American i brann på O'Hare (28/10-16)

Re: American i brann på O'Hare (28/10-16)

Følger motorene sitt fly,eller er det slik at man tar ett par inn på service og setter på noen som har vært inne på service som har sittet på ett annet fly før?



Ikke uvanlig man bytter motorer. Er det bare motoren som skal overhales er det jo bedre sette på en annen/ny/gammel motor og få flyet i luften. Er vel noen sjekker av motorer som vel gjør at de uansett må av flyet?
 
Re: American i brann på O'Hare (28/10-16)

Uten at jeg skal si helt sikkert så er det ikke mange sjekkene, hvis noen i det hele, som kun kan gjøres med motor av.

Hvordan det er nå er jeg ikke sikker på, men før så var det ikke bare pga vedlikehold motorer ble byttet. For å få lengre/bedre utnyttelse av motorene før overhaling så ble motorer byttet mellom fly uten at det var noe annen grunn til det. BU har/hadde rekorden for antallet timer mellom full overhaling på en CFM 56-3, husker ikke hvor mange timer det var, men var en del.
 
Re: American i brann på O'Hare (28/10-16)

Ser ut som GE har sent ut melding til de som opererer CF6 motorer fra et visst tidsrom etter denne hendelsen. Blant annet har FedEx satt en MD-11 på bakken for en ekstra motorsjekk


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Top