American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Hei,

Er det noen som har erfaring med bestilling av Companion ticket ?
Har ca 200 000 points som forfaller ganske snart, men det ser jo helt ille ut hvis man skal booke dette på www.sas.no
Ring 64816099 for å bestille CT :)

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Noen som vet hva kravene er for å få Platinum-kort?
Fikk automatisk avslag når jeg sendte inn søknaden.

Prøvde da Premium i stedet. Den gikk gjennom.
Mulig å oppgradere dette i ettertid?

Bruk kortet litt, betal hele fakturaen innen forfall i tre måneder. Ring Amex så og si du har behov for fordelene i Platinumkortet.

Jeg har fått flere, uten at jeg har tilleggskort?

Jeg fikk også en til i samme kalenderår, men fikk ikke beskjed om at jeg hadde fått den. Tror den kom når jeg passerte 250K på platinum kortet. Fikk du beskjed om at du fikk flere?

Ser ut som det er litt extra poeng å plukke med seg nå i juli:
Kampanje - få 50% mer feriebonus!
Bruk ditt SAS EuroBonus American Express Premium eller Platinum kort i utlandet i juli og få 50% høyere bonusopptjening.

Fakturaen for juli kom 7.aug i nettbanken og poengene fra AmEx kom inn på EB-kontoen i dag 9.aug. Men etter en nøye gjennomgang av bruk og poeng så er ikke de 50% ekstra poengene kommet med.

Har vært i kontakt med AmEx-kundeservice to ganger i dag - de har vært meeeget hyggelig og hjelpsom forøvrig - og etter noe fram og tilbake har jeg overtalt dem om at mine 50% ekstra poeng ikke er kommet der kortet er brukt i utlandet. De jobber med saken, men på grunn av noe ferieavvikling og kompliserte systemer så må jeg vente til starten av neste uke før de kunne gi meg et endelig svar og hvorfor og når.

Anbefaler alle å dobbelsjekke om 50% bonuspoeng er kommet inn på konto. Men er de ikke det kan en kanskje vente til neste uke med å klage, jeg kommer til å poste oppdatering her når AmEx tar kontakt igjen. Bonuspoeng en opptjener pr beløp, kan en lett regne i Excel med "=ROUND(20*(<beløp>/100); 0)".

Jeg fikk mine 50 % ekstra poeng i hvert fall, var i USA halve juli og brukte nesten kun mitt AmEx der.

Jeg kan heller ikke se at jeg har fått 50% ekstra. Brukte ca 100.000 i USA i sommer, men fikk kun oppunder 20.000 i AmEx Eurobonus. Skulle vel vært nærmere 30.000?

Jeg fikk også en til i samme kalenderår, men fikk ikke beskjed om at jeg hadde fått den. Tror den kom når jeg passerte 250K på platinum kortet. Fikk du beskjed om at du fikk flere?

Betingelsene skriver jo tydelig "Det er bare mulig å tjene opp en Companion Ticket innenfor hvert kalenderår." Skal bli spennende å se hva som skjer om noen prøver å bestille med nr 2. Runder selv 200' denne måneden så en til hadde jo ikke skadet...

Begynte, men orket ikke å lese igjennom alle 50 sidene.
Spørsmålet til dere som har hatt det et år og to nå : er dette et kort en absolutt burde skaffe seg, i stedet for SAS-Mastercardet jeg har ?

Takk :) . ..

Det litt lengre svaret er at det er et bra kort hvis du utnytter Companion Ticket (som du får etter 100 000kr i spend på et år) på en god måte.

Utover det er ikke kortet verdt årsavgiften for de fleste, selvom 20 poeng per 100k og en bra reiseforsikring er fint å ha.

Jeg sitter med ca 105.000 poeng, EBG status er rett rundt hjørnet og jeg har to CT i skuffen. Noen som har tips på hvordan jeg får mest mulig ut av poeng og CTs?

Hadde håpet å kunne ta familien til USA i forbindelse med julen, men det ser dårlig ut når jeg ser på tilgjengelige bonusbilletter på sas.no.

Har CT-booking tilgang på flere billetter enn det vi ser på SAS.no eller må jeg se meg om etter annet reisemål evt annet reisetidspunkt?

Jeg sitter med ca 105.000 poeng, EBG status er rett rundt hjørnet og jeg har to CT i skuffen. Noen som har tips på hvordan jeg får mest mulig ut av poeng og CTs?

Hadde håpet å kunne ta familien til USA i forbindelse med julen, men det ser dårlig ut når jeg ser på tilgjengelige bonusbilletter på sas.no.

Har CT-booking tilgang på flere billetter enn det vi ser på SAS.no eller må jeg se meg om etter annet reisemål evt annet reisetidspunkt?

Sistnevnte er jeg redd. Noe billetter kan dukke opp men det er sjelden. Har forresten sjekket alle destinasjoner (ORD, EWR, IAD, SFO)?

Tror heller ikke det er mulig å bruke flere CT samtidig hvis det var tanken?

Sistnevnte er jeg redd. Noe billetter kan dukke opp men det er sjelden. Har forresten sjekket alle destinasjoner (ORD, EWR, IAD, SFO)?

Tror heller ikke det er mulig å bruke flere CT samtidig hvis det var tanken?

Takk. Hadde glemt å sjekke ORD der kan det se ut som det er mulig å få til noe. Får ringe CT-service og se hva som er mulig å få til.

Bonuspoeng en opptjener pr beløp, kan en lett regne i Excel med "=ROUND(20*(<beløp>/100); 0)".

Excel er et kjekt hjelpemiddel, men man trenger vel strengt tatt ikke fyre i gang et slikt program for dette regnestykket...;) 20% eller 1/5 av beløpet klarer man vel stort sett finne ut av ved litt hoderegning...:)

Det nevnes bruk av 2 CT her oppe: Er det slik at man ikke kan benytte 2 på en og samme tur...?

Har nå opptjent min CT nummer 3 for i år, og problemet mitt nå er at jeg ikke har nok poeng til 3 intercont-reiser ila neste år. Dette burde de nesten ha tenkt på, kanskje ved å ha introdusert feks 20.000 bonus ved 200.000 kr i oms, 30.000 ved 300.000 kr etc..

Etter vilkår 3 skulle det bare vært mulig å få en CT
https://www.americanexpress.no/file...or opptjening og bruk av Companion Ticket.pdf

Bikka 200k i fjor uten at flere CT kom min vei. Noe mer info om hvordan flere CT opptjenes?

Er det flere som har fått avslag på reisemed Star Alliance nå?

Har forresten ikke fått 12000 poeng ved fornyelse av Amex. Skulle en ikke få dette hvert år?

Er det flere som har fått avslag på reisemed Star Alliance nå?

Har forresten ikke fått 12000 poeng ved fornyelse av Amex. Skulle en ikke få dette hvert år?

Ingen lovnad om det så vidt jeg husker, men vanlig å klage på årsavgiften også få halvert den.

Status
Not open for further replies.
Back