American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Det nye kortet fungerer ikke for vanlig bruk eller kontantuttak her i Tyskland.

Thank you Amex for making my holiday FUBAR.

Med tanke på at jeg klarerte dette på forhånd med Amex kundeservice (at jeg skulle destruere forrige kort, og begynne å bruke det nye i fobindelse med tur til tyskland) er dette mildt sagt provoserende og skuffende.

Så skal du til utlandet. Styr langt unna AMEX. Sats på Visa eller Mastercard, og det er nok en fordel å bruke feks Nordea eller lignende som leverandør.

Mitt virket bra på både MUC og FRA for noen dager siden..... Men jeg var kun på flyplassene (transit).... Virket også i Ungarn, Kina og Danmark de siste ukene. Kanskje noe med akkurat ditt kort?

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Det nye kortet fungerer ikke for vanlig bruk eller kontantuttak her i Tyskland.

Thank you Amex for making my holiday FUBAR.

Med tanke på at jeg klarerte dette på forhånd med Amex kundeservice (at jeg skulle destruere forrige kort, og begynne å bruke det nye i fobindelse med tur til tyskland) er dette mildt sagt provoserende og skuffende.

Så skal du til utlandet. Styr langt unna AMEX. Sats på Visa eller Mastercard, og det er nok en fordel å bruke feks Nordea eller lignende som leverandør.

Av ren nysgjerrighet: Hvorfor mener du det er bedre å bruke MasterCard utstedt fra Nordea enn MasterCard utstedt fra andre, f.eks. EnterCard eller EuroCard?

Av ren nysgjerrighet: Hvorfor mener du det er bedre å bruke MasterCard utstedt fra Nordea enn MasterCard utstedt fra andre, f.eks. EnterCard eller EuroCard?

Slik jeg tolker det - "La en annen bank enn DNB få pengene mine".

Mitt virket bra på både MUC og FRA for noen dager siden..... Men jeg var kun på flyplassene (transit).... Virket også i Ungarn, Kina og Danmark de siste ukene. Kanskje noe med akkurat ditt kort?

Var anngivelig noe med den nye chipen. Men skulle få nødcash via Western Union da. Meeen, det er nå litt kjedelig.

Men fungerte på butikkene nå i ettermiddag, så berga jo litt. Men skulle jo selvfølgelig vært foruten dette altså.

Jeg hadde store problemer på min ferie i Asia.

Som jeg skrev tidligere, ingen av stedene jeg var på i Singapore fungerte det. I Taipei og Seoul var det ingen av stedene jeg prøvde på som brukte chip, så da fungerte det selvsagt.

Fikk heller ikke brukt kortet mitt noen av stedene jeg prøvde i Japan (Osaka, Kobe, Nara, Kyoto og Tokyo).

Elendig av AmEx (DNB) å rulle ut et kort med chip før det fungerer rundt i verden uten noen form for backup. Hadde det ikke vært for at EB Diamond ikke betaler årsavgift så hadde jeg kuttet ut hele kortet.

Jeg hadde store problemer på min ferie i Asia.

Som jeg skrev tidligere, ingen av stedene jeg var på i Singapore fungerte det. I Taipei og Seoul var det ingen av stedene jeg prøvde på som brukte chip, så da fungerte det selvsagt.

Fikk heller ikke brukt kortet mitt noen av stedene jeg prøvde i Japan (Osaka, Kobe, Nara, Kyoto og Tokyo).

Elendig av AmEx (DNB) å rulle ut et kort med chip før det fungerer rundt i verden uten noen form for backup. Hadde det ikke vært for at EB Diamond ikke betaler årsavgift så hadde jeg kuttet ut hele kortet.

Fungerte ikke stripen?

Fungerte ikke stripen?

Som dnb/amex kanskje vet så er det på ingen måte alle som har kombi terminaler.
Og i noen land må man vise pass for bruk av stripe.

Pr i dag er produktet følgende

Nettbank løsning som har relativt snevert med funksjoner.
Stripe som fungerer om du får bruke den
Chip som fungerer sånn passe.
Kort som ikke fungerer i minibanker.

Kanskje ikke verdens undergang. Men jeg setter store spørsmålstegn ved dømmekraften til utstedere av ett slikt produkt om de i det hele tatt vurderer å ta betalt for produktet.

Jeg forstår heller ikke at dette tilsynelatende tas lett på av "merkenavn" som DNB og Amex.

Utover dette så er jeg fornøyd med diverse med kortet. Servicen på KS er over snittet, og EB Bonus er kjempe pluss!

Som dnb/amex kanskje vet så er det på ingen måte alle som har kombi terminaler.
Og i noen land må man vise pass for bruk av stripe.

Pr i dag er produktet følgende

Nettbank løsning som har relativt snevert med funksjoner.
Stripe som fungerer om du får bruke den
Chip som fungerer sånn passe.
Kort som ikke fungerer i minibanker.

Kanskje ikke verdens undergang. Men jeg setter store spørsmålstegn ved dømmekraften til utstedere av ett slikt produkt om de i det hele tatt vurderer å ta betalt for produktet.

Jeg forstår heller ikke at dette tilsynelatende tas lett på av "merkenavn" som DNB og Amex.

Utover dette så er jeg fornøyd med diverse med kortet. Servicen på KS er over snittet, og EB Bonus er kjempe pluss!

AmEx/DNB kan vel vanskelig ha ansvar for at ikke alle terminaler i hele verden ikke er satt opp til å akseptere chip. I starten var det ikke alle terminaler som aksepterte AmEx med stripe som gjorde det med chip. Chip på AmEx i Norge er relativt sett nokså nytt. Dette har jo bedret seg veldig i det siste. Kan ikke huske sist gang jeg ikke kunne bruke chip på mitt AmEx-kort i Norge.

Jeg har hatt Gold Card (Centurion Line) siden 2000 og har vært veldig fornøyd. Har byttet til Platinum Card (Centurion Line) nå nylig.

Noen som har fått ekstrapoengene for Juni? ( normalt pleier dem å dukke opp 4-6 i påfølgende måned).

Ja, kom på konto nå nettopp.

Får vente en dag og to til før jeg sender en etterlysning. Har hatt mye styr med Amexkontoen min så hadde ikke overrasket meg om de forsvant.

Noen som har nummeret til Am Ex for CT booking? Har fått en rutendring og SAS vil selvsagt ikke røre biletten så lenge det er en CT...

Noen som har fått poeng denne måneden (for juni bruk)? Jeg avsluttet kortet mitt i slutten av juni, så mistenker at det kan ha blitt noe rot.

Noen som har fått poeng denne måneden (for juni bruk)? Jeg avsluttet kortet mitt i slutten av juni, så mistenker at det kan ha blitt noe rot.

Savner mine forsatt, sendte ut etterlysningsmail i natt. Mistenker at poengene har forsvunnet når de har avsluttet det ene kortet.

Avsluttet ene kortet mitt og poengene fra Juni hadde blitt magisk overflyttet til Juli ( dvs at de ikke kommer før i august). Så ville tatt en prat med Support hos dem for å dobbelsjekke at du får poengene.

Status
Not open for further replies.
Back