American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Hei englundjesper

Om du tilfredsstiller vilkårene for å oppnå en Companion Ticket så kommer denne normalt måneden etter første månedsskifte hvor du oppnådde vilkåret (altså 100.000/130.000 NOK) i bokført omsetning.
Sist jeg mottok en CT så oppnådde jeg omsetningsvilkåret i juli måned, og mottok da min Companion Ticket med brev datert 06.august.
Håper dette besvarer ditt spørsmål om CT iallefall.

Jag uppfyllde kraven i november, och fick detta svaret i starten på december.

"Denne blir sendt til SAS i løpet av noen dager.

Du vil få et brev om dette.

Du kan også ta kontakt med SAS for å høre etter hvert om dine poeng er overført til Platinum, slik at du evt. kan bestille en CT."

Är det normalt att det tar så lång tid med CT?

Jag uppfyllde kraven i november, och fick detta svaret i starten på december.

"Denne blir sendt til SAS i løpet av noen dager.

Du vil få et brev om dette.

Du kan også ta kontakt med SAS for å høre etter hvert om dine poeng er overført til Platinum, slik at du evt. kan bestille en CT."

Är det normalt att det tar så lång tid med CT?

Jfr. svaret jeg skrev lenger oppe:
Da jeg fikk min CT sist gang, så oppnådde jeg omsetningsvilkåret/-kravet i juni mnd. CT ble først oversendt den 06.aug, dvs. ca 1,5 mnd senere - altså måneden etter første månedsskifte etter at omsetningskravet var oppnådd.

For ditt tilfelle ville jeg da tro, ettersom du oppnådde omsetningsvilkåret/-kravet nå i november, at du normalt skal motta din CT nå en gang i januar - fortrinnsvis i starten av januar :) Så jeg tror ikke at det tidsmessig er noe irregulært i forhold til den tiden du har ventet så langt for å motta din CT.

Jfr. svaret jeg skrev lenger oppe:
Da jeg fikk min CT sist gang, så oppnådde jeg omsetningsvilkåret/-kravet i juni mnd. CT ble først oversendt den 06.aug, dvs. ca 1,5 mnd senere - altså måneden etter første månedsskifte etter at omsetningskravet var oppnådd.

For ditt tilfelle ville jeg da tro, ettersom du oppnådde omsetningsvilkåret/-kravet nå i november, at du normalt skal motta din CT nå en gang i januar - fortrinnsvis i starten av januar :) Så jeg tror ikke at det tidsmessig er noe irregulært i forhold til den tiden du har ventet så langt for å motta din CT.

Okej. Läste juli först, men då förstår jag att det kan ta ~1,5 månad.

Tack.

Reglene om CT er fortsatt de samme på hjemmesiden til AmEx. Altså kun SK og WF foreløpig.

Siden det er en del misforståelser om reglene, her følger en verbatim kopi av reglene:

New service benefits valid from 01JAN2014
Service benefits, redemption and where to call
A Platinum co-branded cardholder that has a spend of at least 100 000 NOK or
A Premium co-branded cardholder that has spend of at least 100 000 NOK or
A Classic co- branded cardholder that has spend of a least 100 000 NOK
The cardholder should have spent 100 000 NOK on the co-branded payment card in a calendar year,

will receive a 50% discount on one(1) flight award called Companion voucher,
with the following restrictions , see below.
50% AFB discount can be combined with 50% child.
Following cases are applicable:

Valid for 2 passengers in a booking.Only one flight award discount per year and member.
Only valid for travel from a Scandinavian country.
A member is only entitled to one Companion Voucher per 12-month period, and required spend collected in one 12-month period cannot be transferred to the next 12-month period.
Mixed classes and Open jaw are not permitted.
Outbound and inbound travel must be taken before the expiry date of the voucher, which is current calender year + 12 months.
Travel destinations are depending on members' tierlevel with Amex:

Members with Classic Amex card- SK - within Scandinavia
Members with Premium Amex card - SK - Scandinavia to any SAS destination
Members with Platium Amex card - SK and STAR Alliance -Worldwide

The discounted flight award can only be booked via phone to Member Service, i.e. online booking is not possible,
on the following phone number: ( +47 ) 64816099 9am - 17pm. No service fee applies.
50% AFB discount can be combined with 50% child discount, Following cases are applicable;

One Adult + One child will get 62,5% discount on the whole booking.
One child travelling alone will get 62,5% discount on the whole booking.
Two children will get 75% discount on the whole booking.

For å få det inn med teskje: får en bare 50% poengavslag for den en reiser med, eller gjelder dette begge, slik at ene billetten blir `gratis´?
(ble litt usikker etter å ha lest reglene her :)).

Siden det er en del misforståelser om reglene, her følger en verbatim kopi av reglene:

Men disse er jo ikke tilgjengelige "online" eller offentlige? Så henviser vi til interne systemer??

Så man kan avbestille en eksisternede CT bestilling og dra en annet sted i verden med en CT booking med en star alliance ?? Så lenge man er innen årsfristen?

Jeg ringte nettopp inn, og fikk beskjed om at CT kun kan benyttes med SAS :(

For å få det inn med teskje: får en bare 50% poengavslag for den en reiser med, eller gjelder dette begge, slik at ene billetten blir `gratis´?
(ble litt usikker etter å ha lest reglene her :)).

Men får en nå også mulighet til 1 for 1/2? Greit opsjon hvis man eller ikke får brukt den.

Ser også at hjemreise nå ma taes før voucheren går ut, det var ikke nødvendig før.

Det kan vel hende at de nye reglene kun gjelder for CT utstedt i 2014?

Men får en nå også mulighet til 1 for 1/2? Greit opsjon hvis man eller ikke får brukt den.

Dette håper jeg noen kan avklare, jeg tror ikke jeg får nok EB poeng til en full "grom-reise" + CT, så da blir alternativet å dra alene med en 50% kost bonusbillett?

Dette håper jeg noen kan avklare, jeg tror ikke jeg får nok EB poeng til en full "grom-reise" + CT, så da blir alternativet å dra alene med en 50% kost bonusbillett?

Alle som tror de kan reise alene og kun bli belastet halvparten av poengene blir nok skuffet. Slik jeg leser det er det et absolutt krav at 2-for-1 gjelder kun når en booker for to stykker samtidig, som det står "Valid for 2 passengers in a booking".

Åpner dette for Star alliance i F klasse også?

I utgangspunktet ser det jo slik ut ja.. Men nå har jo ikke kundesenteret fått med seg at dette gjelder i det hele tatt, så vi får nå se når dette begynner å fungere.

Én liten nyanse som virker positiv er dog:

"Outbound and inbound travel must be taken before the expiry date of the voucher, which is current calender year + 12 months."

Her han man tydeligvis myket opp utløpstidsreglene i forhold til dagens ett år fra utstedelsesdato(?).

Sendte nettopp følgende til support:

"På forumet flyprat er det publisert et internt dokument som tilsier at CT på nytt (fra 1.1.2014) kan benyttes for alliansepartnerene i Star Alliance (med platium-kort). I den forbindelse har jeg tre spørsmål:
1) Er dette riktig?
2) Hvis det er riktig, hvorfor er ikke personalet på (+47) 64816099 informert?
2) Gjelder det også for CT opptjent i fjor men som skal benyttes i år?"

Status
Not open for further replies.
Back