American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Noen som har oversikt over ca leveringstid på vanlige kort ved nybestilling(ikke diamond)? Bestilte Platinum på mandag og har et naivt håp om å få det senest lørdag.
Omtrentlig leveringstid på rebestilling av kort er 2 uker, mens nybestilling er nærmere 3 uker.

Jeg har hatt to CT samtidig i fjor, og det var ikke noe problem! Husker jeg ba de passe på at det var den eldste de brukte først ved den første flybestillingen (selv om det helt sikkert er automatikk i dette).

Last edited:

Har hatt problemer enkelte steder i Tokyo, tror jeg avslutter kortet nå.

Har hatt problemer enkelte steder i Tokyo, tror jeg avslutter kortet nå.

Snakket med kundeservice, og det var foreløpig greit å ha begge kortene så lenge det med chip er ustabilt. Jeg bruker bare det gamle frem til chip blir mer stabilt. Er uansett en fin forbedring at de iallefall er kommet.

Har latt chipkortet mitt ligge, var/er i usa, og stripe med amex funket gull over alt.

Fikk nettopp et hyggelig postkort: 50 % ekstra EB-poeng på kortbruk i utlandet i juli! :up:

Så får vi håpe det blir mindre kluss med å faktisk få inn disse ekstra poengene i år.

Hei.

Jeg har oppgradert fra American Express Gold Card (Centurion Line) til American Express Platinum Card (Centurion Line) (Norge).

Jeg reiser ut av landet 16. juli og ønsker å ha med meg Platinum-kortet på denne turen.

Har blitt fortalt at det trolig kommer i posten før jeg drar, men er det noen jeg kan ringe/maile for å sørge for at de sender det ut ASAP? Platinum-kontoen er opprettet, så venter egentlig bare på at kortet skal komme.

Konto ble opprettet i dag (mandag)

Andre forsøk på det har vært fånyttes. Bestilte erstatningskort og det tok snaue to uker for dem å trykke og sende ut et kort. Du kan ha flaks, men nå rett før ferien kan ting fort ta litt tid...

Takk for tilbakemelding

Jeg skal legge ut info om at jeg har mottatt det i posten, så fort det har kommet.

Hei.

Jeg har oppgradert fra American Express Gold Card (Centurion Line) til American Express Platinum Card (Centurion Line) (Norge).

Jeg reiser ut av landet 16. juli og ønsker å ha med meg Platinum-kortet på denne turen.

Har blitt fortalt at det trolig kommer i posten før jeg drar, men er det noen jeg kan ringe/maile for å sørge for at de sender det ut ASAP? Platinum-kontoen er opprettet, så venter egentlig bare på at kortet skal komme.

Konto ble opprettet i dag (mandag)

Om kortet vises i nettkontoen tror jeg det skal gå greit, men jeg man vet aldri med Amex hos dnb.

Kortet vises i nettkontoen. Er bare å vente å se.

Til info er det Quintessentially i Norge som server concierge servicen for AmEx Platinum Card (Centurion Line).

Til info er det Quintessentially i Norge som server concierge servicen for AmEx Platinum Card (Centurion Line).

Har du erfaring med disse sammenlignet med Affinion? Tenker i forhold til tilgang til utsolgte arrangementer etc. Antar at disse også er norskspråklige?

Har dessverre ingen erfaring med de. Affinion International har fungert 100% for min del, men siden AmEx/DNB har satt bort dette til Quintessentially for sitt mest eksklusive kort vil jeg tro de mener at Quintessentially er enda bedre. Tipper de må betale mer også for den tjenesten hos dem enn hos Affinion International.

Er det eneste kortet fra AmEx/DNB som jeg vet om som kjøper tjenester fra de. I tillegg er de 24/7/365

Har dessverre ingen erfaring med de. Affinion International har fungert 100% for min del, men siden AmEx/DNB har satt bort dette til Quintessentially for sitt mest eksklusive kort vil jeg tro de mener at Quintessentially er enda bedre. Tipper de må betale mer også for den tjenesten hos dem enn hos Affinion International.

Er det eneste kortet fra AmEx/DNB som jeg vet om som kjøper tjenester fra de. I tillegg er de 24/7/365

Du vet ikke noe mer om membership rewards enn hva som står på nett?

Det er ikke 100% klart enda, men det blir mulighet for å veksle inn poengene i flyreiser, hoteller osv (omgjøre MR-poengene til bonuspoeng hos div. flyselskaper, hoteller)

Alt forbruk på kortet nå gir poeng, selv om alt ikke er klart før etter sommeren.

Det er ikke 100% klart enda, men det blir mulighet for å veksle inn poengene i flyreiser, hoteller osv (omgjøre MR-poengene til bonuspoeng hos div. flyselskaper, hoteller)

Alt forbruk på kortet nå gir poeng, selv om alt ikke er klart før etter sommeren.

Om det blir mulig til andre flyselskaper enn SAS (slik som UK MR) kan dette bli et godt produkt.

Så langt er det avtale med SAS, BA, Thai Air, Finnair, Emirates og Ethiad

Vil tro flere blir lagt til etterhvert.

Ser gjerne at de får med Lufthansa og AirFrance/KLM.

Fikk nettopp et hyggelig postkort: 50 % ekstra EB-poeng på kortbruk i utlandet i juli! :up:

Noen som vet om dette gjelder alle kortholdere, eller er det targeted? Har vært på reise i snart to uker og får ikke sjekket posten med det første.

Noen som vet om dette gjelder alle kortholdere, eller er det targeted? Har vært på reise i snart to uker og får ikke sjekket posten med det første.
Fikk den hyggelige mailen selv:) skulle gjerne hatt den i juni da omsetningen på kortet passerte 70k i juni :p

Dog ikke i utlandet som var kravet er ser jeg:)

Gjelder alle SAS Eurobonus American Express kort i Juli måned. Alle kjøp i utlandet gir 50 % esktra poeng hele måneden.
For deg som reiser mye og er i utlandet er det en fordel å kontakte medlemsservice for å gi din aksept på at vi kan kommunisere med deg på Epost og / eller SMS. Da er du sikret at du alltid får informasjonen til rett tid.
Vidar Bergseth
DNB / American Express

Status
Not open for further replies.
Back