American i brann på O'Hare (28/10-16)

Re: Fly tok fyr på O'Hare etter avbrutt avgang

Flere videoer her. 'Noe' har tatt skikkelig fyr ...

http://www.ajc.com/news/national/pa...re-hare-runway-closed/amSbUljSQlvkiWRZkWzi8O/

14632983_10154002292877083_6895608639361987523_n.jpg

(ukjent fotograf - fra FB)

Det tok godt fyr på ene siden der ja :8:
Crewet ser ut til å ha gjort en god jobb.

En an mine AA kompiser på ORD sa at PAX fra flyet har begynt å spørre om de rekker connections...

Last edited:

Godt svidd .... men litt ducttape og et par spraykanner gråmaling og den er like fin! :up:

Cv4Xd8tW8AAaec1.jpg:large

Fra AVHerald:
"Gossip from Chicago suggests, a tyre burst, debris penetrated the right hand inner fuel tank causing a substantial fuel leak and resulting fire."

Hvis det stemmer skal de prise seg lykkelig over at de ikke kom i lufta. Da hadde vi hatt Concorde om igjen.

Fra AVHerald:
"Gossip from Chicago suggests, a tyre burst, debris penetrated the right hand inner fuel tank causing a substantial fuel leak and resulting fire."

Hvis det stemmer skal de prise seg lykkelig over at de ikke kom i lufta. Da hadde vi hatt Concorde om igjen.

Hørte det var høyre motoren som gikk i filler med et smell, skjønt en punktering kan kanskje ha forårsaket noe også hvis gummibiter blir slengt i motor eller i hydraulikk ledninger.

De der flyene var de siste jeg fløy i fjor før jeg hengte opp hatten.
Kunne vel ha tittet i loggboka for å se om jeg hadde jobbet den, tror nok det.
Var visst en av de nyeste og fra 2003.

Hadde nok lite bensin onbord, den skulle bare til Miami, ikke lange biten.
Av og til fløy vi 12 timer til/ fra Paris/Chicago i motvind, da var tankene stappfulle og bålet ville ha vært større hvis det samme hadde skjedd.
Bra folk kom seg helskinnet ut, men de bare stod der som zombier. Jeg ville ha sprunget som fan for å komme unna flammene og gi plass til brannbiler.

Re: American i brann på O'Hare (28/10-16)

Man må jo bare elske pressefolks ordspill: scare at O`Hare:colgate:

Det er så få tilfeller at statistikk ikke gir mening.

Og selfie må man ha!

e5c28db40f63ad34a442360c80f96eb7.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk

Vil det være sannsynlig at denne blir fikset, når man ser at hele høyre vinge høyst sannsynlig må erstattes bl.a.
Eller er denne å regne som avskrevet?

Sent from my iPad using Tapatalk

Back