Har ikke turt ta mitt chip kort i bruk enda jeg. Virket som det var mye krøll i starten etter denne tråden og dømme.
Funker det nå? Og er det noen som f.eks har testet i USA?
Ringte til medlemsservice i dag tidlig for å sjekke ut nettopp dette. Fikk bekreftet at informasjonen vedrørende gyldigheten for CT er feilaktig i forhold til det som er oppgitt i brevet som er sendt ut. De hadde visstnok ikke rukket å oppdatere dette standardskrivet (les: Noen har ikke gjort jobben sin skikkelig).
Det er gyldigheten som står i vilkårene, innværende kalenderår + 12 måneder, som er korrekt.
For bare skape bittelitt forvirring, sa hun jeg snakket med at gyldigheten var utstedelsesdato + 11 måneder + 12 måneder. Jeg refererte til vilkårene på AmEx sine sider (https://www.americanexpress.no/saseurobonus/companion-ticket/) og da sa hun at dette var korrekt...
Uansett: CT opptjent i 2014 kan brukes på utreise så sent som 31. desember 2015.![]()
Bra jobbet, Rune. (Men hvor vanskelig er det egentlig å prioritere korrektur på dette viktige brevet på 1 - en - side?)
Interessant, den beksjeden fikk ikke jeg da jeg bestilte tur på mitt CT for tre uker siden. Jeg måtte tom begynne reisen dagen før datoen på CT var utløpt.
Passerte 100 000 på faktura som kommer denne måneden ( i løpet av et par dager ), får jeg da CT nå eller i juli?
Jeg har fått to pinkodebrev nå, med samme pinkoden. Men noe kort, nei det har jeg ikke sett noe til![]()
Jeg har fått kort men ingen pinkode.
Ny med CT ticket, sikkert besvart her tidligere.
Passerte 100 000 på faktura som kommer denne måneden ( i løpet av et par dager ), får jeg da CT nå eller i juli?
Juli. Du får måneden etter at faktura med over 100k har blitt generert. Dette for å ta høyde for eventuelle refunds, krediteringer etc.
Det er ikke 100% riktig marekbz. CT blir utstedt én måned etter første månedsskifte hvor omsetning på 100K er passert, dette er altså uavhengig av fakturaperiode og dato.
For darkcho sin del må altså omsetning på minst 100K være bokført pr. 31. mai for at CT skal utstedes primo juli.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.