Men er dette da ett tillegg eller bare en spesifisering?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kun en spesifisering. Men det setter fokus på noe jeg ikke forstår at Amex ønsker å ha så mye fokus på, hvor høyt valutapåslaget faktisk er.
Men er dette da ett tillegg eller bare en spesifisering?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Som tidligere sagt beholder jeg mitt kort intil videre for å sikre meg bruken av årets CT. Jeg ser noen sier at det ikke er nødvendig å ha kortet pga bytte av levrandør, men er det noe jeg ikke gjør, så er det å stole på Amex.
Jeg valgte å ikke bli overført til nye Amex, men har fortsatt CT-en opptjent i 2018 i behold (gyldig til 15.01.2020).
Har hatt et helvete med amex de siste dagene.... viste seg at de hadde satt kredittgrensen min til 20’ selv om den var 100+ på det gamle kortet. Greit at det ikke er samme selskap, men det får da være måte på! NOE informasjon burde de jo gi oss kunder!
Snakket med kundeservice nå og nevnte at noen jeg kjenner plutselig hadde fått 20k i limit. Da ble vedkommende veldig overrasket og sa at det slett ikke var noen limit. Men at det ikke hadde noen data fra før og at man dermed kunne risikere å begynne litt lavt.
"limit" baseres på historisk bruk, uten at jeg fikk noe veldig god forklaring på hvorfor.
Hos DNB var det derimot en fast grense. Den stanget jeg hodet i flere ganger og det irriterte meg ganske mye å ikke kunne ringe dem og vise til at jeg alltid hadde betalt på tiden men trengte mer enn 250k denne måneden. Med orntlig AmEx var det som regel null problem så lenge du hadde noe historie med dem.
Da var første CTen på plass og jeg må si det nye kortet imponerer mer enn det gamle. Dagen etter nivået er oppnådd så er CT allerde tilgjengelig på SAS.no
Det at poengene blir overført daglig har jeg et ambvivalent forhold til.
Nå blir det bare å få seg drage-kort og bruke det litt i jobb så er vel CTII her hvert øyeblikk.
Noen som har gode tips til poengopptjening når man skal betale vanlige faktura? Håper å få brukt SAS MasterCard på det!
Jeg har derimot en positiv sak (for en gangs skyld). Vekslingskursen jeg har fått er mye bedre enn forventet.
Dnb bakte inn gebyrene i vekslingskursen som gjorde den ganske dårlig.
Så jeg tror nok nettoeffekten av det økte gebyret med nye amex ikke blir så gal sammenlignet med hvordan det var før. Jeg har faktisk spart en del tusen på dette ifht dnb sine offisielle kurser på mine nylige handler.
På info-brosjyren som fulgte med Premium-kortet står det at SAS skal sende ut "et fysisk EuroBonus-kort innen utløpet av 2018". Noen som har fått dette? Er vel fremdeles kjekt å ha for å slippe inn i *A-lounger utaskjærs?
Hvis du har lastet ned SAS appen så ligger jo kortet der elektronisk.
Legg merke til at noen steder krever fysisk plastkort. Jeg har opplevd det i alle fall.Det har du jammen meg rett i - tenkte jeg ikke på.
Fikk 20' tier poeng poeng et par dager etter elite kortet var bestilt, men står fortsatt gammel status på profilen..
Nå blir det bare å få seg drage-kort og bruke det litt i jobb så er vel CTII her hvert øyeblikk.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.