American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Etter vilkår 3 skulle det bare vært mulig å få en CT
https://www.americanexpress.no/file...or opptjening og bruk av Companion Ticket.pdf

Bikka 200k i fjor uten at flere CT kom min vei. Noe mer info om hvordan flere CT opptjenes?

Har brukt mitt betydelig mer enn dette og har bare en CT pr.år. Så det er nok Kun en ja. Men de har vel ikke annonsert noe annet heller. Åkke som, er det ikke mye å bruke dem på, nå som PLUS er kommet.

Forsikringen er derimot fin, du får masse points og AmEx funker bra. Veldig fleksibelt og fint.

Har mer lyst på et ekte plat kort, men det var så mye hassle å søke om ICC kort at jeg ga opp.

Er det flere som har fått avslag på reisemed Star Alliance nå?

Ja! Skulle booke ny CT forrige uke og fikk blankt nei på ønsket routing med LH i C til IAD. Ringte 3 ganger og alle jeg snakket med var like klare på at det kun er SAS som gjelder. Så da ble det SAS til IAD på oss.

Gruppen som satt i Norge og håndterte CT tidligere var litt mer fleksible på bruk av *A. Var aldri noe problem før å booke *A selv om SAS hadde ledige seter på samme datoer.

A

Hurk, urk! Prøvde det samme selv nå. Fløy tidligere i vår til ORD med UA, men nå var det brått stopp, kun SK's eget metall :( På den positive siden, så synes jeg award inventory har blitt en del bedre i det siste. Finner mange åpninger som ikke var tilgjengelige før.

Thomas

Da har man bestilt årets CT. Det blir påsketur til DC. Som andre har påpekt, så var det mye "vanskeligere" å booke nå som man kommer til Tallinn. Ifølge dem jeg snakket med så ser de nøyaktig samme tilgjengelighet som vi ser når vi søker etter bonusbilletter på sas.no. Noe annet enn SAS metall eller kombinering av inn- og utreiseflyplass var heller ikke mulig.

Har heller ikke fått 50% ekstra EB-poeng for kortbruk i utlandet i juli, fikk standard 20% poeng av hele fakturabeløpet. Så det var litt både og på forrige side av denne tråden, flere erfaringer her inne? Bør jeg ta kontakt med kundeservice eller er det noe de jobber med og kommer som en ekstra batch?

Ser at mine ekstrapoeng på bruk av kortet i USA også bare er kreditert vanlig opptjening.. Rart at man ikke klarer å få ting til å fungere.. Er slitsomt å hele tiden følge med og purre opp ...
Noen som har snakket med kundeservice ang dette?

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Noen som vet hvor lang tid det må gå fra en sier opp Amex Plat til en kan søke på nytt og få 12000 poeng?

Noen som vet hvor lang tid det må gå fra en sier opp Amex Plat til en kan søke på nytt og få 12000 poeng?

Går sannsynligvis ikke, tidligere kunderelasjoner er reg. på personnummeret ditt, og dette er nok et one time offer.

Dette svaret fikk jeg fra DnB/AmEx ved henvendelse om ekstrabonus i juli:

"Det kan ta noen få uker før poengene godskrives din konto. Vi anbefaler at du venter til september med å sjekke om du har blitt godskrevet poengene. Hvis du ikke har fått noen poeng da bes du kontakte oss igjen."

Har heller ikke fått 50% ekstra EB-poeng for kortbruk i utlandet i juli, fikk standard 20% poeng av hele fakturabeløpet. Så det var litt både og på forrige side av denne tråden, flere erfaringer her inne? Bør jeg ta kontakt med kundeservice eller er det noe de jobber med og kommer som en ekstra batch?

Var lovet at de skulle ta kontakt med meg i starten av uken, men det har ikke skjedd. Er bare å ringe kundeservice og klage - regner med at de får opp farten når telefonene begynner å gløde. En saklig gjennomgang av AmEx-konto, transaksjoner og EB-konto, så ser de rimelig raskt at ikke alt stemmer.

Er det noen her inne på forumet som har fått Eurobonus-poeng ved å betale regninger i butikk ved å bruke AmEx-kortet eller MasterCard? Fikk betalt en regning i kassen på Kiwi i dag ved hjelp av Eurobonus Mastercardet mitt i dag, og lurer på om jeg får 10% av hver regning jeg betaler på denne måten, eller om det annuleres på samme måte som kontantuttak?

Det var tydlig at det ikke er hver dag noen ber om å få betalt en giro, og flere av de butikkansatte dro litt på smilebåndet :-) Men dersom dette registreres som Eurobonus-poeng så kan det jo absolutt være poeng å tjene særlig på litt større regninger. Det vil igjen bety at det i teorien også vil være mulig å betale AmEx-regningen sin med MasterCard, noe som da vil tilsammen gi 30% på alt man kjøpte med AmEx-kortet sitt (dersom Platinum). Gebyret for å betale i kassen er på 35 kr dersom noen skulle lure...

Antar du her snakker om post i butikk/bank i butikk? Transaksjoner her skal i utgangspunktet ikke gi poeng -- i tillegg til at det kan være ekstra gebyrer knyttet til betalingen, avhengig av kort.

Antar du her snakker om post i butikk/bank i butikk? Transaksjoner her skal i utgangspunktet ikke gi poeng -- i tillegg til at det kan være ekstra gebyrer knyttet til betalingen, avhengig av kort.

Det stemmer. Ble egentlig bedt om å bruke DNB-kortet mitt, men prøvde allikevel Mastercardet. Fikk beskjed av ekpeditøren om at det ikke var mulig å betale med kredittkort, men betalingen ble godkjent av terminalen. Eneste jeg ble belastet med var de 35 kronene i gebyr...

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Dette regnes vel som kontantuttak og du får vel noen prosenter i gebyr i tillegg til 35 kr?

Dette svaret fikk jeg fra DnB/AmEx ved henvendelse om ekstrabonus i juli:

"Det kan ta noen få uker før poengene godskrives din konto. Vi anbefaler at du venter til september med å sjekke om du har blitt godskrevet poengene. Hvis du ikke har fått noen poeng da bes du kontakte oss igjen."

GRRR.. Liker ikke at de enkelt skyver hele ansvaret over på kunden! Her på de da vel for &/%&%¤% kunne si "Dette skal vi ordne!" og se til å få det gjort ? Er ikke dette "det beste" kortet med topp service ?? Med knapp tilgjengelighet på bonusseter ser jeg ikke stor grunn til å beholde kortet mitt.. De mister vel 250' omsettning da..

Last edited:

Er ikke dette "det ebste" kortet med topp service ?? Med knapp tilgjenegelighet på bonusseter ser jeg ikke stor grunn til å beholde kortet mitt.. De mister vel 250' omsettning da..

Enig, ikke mye klasse over det kortet for tiden. Concierge service som ikke svarer på 3 dager og skylder på ferieavvikling. Kundesupport som kanskje svarer annenhver gang (jeg sendte også mail om ekstra poeng 06.08 og har ennå ikke fått svar). Når SEB har doble og triple poeng på sine kampanjer på DC og MC kommer poengene uten problemer....

Nå som *A uttak på Companion ticket ikke er mulig lenger vurderer jeg også om det er verdt 1700 kroner i året.

Status
Not open for further replies.
Back