American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Én liten nyanse som virker positiv er dog:

"Outbound and inbound travel must be taken before the expiry date of the voucher, which is current calender year + 12 months."

Her han man tydeligvis myket opp utløpstidsreglene i forhold til dagens ett år fra utstedelsesdato(?).

Ja, ulempen nå er dog at inbound må gjøres ila gyldighetstiden. Ingen stor sak, og summasumarum en løft for SAS Amex.

Merkelig svar fra SAS Gold kundeservice:

----
Hej Thor!
Amex Companionbiljetter har andra regler och tidigare gällde de endast på SAS men i vissa fall var det andra regler.
Dessa biljetter kan/får inte vi på den vanliga medlemsservicen boka.
Dessa måste gå genom den speciella avdelningen, säger de att det inte finns
platser så får vi gå på det.
----

"tidigare gällde de endast på SAS med i vissa fall var det andre regler" - betyr det at vi nå kan booke Companion på andre *A også? Hvorfor forstår ikke østblokka dette?

Fikk nettop svar på min mail:

"Vi vil komme tilbake til deg angående nye villkår i forhold til Companion Ticket.
De nye villkårene er ikke helt klare enda.

Du hører fra oss i løpet av neste uke."

Da nærmer det seg. I alle fall en bekreftelse på at det kommer nye vil(l)kår..., håper ikke at det er ville kår de kommer med...

Fikk nettop svar på min mail:

"Vi vil komme tilbake til deg angående nye villkår i forhold til Companion Ticket.
De nye villkårene er ikke helt klare enda.

Du hører fra oss i løpet av neste uke."

Da nærmer det seg. I alle fall en bekreftelse på at det kommer nye vil(l)kår..., håper ikke at det er ville kår de kommer med...

Nydelig. Da venter jeg med min Companion bestilling til neste uke :)
Ser ut som det blir en t/r med Thai til Bali på First

Ikke imponert over AmEx/SAS sin implementering av de nye retningslinjene her....

Fick hem C.T idag.
Inga nya regler i det brevet i alla fall, utan det står fortfarande SAS-metal till SAS-destinationer osv..

Fick hem C.T idag.
Inga nya regler i det brevet i alla fall, utan det står fortfarande SAS-metal till SAS-destinationer osv..

Jeg fikk også min CT i dag, datert 2/1-2014, og ingen nye regler, nøyaktig samme ordlyd som tidligere...

Noen som aner om de nye vilkårene får tilbakevirkende kraft på allerede utstedte CT?

Ser kilden til de nye reglene er SSI. Hvem/Hva er det, og hvor pålitelig er infoen siden det drøyer?

Se post #1380. De lovet å formidle de nye reglene ila. denne uken.

Alle som tror de kan reise alene og kun bli belastet halvparten av poengene blir nok skuffet. Slik jeg leser det er det et absolutt krav at 2-for-1 gjelder kun når en booker for to stykker samtidig, som det står "Valid for 2 passengers in a booking".

Man kan vel i så tilfelle sikre seg 25% rabatt ved å ta en frekk en?

1. Booke seg selv og en sønn/nevø/barnebarn etc og få 62,5% rabatt på to billetter.
2. Barnet møter ikke opp.

Forutsetter riktignok at det er 2 plasser.

Se post #1380. De lovet å formidle de nye reglene ila. denne uken.

Leste både den og svaret du fikk, noe ullent svar siden de påstår at reglene ikke er klar ennå, mens det er postet helt tydelige regler her. Derav spørmålet mitt. Men ok, får avvente hvis ingen har ny info.

Forsøkte i dag å booke CT i mars til NYC, ikke ledig med SK, og forhørte meg derfor om andre alliansepartnere. Herren på den andre enden virket velinformert om evt regelendringer og sa direkte at dette kun ville gjelde fra og med CT opptjent i 2014.

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Isåfall må man dra kortet mye de nærmeste månedene. Hadde tenkt å bruke denne til sommeren.

Last edited:

Snakket med en kar nå og han sa det samme. Nye regler gjelder nye CTer.

Forsøkte i dag å booke CT i mars til NYC, ikke ledig med SK, og forhørte meg derfor om andre alliansepartnere. Herren på den andre enden virket velinformert om evt regelendringer og sa direkte at dette kun ville gjelde fra og med CT opptjent i 2014.

CT #2 i søpla

Hmm, det er rett og slett ganske dårlig. Snakk om "platinum"....

Ny underskriftskampanje?? ;)

Last edited:

Ikke den beste servicen, men ikke opprørstemming her dog.

Et viktig tips da er å huske at gammel CT kunne man ha retur utover gyldighetsperioden, ref tidligere i tråden. Skal de beholde reglene må de beholde alle :)

Greit nok, alle som opptakene den i fjor visste hva vilkårene var det. Selv hadde jeg uansett tenkt å bruke den innen Europa

Status
Not open for further replies.
Back