American med nytt livery

"Transforming", "Becoming", "Connected", "Comfortable", "Innovative", "Exceptional", "Iconic", "Modern"... "A New American".

En rebranding/design med påfølgende se-på-oss-og-fly-med-oss-kampanjer er forhåpentligvis tiltak som fører til at flere velger å reise med American Airlines.

Last edited:
Tror at det eneste der er sikkert er at rød og blå samt deres #eagle" symbol indgår
Hilsen Ole

Håper de fortsetter med sølvlivery på ett eller annet vis ;-)

Med flere og flere fly produceret af carbon-materialer bliver det vel lidt problematisk. Mener at have læst om et sted at sølv/aluminiums-maling har visse problemer, men husker i farten ikke hvad problemet er.

Det er vel ca det styggeste jeg har sett. American Airlines hadde jo en veldig klassisk, fin logo, det er synd de ikke kunne bevare denne.

Logoen er OK, men litt usikker på halen. Vet ikke om det litt stilig eller om det minner meg om Nascar, Pickups og Bud....

original.jpg

Litt usikkert om dette er ekte, men vi får se ... tacky ... enig med Someone med referansene .. mangler bare en NRA-logo ...

Her er hva AA selv sier om den nye designen:

The new look and feel of our planes is a bold symbol of our origin and our name, while the updated exterior reflects the innovative spirit of modern America.

Så da er vel Nascar, Pick-Up's og Bud en del av det moderne Amerika!

Personlig var jeg aldri noen stor fan av metal looken til AA men detter er jo værre O_O

Hadde håpet på noe som dette.

cuLSG.png

(lagd selv)

Ligner litt på en blanding av Air France og Delta. Grå skrift på grå bakgrunn er jo ikke akkurat lekkert.

Jeg likte faktisk halen, men så er jeg glad i flaggtema da :) Gråfargen derimot, var helt gyselig. Gjør om den til eurowhite så kommer det seg, evt. sølvgråfargen som SU bruker hvis det absolutt skal være grått. Ser forøvrig litt ut som ingen hadde tenkt på overgangen mellom flagget på halen og resten av liveryet :p

Edit: ser ut som det faktisk skal være sølvgrått, "silver mica": http://www.frequentflier.com/blog/new-american-logo-livery-like-or-dislike/

Last edited:
Back