American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Jeg vil anbefale denne artikkelen på "naboforumet". Her har du en god oversikt over alle kort/trumf kombinasjoner! :-) http://bonusfeber.no/tjen-eurobonus-poeng-nar-du-betaler-med-kort/

God artikkel, men der står det at maksimal kredittgrense for Trumf Visa er 20 000 NOK. Det kan da ikke stemme?
I følge https://www.trumfvisa.no/om-trumf-visa/hvorfor-velge-trumf-visa/ er maksimal kredittgrense 75 000 NOK

Da har det skjedd. Ankommet dxb og ventet på bagasje til dragen uten hell. Skal forhåpentligvis komme i morgen. Vi må nå kjøpe en del klær etc. Ser jeg det riktig at amex dekker opp til 6t og at alt vi trenger er rapport fra airline og kvitteringer? Jeg må ikke melde dette noe stans i forkant eller passe meg for noe ellers? Takk

Jeg har gjort litt enkel matematikk og regnet ut hvor mange poeng jeg får pr. 100kr på trumf visa og eurobonus MasterCard.

Jeg kommer til at man tjener minst 13,89 bonuspoeng med trumf visa, mens bare 10 poeng pr. 100 kr med mastercardet.

Har jeg regnet riktig?

Jeg leste på http://www.sas.no/eurobonus/opptjen-poeng/kombinertkort/American-Express/ at man ikke får eurobonus ved kjøp av sas-billetter. Det står også at dette gjelder alle andre betalingskort. Betyr dette at jeg ikke får bonus ved bruk av trumf visa, eller eurobonus MasterCard heller?

Da har det skjedd. Ankommet dxb og ventet på bagasje til dragen uten hell. Skal forhåpentligvis komme i morgen. Vi må nå kjøpe en del klær etc. Ser jeg det riktig at amex dekker opp til 6t og at alt vi trenger er rapport fra airline og kvitteringer? Jeg må ikke melde dette noe stans i forkant eller passe meg for noe ellers? Takk

Så bagasjen har nå kommet, mere enn ett døgn senere. Jeg har ikke fått noe mere dokumentasjon med den etter den opprinnelige PIR rapporten. Har sendt alt via mail til amex, nå får vi se..

Så bagasjen har nå kommet, mere enn ett døgn senere. Jeg har ikke fått noe mere dokumentasjon med den etter den opprinnelige PIR rapporten. Har sendt alt via mail til amex, nå får vi se..

Hold oss oppdatert. ;)

Såvidt jeg vet eksisterer ikke "ekte" American Express kort i Norge, det er DNB som bruker Amex som betalingsnettverk og hvor de har kjøpt rettighetene å bruke green/gold/platinum design på kortene.

Synes dog det er rart at det ikke er noen kontakt mellom American Express og franchiseholderne, slik at de kunne samarbeidet om f.eks. Membership Rewards og norske kunder kunne benyttet seg av "Amex transfer service". DNB kunne fremdeles lånt ut pengene, og Amex ville ikke behøvd en egen organisasjon i Norge.

DNB utesteder American Express på lisens fra AmEx. På samme måte som veldig mange andre AmEx-utstedere.

Vil påstå at Centurion Line er ekte AmEx.

DNB utesteder American Express på lisens fra AmEx. På samme måte som veldig mange andre AmEx-utstedere.

Vil påstå at Centurion Line er ekte AmEx.

Poenget mitt var at jeg skulle ønske det var en viss grad av kommunikasjon mellom American Express og de ulike franchisetakerne.

Poenget mitt var at jeg skulle ønske det var en viss grad av kommunikasjon mellom American Express og de ulike franchisetakerne.

Det mistenker jeg vel nesten også at det er, men det er ikke sikkert de vil dele alt med oss ;)

Det mistenker jeg vel nesten også at det er, men det er ikke sikkert de vil dele alt med oss ;)

Godt mulig, det irriterer meg bare at Amex UK ikke kan plukke opp telefonen (eller har andre kanaler) hvor DNB kan fortelle at Kristian har omsatt X antall tusen hitill i år, og det er ingen problem å "låne" han penger. DNB har tilbydt seg å skrive brev m.m. men dette ser ikke ut til å bety noenting. Hadde jeg relokalisert fra USA hadde jeg derimot hatt UK kort på minuttet.

Helt normalt at man ikke får noe mere enn PIR rapporten på flyplassen. Denne og kvitteringer sender du inn sammen med skademelding når du kommer hjem. Hvis de tror at du lurer dem med tanke på tidspunktet du fikk tilbake bagasjen kan de verifisere dette med flyselskapet.

Helt normalt at man ikke får noe mere enn PIR rapporten på flyplassen. Denne og kvitteringer sender du inn sammen med skademeldin5g når du kommer hjem. Hvis de tror at du lurer dem med tanke på tidspunktet du fikk tilbake bagasjen kan de verifisere dette med flyselskapet.

Okay bra, jeg blir litt nervøs her i tilefellet at jeg mangler noe info som senere ville være vanskelig å få tak i. Fant i mellomtiden også ut at jeg hadde sent dokumentene til feil sted. På nettsiden til amex står det et skjema og alt sendes til dnb direkte. Litt ufornøyd at medlemsservice ikke ha svart noe som helst i snart tre dager på min henvendelse via email..

Hvor ser du at de dekker opp til 6K totalt? Ut i fra hva jeg kan lese meg til vilkårene her, er det maks 2500,- per person?

Hvor ser du at de dekker opp til 6K totalt? Ut i fra hva jeg kan lese meg til vilkårene her, er det maks 2500,- per person?

Han skriver 6t, så antar det henviser til 6 timers forsinkelse på bagasje, slik at forsikringen slår inn.

I vilkårene for Companion ticket står det:

14. I tråd med generelle EuroBonus regler, kan kortholder velge å gi en EuroBonus reise til en
annen person, og dermed også da gi Companion Ticket til en tredje person. Uavhengig om
det er korthaver selv, eller en annen person som reiser på EuroBonus poeng, må begge reise
på samme fly og samme klasse.

Betyr dette at jeg kan kjøpe billett for fruen og en av ungene på poeng for så å bruke penger på min egen billett?

Det strider jo litt mot punkt 10:
Companion Ticket kan kun brukes når Kortholder og Ledsager reiser sammen,
og Kortholder har betalt sin reise med bonuspoeng.

Status
Not open for further replies.
Back