American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Snakket med support, de kan ikke kreditere poeng til SAS etter kontoen er avsluttet. Fikk kreditert hva det ville koste å kjøpe poengene fra SAS.no

Bestilte dette kortet nå, Platinumversjonen. Blir spennende å se hva jeg får ut av det. Sikter på å samle bonuspoeng på det for senere bruk, og så kan det være greit med tilgang til losjer via Priority Pass kortet. Og så får tiden vise hvilke andre fordeler en måtte oppnå

Har nettopp startet i ny jobb, de betaler kortet så da falt valget på denne utgaven. Har ikke reist noe særlig på bonusgivende reiser før, så er uten feks gullstatus hos SAS.

Bestilte dette kortet nå, Platinumversjonen. Blir spennende å se hva jeg får ut av det. Sikter på å samle bonuspoeng på det for senere bruk, og så kan det være greit med tilgang til losjer via Priority Pass kortet. Og så får tiden vise hvilke andre fordeler en måtte oppnå

Har nettopp startet i ny jobb, de betaler kortet så da falt valget på denne utgaven. Har ikke reist noe særlig på bonusgivende reiser før, så er uten feks gullstatus hos SAS.

Er litt nice dersom du har litt bruk og klarer å skrape isammen en Companion ticket ( krever at du bruker 100k kr på kortet ila et år).

Da er det litt kjipt å tenke på at flybillettene til hele familiens Balitur i 2015 skal betales innen et par uker, mens resten av den turen betales underveis ;-) Men bikker nok 100k i 2015 uansett.

Og så får jeg trøste meg med 20 EB poeng pr 100-lapp for flybillettene i stedet......

Hei

Så på siste regning at jeg hadde bikket 240K i omsettning hittil i år. Mener tidligere å ha hørt/lest at folk har fått 2 CT billetter ved høyt forbruk, er det noen som har opplevd dette i det siste, eller kan jeg bare glemme det?

Et spm ang loungetilgang på dette kortet, Platinumversjonen

Kan man oppgradere det Priority Pass kortet man får via dette kortet til den varianten Priority Pass som gir et
antall gratis besøk?

edit, prisdiffen er vel 150Euro, så du må vel ha 7 besøk før det er billigere å oppgradere enn å.betale seg inn ;-)

Og bare av nysgjerrighet, når det snakkes om å betale seg inn i SAS sine businesslounger, hva inngangspris snakker vi om da ?

Last edited:

American Express Platinum Card (Centurion Line) har Prestige membership med Priority Pass.

Hei

Så på siste regning at jeg hadde bikket 240K i omsettning hittil i år. Mener tidligere å ha hørt/lest at folk har fått 2 CT billetter ved høyt forbruk, er det noen som har opplevd dette i det siste, eller kan jeg bare glemme det?

Nå skal jeg ikke være bombastisk men tror nok bare du får en CT pr år. LEter du i tråden finner du diskusjon rundt temaet.

Nå skal jeg ikke være bombastisk men tror nok bare du får en CT pr år. LEter du i tråden finner du diskusjon rundt temaet.

Du får kun en CT. Jeg bruker kortet mitt veldig mye og hadde hatt skuffen full av CT'er om man hadde fått mer enn en.

Vet ikke om det er nevnt her tidligere, men Elkjøp har begynt å akseptere AmEx igjen (chip).

Jeg synes jeg så noe om AmEx og redusert kortavgift for Diamond medlemmer, noen som har sikker viten her??

Visstnok gratis for EBD medlemmer, men står ikke i SAS sin info, kun hos Amex.

Jeg synes jeg så noe om AmEx og redusert kortavgift for Diamond medlemmer, noen som har sikker viten her??

Det stemmer! Sendte Amex en e-post her om dagen og fikk refundert hele årsavgiften for inneværende år. Raskt og uten diskusjon. Selv om den ble betalt i februar.....

Fikk refundert hele årspremien jeg også etter at jeg hadde noen mindre problemer ( og jeg er bare sølvmedlem).

Så det virker ikke som det skal veldig mye til før de refunderer den.

Slik jeg har forstått det, på vilkår og tidligere i denne tråden, er det Std membership, ikke mer enn det.

Status
Not open for further replies.
Back