AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Booket en CT-tur til NY med SAS i Plus, da det ikke var noe tilgjengelig i biz. Gjorde dette via sas.no, men hørte fra damene i Estland at de trodde biz-billettene ble sluppet senere?
Er dette tilfelle? Vil det være noe problem å oppgradere/ombooke, evt prisforskjell i poeng?

Booket en CT-tur til NY med SAS i Plus, da det ikke var noe tilgjengelig i biz. Gjorde dette via sas.no, men hørte fra damene i Estland at de trodde biz-billettene ble sluppet senere?
Er dette tilfelle? Vil det være noe problem å oppgradere/ombooke, evt prisforskjell i poeng?

Hvis det blir ledig i business senere så kan du ombooke mot endringsgebyr. Poengmessig er det ingen forskjell fra om du hadde booket business med en gang (CT-en gjelder altså også for "mellomlegget").

Hvis det blir ledig i business senere så kan du ombooke mot endringsgebyr. Poengmessig er det ingen forskjell fra om du hadde booket business med en gang (CT-en gjelder altså også for "mellomlegget").
Vil jeg kunne se denne "tilgjengeligheten" på sas.no, eller må jeg ringe CT-telefonen for å finne det ut? Blir slitsomt å ringe de en gang i uken for å sjekke...

Vil jeg kunne se denne "tilgjengeligheten" på sas.no, eller må jeg ringe CT-telefonen for å finne det ut? Blir slitsomt å ringe de en gang i uken for å sjekke...

Bare gjør et vanlig søk på bonusseter på sas.no, så vil du se det der om det blir noe ledig.

Jeg trenger litt innspill på hvorfor jeg ikke finner noen ledige seter med ANA.
Prøver å finne flights primært LON-HND 21.12, men er åpen for forslag fra f eks FRA. Problemet er at jeg ikke får opp noen ledige seter i First, biz, eco hverken i august, september eller desember. Så ser ut til at det gjelder hele året.

Tenkte ANA hadde blackout dates slik som Asiana, men ser ikke slik ut heller.
Har derimot lest at ANA kun slipper award når det bookes hos ANA og er t/r, men ser flere har skrevet her i denne tråden at dere har klart å booke en vei og med CT.

Jeg benytter Expertflyer for å søke på ledighet.

I følge United.com er det ledig. Forsøk der. united.com

Attachments

• ana flight.PNG
    ana flight.PNG
    104.4 KB · Views: 938

I følge United.com er det ledig. Forsøk der. united.com

Var vist bare 1 ledig på First på de flightene vi ønsket. Får heller se om det åpner seg mer etterhvert.
Takk for hjelpen!

Hvor tett opp til avgang kan en bestille en t/retur med Star Alliance?

Er det nå slik at det er 100.000 poeng for award med *A til Asia eller gjelder dette bare SAS flyvninger?

Er vel 90.000 i økonomi, 140.000 i business på *A.

Fikk booket OSL-MIA-OSL i business i juli 2017 :D Funket fint å booke på sas.no og bruke Amex voucheren fra i fjor som bare har gyldighet ut 2016 egentlig.

Fikk booket OSL-MIA-OSL i business i juli 2017 :D Funket fint å booke på sas.no og bruke Amex voucheren fra i fjor som bare har gyldighet ut 2016 egentlig.

Godt å høre at den ruta er mulig , samme setting her, må bare gjette på noen tider hvor vi får fri.

Godt å høre at den ruta er mulig , samme setting her, må bare gjette på noen tider hvor vi får fri.

Husk at hvis ct er utgått på reisetidspunktet og man kun får booket online pga bug, så kan endringer via tlf bli svært vanskelig.

Er det noen som har fått lov å bestille reise med Stopover? Jeg fikk lov til det for to år siden, men da jeg ringte i dag hevdet de at det ikke var mulig (over 24 timer). Jeg ser at det står rundt om kring på forum at det ikke går, men på SAS sine nettsider står det:

One stopover on the outward and return journey is permitted on SAS intercontinental routes.
https://www.flysas.com/en/eurobonus/about-eurobonus/howeurobonusworks/award-rules/

Finner heller ikke noe i CT-reglene som skulle tilsi at dette er annerledes enn for vanlige bonusreiser. Er det feil på nettsidene, kan de ikke reglene i Estland, eller har jeg misforstått noe?

Er det noen som har fått lov å bestille reise med Stopover? Jeg fikk lov til det for to år siden, men da jeg ringte i dag hevdet de at det ikke var mulig (over 24 timer). Jeg ser at det står rundt om kring på forum at det ikke går, men på SAS sine nettsider står det:

One stopover on the outward and return journey is permitted on SAS intercontinental routes.
https://www.flysas.com/en/eurobonus/about-eurobonus/howeurobonusworks/award-rules/

Finner heller ikke noe i CT-reglene som skulle tilsi at dette er annerledes enn for vanlige bonusreiser. Er det feil på nettsidene, kan de ikke reglene i Estland, eller har jeg misforstått noe?

Hvis du klarer å finne ruter med SK IC så får du lov. Men de eksisterer ikke siden SK flyr kun direkteruter IC...Det står ikke Star Alliance IC ;)

Hvis du klarer å finne ruter med SK IC så får du lov. Men de eksisterer ikke siden SK flyr kun direkteruter IC...Det står ikke Star Alliance IC ;)

Men hvis man har SK IC til USA f.eks og så videre med United innenriks burde det vel gå?

Var vist bare 1 ledig på First på de flightene vi ønsket. Får heller se om det åpner seg mer etterhvert.
Takk for hjelpen!

Satt også i sommer og lette etter flights med ANA i C.
Fant haugevis av billetter, så lenge jeg søkte en person. Når jeg søkte to, var det nada , null, nix, zip :(
Endte opp med å bestille med Asiana fra London via Seoul

Hei alle.

Jeg er ny på forumet. Har akkurat opparbeidet meg min første CT, og driver å ser på måter å komme meg til Tokyo med *A i C eller F. Klarer likevel ikke finne svar på et ganske enkelt spørsmål, selv om jeg har lest mye rundt på forumet: Hva er konverteringsnøkkelen på miles vs Eurbonus-poeng? Altså; dersom jeg ser på en saver award-tur i F på f.eks United som koster 100k miles, hva koster denne i EB?

Takk for svar.

Status
Not open for further replies.
Back