Vett dette temaet har vært oppe før, men hadde litt problemer med å søke det frem.
Tingen er nemelig den, at den 9 Juni fløy jeg DL235 til Detroit fra AMS, vi pushet på rute, og taxet til RWY 18L (Polderbahn), for å ta av i medvind. Da vi kom til Polderbahn var medvinden så stor at vi ikke kunne ta av, og måtte taxe tilbake til "flyplass-området". Da vi var kommer tilbake, fikk vi beskje om at bremsene var varme og måtte kjøles, itillegg at flyet nå, ikke hadde nok fuel til DTW + reserve. Så da lurer jeg på hvor lite ekstra flyene har med seg? Taxeturen til Polderbahn og tilbake er rikitignok 4 miles, men det er ganske lite i det store løp.
Ellers har jeg opplevd å måtte taxe tilbake fra Polderbahn med KLM til SVG, og da uten å måtte refuele.
Hva som gjør at dem fyller fuel på literen, er det generell policy, eller er det bare for å spare unødvendinge utgifter på "dødfuel"?
Tingen er nemelig den, at den 9 Juni fløy jeg DL235 til Detroit fra AMS, vi pushet på rute, og taxet til RWY 18L (Polderbahn), for å ta av i medvind. Da vi kom til Polderbahn var medvinden så stor at vi ikke kunne ta av, og måtte taxe tilbake til "flyplass-området". Da vi var kommer tilbake, fikk vi beskje om at bremsene var varme og måtte kjøles, itillegg at flyet nå, ikke hadde nok fuel til DTW + reserve. Så da lurer jeg på hvor lite ekstra flyene har med seg? Taxeturen til Polderbahn og tilbake er rikitignok 4 miles, men det er ganske lite i det store løp.
Ellers har jeg opplevd å måtte taxe tilbake fra Polderbahn med KLM til SVG, og da uten å måtte refuele.
Hva som gjør at dem fyller fuel på literen, er det generell policy, eller er det bare for å spare unødvendinge utgifter på "dødfuel"?