American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Greit nok, alle som opptakene den i fjor visste hva vilkårene var det. Selv hadde jeg uansett tenkt å bruke den innen Europa

Når strammet de inn på reglene? Var det fra nyttår 2012/2013? Jeg mener å huske at det fortsatt var mulig å booke på *A frem til sommeren i 2013, men kan meget godt huske feil.

Det ble presisert på sassalesinfo i mai 2013 a(t mener jeg) star alliance skulle være lov. Siste rapport her på forumet om vellykket booking var vel i juni/juli.

Har vi nå bekreftet at alle Star Alliance destinasjoner er lov? Hva med klasser (F)?

Venter spent på erfaringer :)

Jeg booket CT med LH til USA 03.06.2013 og reiste i august.
Kom begrensningen på SK only fra 30.06?

F I H!

Nå har jeg spart på CTen lenge pga. dette. Hadde tenkt meg til Rio, men det kan jeg nå glemme. Brenn SAS, brenn.

Melding fra ansvarlig for Amex til oss på flyprat.no:

Hei og godt nytt år til deg og dere på flyprat.no

Vår medlemsservice fikk i forrige uke en henvendelse vedrørende endringene rundt CT som er lagt ut på Flyprat.no. Vi hadde ikke tenkt å gå ut med dette før alle IT endringer er på plass og derfor ble vi veldig overrasket over at en hos dere satt med et internt SAS notat allerede før vi har rukket å lansere dette. Hvordan vedkommende har fått dette vet jeg ikke, men jeg har adressert det til SAS at det er uheldig at dette kommer ut før vi er ferdige med alle endringene i både våre og i SAS sine systemer. Vi håper at dette skal være klar i løpet av relativt kort tid, men det er fortsatt noe arbeid som gjenstår, og nye vilkår blir sendt ut med en gang alt er klart.

Ser på forumet at det er «litt undersøkelser» om hva dette er og ikke er. Et lite tips, som også er atskillig mer etterrettelig enn det dere holder på med nå, er å ta kontakt med meg om det er noe konkret dere lurer på. Slik det er nå virker det som det ringes rundt til de forskjellige kunde/ medlemsservicene for å få informasjon som enkelte medarbeidere ikke vil ha eller på nåværende tidspunkt ikke skal gå i detalj om. Ved å ta kontakt kan dere også kontrollere at det ikke oppstår feil forventninger hos forumet sine egne medlemmer.

Det har også vært kommentert at CT skal gjelde for opptjening i 2014 og det er korrekt. Årsaken til at det ikke vil få tilbakevirkende kraft er at det nå vil bli CT på alle tre American Express kortene men med forskjellig innhold. Og det er bl.a denne endringen som må på plass før vi lanserer det nye opplegget. Dagens CT opplegg differensierer ikke på de forskjellige CT tilbudene som kommer, som vi er nødt til for å ha for å kunne gjennomføre endringen.

Når det er sagt vil de endringer som er skissert bli gjennomført forutsatt at det ikke kommer noen overraskelser i IT utviklingen.

Fint å få en kontakt hos Amex, men hvem er "meg" som vi kan ta kontakt med?

Hva med å i hvertfall inkludere sjef for American Express Norge i DNB, Vidar Bergseth? Han har jo uttalt seg i en rekke artikler - og vel også brev fra Amex.

Eposten er vel vidar.bergseth-alfakrøll-dnbnor.no

(Moderator får fjerne e-posthenvisningen hvis dette er ulovlig)

Tipper ham.

Jeg sliter litt med å se at man ikke kan gi CT på *A tilbakevirkende kraft, spesielt siden innstrammingen vel kom midtveis i 2013 (selv om det formelt sett også tidligere ble sagt kun SAS-materiell).

Jeg sliter litt med å se at man ikke kan gi CT på *A tilbakevirkende kraft, spesielt siden innstrammingen vel kom midtveis i 2013 (selv om det formelt sett også tidligere ble sagt kun SAS-materiell).

IT-systerm er sikkert er en viktig årsak. Også kan det være litt avtaler og priser som slår inn.

Fikk nettopp svar, men det er jo ikke lenger noe nytt nå:
"Hei.

Vi har nå undersøkt endringer i forhold til Companion Ticket.

Det stemmer at det er kommet forslag og har vært diskusjoner rundt en endring i forhold til Companion Ticket og bruk av denne hos alliansepartnere i Star Alliance.

Dette er enda ikke tatt noen avgjørelse i forhold til denne saken. Når dette er avklart vil det sendes ut informasjon til våre kunder.

Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen
DNB Bank ASA
American Express Card Services Unit"

Det siste der høres jo ikke så betryggende ut...forslag og diskusjoner, og ingen avgjørelse. Hmmm.

Prøvde nå og bestille en CT og det var vel ikke så vellykket. Fikk vite at utreise måtte gjøres før 31 oktober 2014 (12 mnt etter utstedelse av CT) Vi måtte fly med SAS metall og da er det jo bare biz o ikke first som gjelder. Bankok var omtrent ikke mulig men Japan var null problem sa han. Hadde Amex Premium card i 2013 men Platinum nå men dette utgjorde uansett ikke noe forskjell da dette var en "gammel" CT sa han. Ok skjønner den men her var det ikke mye "slack" syns jeg. Ok ikke noe CT tur på meg i dag i hvertfall.

Jeg kan anbefale Japan for CT. Var det på fjorårets CT, USA er vanskeliger å få, men årets CT blir NY(kjedlig nok..) så får 2014 CT'n bli mere eksotisk forhåpentligvis i First til et eller annet eksotisk sted...

Prøvde nå og bestille en CT og det var vel ikke så vellykket. Fikk vite at utreise måtte gjøres før 31 oktober 2014 (12 mnt etter utstedelse av CT) Vi måtte fly med SAS metall og da er det jo bare biz o ikke first som gjelder. Bankok var omtrent ikke mulig men Japan var null problem sa han. Hadde Amex Premium card i 2013 men Platinum nå men dette utgjorde uansett ikke noe forskjell da dette var en "gammel" CT sa han. Ok skjønner den men her var det ikke mye "slack" syns jeg. Ok ikke noe CT tur på meg i dag i hvertfall.

Amex Norge, sannsynligvis som en arv fra DNB kulturen, er generelt firkantet. Noen ganger treffer man noen som er viser sunn fornuft og handlekraft, men som regel er det regler som gjelder.

Alt du peker på er riktig fra Amex side, selv måtte jeg "utsette" CT utstedelse i fjor for å ha lengst mulig levetid, men det meste blir sannsynligvis rydde opp i år (levetid på CT, Star etc).

Jeg kan anbefale Japan for CT. Var det på fjorårets CT, USA er vanskeliger å få, men årets CT blir NY(kjedlig nok..) så får 2014 CT'n bli mere eksotisk forhåpentligvis i First til et eller annet eksotisk sted...

Hvor var du i Japan da? Hvor lang flytur er det sånn ca? :D

Amex Norge, sannsynligvis som en arv fra DNB kulturen, er generelt firkantet. Noen ganger treffer man noen som er viser sunn fornuft og handlekraft, men som regel er det regler som gjelder.

Alt du peker på er riktig fra Amex side, selv måtte jeg "utsette" CT utstedelse i fjor for å ha lengst mulig levetid, men det meste blir sannsynligvis rydde opp i år (levetid på CT, Star etc).

Ja når jeg leser regler for CT osv så ser jeg jo at det er rett det han sa, håper 2014 blir mye bedre når det gjelder dette :D

Dro til Tokyo, var også i Kyoto. Ca 9 timer synes jeg å huske i flytid fra CPH. Tokyo var topp. Lyntog, Mt. Fuji og endel andre ting hører jo med.

Dro til Tokyo, var også i Kyoto. Ca 9 timer synes jeg å huske i flytid fra CPH. Tokyo var topp. Lyntog, Mt. Fuji og endel andre ting hører jo med.

Oi høres jo int ut, får ta en snakk med fruen her og se om jeg kan få overtalt henne. Takk for tipset VirreVapp.

Status
Not open for further replies.
Back