbvdk1015
Men dette er USA... gjelder dette også Norske kort, og da SAS-versjonen av platinum? Hvis ja, hvordan får man tak i et Hilton kort?

Det gjelder kun USA kort.
Men du kan lett få Hilton Gold hvist du har 4 opphold på 90 dager (det funker også hvist du f,eks har et opphold men 9 netter).
Registrer deg her : http://stay.hilton.com/mvp/
Du må egentig melde deg inn i en sports forening (f.eks USGA 15usd på år), men ingen har noen sinne,noen gang blitt bedt om id ved sjekk inn.

Last edited:
Circle K tar jo amex, så fyller her hver gang. (Siden jeg skal nå 100 000 på CT først)

Er det noen Shell stasjoner som tar Amex i Oslo?
Har hørt at det er en Shell stasjon som ikke tar amex i maskinen ute, men gjør det inne ved kassa?

Har regnet ut:

Bensin+Amex:
15kr liter * 50 l = 750 kr = 150 eb

Trumf:
50 liter * 0,30 øre = 15 trumf kr
1 Trumf kr = 13,9 EB * 15 = 208,5 eb

Total eb = 358,5. Dette ville vært helt knall!!
!

Bensin+ Sas/Seb eb mastercard:
15kr liter * 50 l = 750 kr = 75 eb

Trumf:
50 liter * 0,30 øre = 15 trumf kr
1 Trumf kr = 13,9 EB * 15 = 208,5 eb

Total eb = 283,5 (I motsettning til Circle k som da blir kun 150 eb på 50 liter hvis prisen er 15kr litern)

Holder på å overta ny leilighet, og mangler ca 45 000 på årets CT, så håper på at jeg får brukt AmEx på en del av utgiftene. Kommer bl.a. til å kjøpe ny seng, terassemøbler, veggfornyer, maling, innmat til skyvedørsgarderobe, møbler og mye annet. Har foreløpig hatt dårlig erfaring hos blant annet Obs Bygg og Jernia, så tar veldig gjerne i mot tips om hvor jeg kan bruke kortet til slikt i Bergen. :)

Hva om man bestiller for eksempel en iMac gjennom Elkjop.no og betaler med paypal og amex-kortet er lagt inn på paypal. Da får man jo poeng. Om man da går i en elkjøpbutikk og bruker 30 dager retur rett og leverer inn iMacen, da får man jo pengene tilbake og da kan man jo bare spørre om å få tilbakeført på et annet kort, for eks et vanlig visa kort. Stemmer ikke dette? Da har vel man klart å få litt gratis poeng;-)

Ser at jobben vår har fått brev fra Elavon som kortinnløser nå har sendt ut brev om at det vil bli åpent for Amex hos deres kunder fra 13. november dersom man ikke aktivt sier nei. Serviceavgiften er nå satt såpass ned at den er konkurransedyktig med Visa/MC, så jeg tror vi vil se en formidabel økning i brukersteder etter denne dato =)

Ser at jobben vår har fått brev fra Elavon som kortinnløser nå har sendt ut brev om at det vil bli åpent for Amex hos deres kunder fra 13. november dersom man ikke aktivt sier nei. Serviceavgiften er nå satt såpass ned at den er konkurransedyktig med Visa/MC, så jeg tror vi vil se en formidabel økning i brukersteder etter denne dato =)

Har du eksempler på hvem som bruker Elavon?

Er den ingen POWER-butikker (tidligere Expert) som tar American Express??
Når de var Expert, da tok de det (iallefall noen).

POWER (tidligere Expert) i Vestby sluttet med American Express for ca. 2 måneder siden. Ikke bra.

Back