American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Det er forsikringsbeviset ditt som gjelder - 6000 NOK.

Jeg hadde lignende situasjon som din i 12-16 måneder tilbake, og ringte da for å dobbeltsjekke dette.

Ja kortnivå 5, dekker 6000 per tilfellet. jeg har ikke hørt noe fra dnb enda, bortsett fra en automatisert mail for 10 dager siden. samtidig så har medlemsservice aldri svart på min første henveldese samme dagen heller og dette syns jeg er ikke akseptabelt. hvis jeg selv ikke hadde tatt tiden neste dag og lest gjennom amex sin nettside, ville jeg ikke så enkelt ha funnet ut om skjema og hvor det skal sendes.. da begynner en å lure på nytt om ikke det ekte amex plat gir mere trygghet og service døgnet rundt... handteres denne også av affinion og dnb?

Last edited:

Er det ikke bedre å bare ringe dem om de ikke svarer på mail?

jeg ringte til reiseforsikringsdelen av amex denne søndag morgen, men ble direkte satt over til sos international og siden dette ikke var en ulykke så jeg ikke noe vits med å plage dem. dagen etter fandt jeg ut hvor dokumentene skulle uansett. syns bare at det er dårlig kundeservice fra amex sin side.. er de overhode tilgjengelig via telefon klokka 0400 norsk tid på en søndag morgen?

Ser den. Jeg var mer på det generelle, siden det virket som du mailet ofte og ikke fikk svar :)

Er amex verd noe mer enn companion ticket?

Sitter med jevne mellomrom å tenker på å skaffe meg amex, lurer på om det finnes noe merverdi utover companion ticket som feks Diners ikke kan tilby.
Er EBG og blir ikke Diamond inneværende kalenderår.
Har ikke lest igjennom forsikringsvilkår men det er vel naturlig å gjøre. Har i alle fall sett at Bank Norwegian har mye dårlige vilkår enn Diners ved forsinkelse av bagasje..

Re: Er amex verd noe mer enn companion ticket?

Sitter med jevne mellomrom å tenker på å skaffe meg amex, lurer på om det finnes noe merverdi utover companion ticket som feks Diners ikke kan tilby.
Er EBG og blir ikke Diamond inneværende kalenderår.
Har ikke lest igjennom forsikringsvilkår men det er vel naturlig å gjøre. Har i alle fall sett at Bank Norwegian har mye dårlige vilkår enn Diners ved forsinkelse av bagasje..

20 poeng pr. 100,- er mer enn hva Diners kan tilby, opplever også høyere aksept for Amex enn Diners. Nå avsluttet jeg kortet mitt etter jeg flyttet, men etter min mening var kortet verdt årsavgiften selvom jeg ikke brukte CTen og conciergetjenesten etter min mening var relativt ubrukelig.

Last edited:

Ok, så du tenker at ekstra poeng er verd årsavgiften?
Jeg har også lest at concierge tjenesten i stor grad er ubrukelig.
Min begrensede observasjon er at mange tar Diners som ikke tar amex, men da stort sett i Norge.

Ok, så du tenker at ekstra poeng er verd årsavgiften?
Jeg har også lest at concierge tjenesten i stor grad er ubrukelig.
Min begrensede observasjon er at mange tar Diners som ikke tar amex, men da stort sett i Norge.

Ja, i mitt tilfelle mener jeg det.

Du bør også kikke på de forsikringene som er inkludert, ifm. kjøp, egenandel på leiebil etc. jeg har "tjent inn" 4 * årsavgift på disse. Chip på kortet har økt bruksmulighetene kraftig i Frankrike hvor jeg er endel.

Ja, det skal jeg se på. I dag er forøvrig omtrent første gang amex selgeren ikke har snakket til meg på vei ned mot flytoget, nå som jeg i tillegg var 15 minutter tidlig før avgang..

Ja, det skal jeg se på. I dag er forøvrig omtrent første gang amex selgeren ikke har snakket til meg på vei ned mot flytoget, nå som jeg i tillegg var 15 minutter tidlig før avgang..

Raskere å bestille på nett, om du har bankid :)

Jeg bestilte nylig via nett og fikk automatisk innvilgelse på epost noen sekunder senere. Jeg vil si det kanskje gikk en ukes tid til jeg fikk det i posten. Samme PIN som Visa Trumf, siden DNB leverer begge. Jeg brukte kortet første gang 31. juli. Allerede nå, 3. august, er sign-on-bonus på 12 000 og juli-poeng på EB-konto.

Det er det nok. Hvor lang leveringstid er det på et slikt?

Med bankid kan det fort ta en måned om du er uheldig (produksjonen av amex kort er det ingen som helt vet hvordan foregår...), om du bestiller på OSL vil jeg tro det tar en måned bare å behandle søknaden. Men viktigst av alt, bestiller du på nett slipper du å støtte masete direktesalg :)

Jeg bestilte nylig via nett og fikk automatisk innvilgelse på epost noen sekunder senere. Jeg vil si det kanskje gikk en ukes tid til jeg fikk det i posten. Samme PIN som Visa Trumf, siden DNB leverer begge. Jeg brukte kortet første gang 31. juli. Allerede nå, 3. august, er sign-on-bonus på 12 000 og juli-poeng på EB-konto.
Jeg ser for meg at det ikke blir så lett for min del.
Har dårlig ligningstall de siste par år pga studier.
Måtte faktisk bli sint og be om begrunnelse på gjentatte avslag på Shell MC før jeg plutselig fikk det tilsendt..

Jeg ser for meg at det ikke blir så lett for min del.
Har dårlig ligningstall de siste par år pga studier.
Måtte faktisk bli sint og be om begrunnelse på gjentatte avslag på Shell MC før jeg plutselig fikk det tilsendt..

da kan jeg legge til, mener det er platinum eller ingenting når det gjelder SAS Amex. Men om du tjener minimum 600 000,- (nå) og har god historikk tror jeg det skal gå fint. De vil sikkert be om et par lønnsslipper, men etter det kaster de kortet etter deg.

Har nok ikke fullt 600 i året men grei lønn med gode utsikter og god historikk.

Gjelder årsavgiften pr år eller kalenderår?

Har nok ikke fullt 600 i året men grei lønn med gode utsikter og god historikk.

Gjelder årsavgiften pr år eller kalenderår?

12 mnd fra du bestiller kortet.
Har intrykk av at 600 er det magiske nummeret (jeg fikk nemlig avslått på 550, men godkjent på 600), men du taper ingen ting på å forsøke, du får svar med en gang - godkjent, manuell behandling (lønnslipper) eller avslått.

Concierge Servicen til American Express Platinum (Centurion Line, ikke SAS AmEx Platinum) er meget bra. I tillegg er den 24/7/365.

Jeg opplevde at Concierge Servicen til AmEx Gold også var bra, men Platinum er vesentlig bedre.

Status
Not open for further replies.
Back