AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Den virker faktisk helt hipp som happ... Noen av disse svenske jentene er svært flinke og løsningsorienterte.

Jeg har booket og ombooket tilsammen tre ganger her siden midt januar. Alltid fått svensk service.
Kan det være noe med status? Pappa booket også rett før nyttår, fikk også svenske, også EBG.

Jeg har booket og ombooket tilsammen tre ganger her siden midt januar. Alltid fått svensk service.
Kan det være noe med status? Pappa booket også rett før nyttår, fikk også svenske, også EBG.

Har også ringt CT telefonen ca 5-7 ganger siden desember, og kun fått svensker. Det har nok ingenting med status å gjøre.

Akkurat booket årets CT.
OSL-ZRH-BKK med LX (773) og retur med TG 773 BKK-FRA-OSL.
140k poeng og 6000,- for 2.

Koster det alltid så mye i fuel surcharge når man flyr med *A?

Fuel surcharge med *A er EUR 116 per vei som med dagens kurs utgjør ca. 2300 kr t/r. I tillegg kommer flyplassavgifter, det er fort 200+ kr per flyplass.

Da jubler flynerden en kald mandag morgen (mye mas på meg, men håper noen kan bruke informasjonen til sine CT)

Returen er nå i boks og det ble en konge-tur (for nerder, kona mente jeg var som svenskene sier - efterbliven...)

Turen er nå låst og som følger:

OSL-FRA - Lufthansa A320 Business
FRA - DEL - Lufthansa A380 First
DEL - BKK - Thai 787 Business.

Fire hele dager på Peninsula

BKK - PEK - Thai A330 Business
PEK - HND - ANA B787 Business
HND - FRA - Lufthansa 747-8 First
FRA - OSL - Lufthansa A320 Business

Det er mye CO2 og Champagne for Kiwi grønsakende det..

Og det er fremdeles nesten innenfor hva kona godtar som langhelg da man reiser onsdag morgen og hjemme igjen mandag kveld.

Og da noen enkle spørsmål:

* Når en av strekkene er First på samme billetten, har man da first class lounge adgang på BKK og PEK?

* Vil det bli noen spesialbehandling når man lander på HND med ANA C og skal videre med LH First?

Gleder meg som en firfisle.

Kul rute det. Du reiser vel ikke fra BKK samme dato som du har F-flighten hjem, og da skal du på papiret ikke ha tilgang. Er ikke sikker på om du hadde hatt tilgang uansett, siden du har biz ut fra BKK. Jeg fikk i alle fall ikke F-lounge i BKK for noe tilsvarende for noen år siden, men ting endrer seg jo.
Det er jo bare å prøve, men får ikke noe verre enn et høflig nei.

Jeg tror heller ikke du kan vente deg noen særbehandling som transfer på HND, selv om du skal ut med F. Jeg har kun fått eskorte og dill når jeg har sjekket inn på F-avreiseflyplassen, ikke når jeg har vært i transfer. Men du blir sikkert henta i loungen på HND, LH pleier være gode på slikt.

Du har vel alt sjekka meny på både ut- og hjemreise, og vet hva du har å glede deg til både på tallerken og i glasset?

Kul rute det. Du reiser vel ikke fra BKK samme dato som du har F-flighten hjem, og da skal du på papiret ikke ha tilgang. Er ikke sikker på om du hadde hatt tilgang uansett, siden du har biz ut fra BKK. Jeg fikk i alle fall ikke F-lounge i BKK for noe tilsvarende for noen år siden, men ting endrer seg jo.
Det er jo bare å prøve, men får ikke noe verre enn et høflig nei.

Jeg tror heller ikke du kan vente deg noen særbehandling som transfer på HND, selv om du skal ut med F. Jeg har kun fått eskorte og dill når jeg har sjekket inn på F-avreiseflyplassen, ikke når jeg har vært i transfer. Men du blir sikkert henta i loungen på HND, LH pleier være gode på slikt.

Du har vel alt sjekka meny på både ut- og hjemreise, og vet hva du har å glede deg til både på tallerken og i glasset?

Det blir en "god" rute dette ja. Rart med det, men gleder meg nesten mest til ANA da denne er ny for meg og ganske eksotisk.

Det spøker nok for Thai First loungen men vi f[r ta det igjen på HND / den synes jeg er en av de bedre.

Selvfølgelig er menyene snoket grundig igjennom som seg hør og bør :D og ble litt "skuffet" da jeg så at "Norwegian skrei" som var på februar menyen så det blir nok indisk og japansk etter rognen.

Vinemenyen er vippet over til min søster for kommentar da hun er fra Somalia eller sommelier som de kaller det.

Det blir en "god" rute dette ja. Rart med det, men gleder meg nesten mest til ANA da denne er ny for meg og ganske eksotisk.

Det spøker nok for Thai First loungen men vi f[r ta det igjen på HND / den synes jeg er en av de bedre.

Selvfølgelig er menyene snoket grundig igjennom som seg hør og bør :D og ble litt "skuffet" da jeg så at "Norwegian skrei" som var på februar menyen så det blir nok indisk og japansk etter rognen.

Vinemenyen er vippet over til min søster for kommentar da hun er fra Somalia eller sommelier som de kaller det.
Er forrrsten vinmenyen fra februar som ligger ute ennå. Mars kommer sikkert snart. Rødvinene i februar var (veldig)gode alle sammen, jeg hadde problemer med å velge hvem jeg ville ha påfyll av.

Norwegian Skrei var faktisk utrolig god når jeg flydde MUC - LAX.

Samtidig synes jeg First Class-loungen på HND var kjedlig. God champagne og alt det, samt kul øl-tappekran, men ellers småtrist.

Er forrrsten vinmenyen fra februar som ligger ute ennå. Mars kommer sikkert snart. Rødvinene i februar var (veldig)gode alle sammen, jeg hadde problemer med å velge hvem jeg ville ha påfyll av.

Pleier de å forandre mye på vinkartet fra måned til måned?

Vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet 100%, men man blir vel adri oppgradert om man flyr på en CT. Da blir det den klassen man er booket i. Om det er fult i de ulike klassene så oppgraderer man vel sannsynligvis en betalende reisende.

Spørsmålet er egentlig om det er noen sjans for å få oppgradering i gate når jeg har betalt poengpris for C (for hele reisen), men det ikke var ledig i C på den ene flighten.

Pleier de å forandre mye på vinkartet fra måned til måned?

Ja. Januar kontra februar var vel 4 nye røde og 4 nye hvite. Samme champagne. Dog var en rød i januar og en i februar kjenninger fra tidligere turer.

Da har jeg fått brukt årets CT til å booke meg en liten påsketur. Aldri prøvd business interkontinentalt før, så dette blir spennende.

Reiseruten:
27MAR WF276 KRS-CPH, Q400
28MAR SK501 CPH-LHR, A320, SAS Plus
28MAR UA26 LHR-DEN, 787-8, United Polaris
28MAR UA710 DEN-SAN, 737-800, United First

02APR LH467 SAN-FRA, A340, Business
03APR LH862 FRA-OSL, A320, Business
03APR SK227 OSL-KRS, 737-800, SAS Plus

Kan ikke love noen tripreport, men svarer gjerne på spørsmål om produktene :-)

Kan forresten også bekrefte at CT-telefonen nå tillater open jaw, iallfall for LAX/SAN.

Last edited:

Da har jeg fått brukt årets CT til å booke meg en liten påsketur. Aldri prøvd business interkontinentalt før, så dette blir spennende.

Reiseruten:
28MAR UA26 LHR-DEN, 787-8, United Polaris

Uniteds bizprodukt har fått noen mildest talt lunkne anmeldelser, så jeg ville ha forsøkt å komme med noe annet, hvis mulig. Men, da igjen, å oppdrive Biz-billetter over dammen i påsken er en bragd i seg selv, så det er neppe så mye annet å finne. Vær i alle fall forberedt på at Uniteds Polaris-produkt kan være så som så. Det samme kan vel sies om Luftwaffe, men jeg tror nok uansett du skal klare deg :-)

Hva i alle dager skjer med CT-telefonen for bestillinger med *A? 119 minutter estimert ventetid! Her måtte det da i det minste gå an å gi en perk for EBD/EBG?

Hva i alle dager skjer med CT-telefonen for bestillinger med *A? 119 minutter estimert ventetid! Her måtte det da i det minste gå an å gi en perk for EBD/EBG?
Stod 90 min drøjt nå. Nummer 1 nå.

Bestilte årets CT tur for ca en uke siden. Ca 20 min ventetid, og betjent av en svenske, det er vel ikke så værst. Måtte dog insistere litt for å få den routing jeg ville ha, men ellers fungerte det bra. Fikk undskyldning om at han ikke fikk opp den routing jeg ba om, men da jeg ba han skjekke igjen, fikk han det til. Hadde skjekket på United award travel på forhånd, så visste dette var mulig, og at det var ledige plasser

Så endte opp med

OSL - LHR med SAS plus
LHR - ICN med Asiana business
ICN - SYD med Asiana business

retur
SYD - PEK med Air China business
PEK - CPH med SAS business
CPH - OSL med SAS plus

litt lang layover i PEK, men det kan jeg leve med. Noen anbefalinger om hvilken lounge som anbefales i PEK? Trenger en dusj og noen gode stoler. God mat og drikke er også bra.

Bestilte årets CT tur for ca en uke siden. Ca 20 min ventetid, og betjent av en svenske, det er vel ikke så værst. Måtte dog insistere litt for å få den routing jeg ville ha, men ellers fungerte det bra. Fikk undskyldning om at han ikke fikk opp den routing jeg ba om, men da jeg ba han skjekke igjen, fikk han det til. Hadde skjekket på United award travel på forhånd, så visste dette var mulig, og at det var ledige plasser

Så endte opp med

OSL - LHR med SAS plus
LHR - ICN med Asiana business
ICN - SYD med Asiana business

retur
SYD - PEK med Air China business
PEK - CPH med SAS business
CPH - OSL med SAS plus

litt lang layover i PEK, men det kan jeg leve med. Noen anbefalinger om hvilken lounge som anbefales i PEK? Trenger en dusj og noen gode stoler. God mat og drikke er også bra.
Air China loungen har noen enkle soverom og ok dusj. Mat er dog så som så.

United Polaris i Dreamliner er supert, har flydd det LAX-LHR, United på gammelt materiell er ikke strålende, 2X4X2 på business og slitte seter.

Status
Not open for further replies.
Back