American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

+1

Fjernes muligheten for *A blir det nok skrotet..

Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

+1

Fjernes muligheten for *A blir det nok skrotet..

Vet ikke hvor mange kort DNB har klart å pushe, men vi her inne bør vel være ikke en helt ubetydelig kundegruppe.

Burde man forsøke å ta opprette en dialog med DNB/SAS på samme måte som businessclass.se gjorde?

Til de siste innleggene:

Er det noen som helst signaler fra SAS/EB/Am.Ex. om at CT i seg selv og/eller mulighet for *A partner på CT skal forsvinne? Eller er dette bare enda flere innlegg med fjas som er hentet ut fra løse luften?

Hva var for øvrig formålet med dialogen opprettet av businessclass.se?

Til de siste innleggene:

Er det noen som helst signaler fra SAS/EB/Am.Ex. om at CT i seg selv og/eller mulighet for *A partner på CT skal forsvinne? Eller er dette bare enda flere innlegg med fjas som er hentet ut fra løse luften?

Hva var for øvrig formålet med dialogen opprettet av businessclass.se?

Dialog er kanskje litt hardt i, men de intervjuet SAS ansvarlig for Amex kortet:
http://www.businessclass.se/artikla...tin-wassborn-pa-sas-eurobonus/kommentar2.html
(her også info om tap av *A mulighet kommer fra)

Ideen er vel at BC medlemmers spørsmål og innspill kommer frem til beslutningstakere. Alle som har sendt ting til kundeservicer vet vel at de fleste av disse forsvinner i et svart hull.

Noen som vet om det er aldersgrense eller nedre inntektsgrense på disse kortene?

Blir litt off-topic, men tror mesteparten av innholdet er relevant til SAS-AmEx.

Mitt første spørsmål er hvor er det hensiktsmessig å ta ut CT? Jeg tenker å reise med fruen, og helt fra jeg anskaffet AmEx var meningen å reise OSL-NewYork, helst i BIZ, men nå ser jeg at poengene muligens ikke strekker helt til.

Har p.t ca 40.000 EB-poeng og nesten fylt opp CT-kvoten, så noe mer poeng blir det. Er også villig til å kjøpe (*) mer poeng om dette gjør utslag i bedre reisemål. Er det noen som har noen tips til andre gode reisemål? Dvs i str-orden 50-80.000 poeng, gjerne i Biz, som en også får noe ut av reiseopplevelsen med eks lounge, seter, mat og what-not en kan skrape til seg.

(*) ser også nå at SAS har kampanje fram til 30.april om å kjøpe EB-poeng til rabatterte priser, eks koster 40.000 poeng €750. I mitt tilfelle vil jeg med kjøp av 40k poeng, da få en CT til EWR i Eco+, dvs for ca 5.800kr får jeg flybill for 24.000kr, men så ser jeg jo også at har jeg først sagt A må jeg jo si B, og kjøper jeg 60k poeng koster det meg ca 8.800kr og får da flybill for ca 40k. Sånn har en det gående.

Les mer: http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Kjop-poeng/

Alt i alt er det ikke noe kjempescoop å kjøpe mer poeng. Men hvis en alt skal til NY, så koster det da ca 5.500/8.800 foe Eco+/Biz bill. Er dette verdt dette? Er det evt noen andre gode reisemål for EB-poeng?

På forhånd takk

Vanskelig med lounge med AMEX EBG

Hei,

Jeg sliter litt med å komme inn på loungene når jeg har AMEX EBG Platinum kortet.
Samtidig så sparer jeg poeng med Lufthansa, og da står det LH*S på boarding kortet mitt.
Dette fører til at de må trykke inn EBG nummeret manuelt, og noen steder må jeg forklare dette til de, og noen kan være litt vanskelige.

Var innom 4 forskjellige lounger siste uken, og det var stress med dette på hver av de.
Seneste Frankfurt Senator lounge i dag. Litt flaut å diskutere med de når det står folk i kø..

Er det noen som har erfart lignenede?
Vet noen om det er mulig å få det tradisjonelle gullkortet på siden, selv om man har AMEX EBG?

Takk!!

Re: Vanskelig med lounge med AMEX EBG

Vet noen om det er mulig å få det tradisjonelle gullkortet på siden, selv om man har AMEX EBG? Takk!!

Ja, bare send en mail til den dedikerte mailadressen for gullkunder og be om et vanlig gullkort. Litt usikker på om jeg bør poste adressen her. Send meg evt. en PM hvis du ikke har den.

Det er greit å slippe å levere fra seg noe som faktisk er et kredittkort i all verdens rare lounger. (Takk til ILS2 som minte meg på dette!)

Jeg har opplevd å nærmest bli avvist i gullinnsjekkingen på OSL med mitt AmEx EBG Platinum... "Denne skranken er bare for gullkunder" var det jeg fikk høre :headbang

Last edited:

Hvis dere er EBG kan dere jo bare skaffe dere et Mastercard, som er gratis for EBG - ser mer ut som gull.

Er det bare meg, eller opplever også andre at DNB kundeservice for dette produktet ikke holder mål?

For eksempel responstid på mail. Sendte dem en mail 23.04. Ny, høflig purring i dag, 2 uker senere, så svarer de.

Jeg sa opp kortet i januar. Produktet var spennende da det blir introdusert, men oppfølgingen og utviklingen har uteblitt:

-Chip ble lovet, men kom aldri.
-Eksklusive deals (hoteller etc.) er bortimot fraværende.
-Ingen lounge-tilgang med PP uten å måtte betale.
-Svak nettbankløsning.
-Award-tilgjengeligheten stuper, særlig der den er mye verdt (C/long haul), uten at AmEx/DNB synes å bry seg om det.
-Uklare signaler om når CT kan brukes på annet enn SAS-flygninger.
-EB-opptjeningen i det lange løp kun marginalt bedre enn det man klarer med Trumf-visa-kortet.

Skulle nesten ønske BA kunne komme med Visa med CT, slik som i Sverige. Kanskje DNB ville prioritere å utvikle produktet da?

Jeg sa opp kortet i januar. Produktet var spennende da det blir introdusert, men oppfølgingen og utviklingen har uteblitt:

-Chip ble lovet, men kom aldri.
-Eksklusive deals (hoteller etc.) er bortimot fraværende.
-Ingen lounge-tilgang med PP uten å måtte betale.
-Svak nettbankløsning.
-Award-tilgjengeligheten stuper, særlig der den er mye verdt (C/long haul), uten at AmEx/DNB synes å bry seg om det.
-Uklare signaler om når CT kan brukes på annet enn SAS-flygninger.
-EB-opptjeningen i det lange løp kun marginalt bedre enn det man klarer med Trumf-visa-kortet.

Skulle nesten ønske BA kunne komme med Visa med CT, slik som i Sverige. Kanskje DNB ville prioritere å utvikle produktet da?

Deler din oppfatning. Har i det siste enkelt kunne fått 100K i spend og har derfor inntil videre valgt å beholde det, men mangel på chip er idiotisk, og Travel Priviligies er en vits. Hadde man et fått et par gratis lounge pass på SAS og kanskje gratis setevalg eller en annen Gold-lett så hadde kanskje værdt verd penge.

Hadde vært ennå bedre hvis AMEX etablerte seg på riktig i Norge, i stedet for at Norges mest udugelige møkkabank får fortsette å ødelegge AMEX sitt varemerke slik de gjør idag.
For øvrig enig i dine andre synspunkter om dette kortet. Jeg beholder det et par måneder til, så får vi se.

Last edited:

Hvor vanskelig skal det være å få fatt i et Platinum/Premium?
Jeg har pr idag det "dårligste" - altså classic. Jeg har søkt på de to andre, men har fått avslag også når jeg har sendt inn lønnsdokumentasjon.
Tjener omlag 470-480.000, kan komme oppmot en halv million, men jeg er kun 20 år. Er det alderen det står på? Er det noen forskjell på 20, 21, 22? Fyller 21 om ikke lenge, kan det være noe vits å prøve å søke igjen?

Det ble avslag grunnet en "helhetsvurdering"
Har plettfri betalingshistorikk, ikke utsatt så mye som èn krone siden jeg fikk kortet. Usikker på hvor mye penger jeg har omsatt siden jeg fikk det i november(?), men jeg har vel klart å opparbeide meg ca 10.000 eb-poeng.

Har jo kun 10% opptjening på dette kortet, og heller ingen mulighet for companion ticket. Ganske sikker på jeg skulle klart CT med begge de to andre..

Bytt til trumf heller, like god opptjening hvis du ikke klar plat

Ja, i utgangspunktet vil det vel lønne seg for meg med Trumf Visa (har også dette), for da vil jeg vel få 14% på alt og 28% på dagligvarer, om jeg konverterer opptjeningen til eurobonuspoeng?

Men jeg ønsker mulighet for CT, og concierge hadde så klart også vært morsomt, og det er derfor jeg har prøvd å holde en del av forbruket mitt på AmEx den siste tiden. Men det spørs nok om ikke det går i søpla hvis de ikke har muligheten til å tilby meg noe bedre, ja :)

Hvor vanskelig skal det være å få fatt i et Platinum/Premium?
Jeg har pr idag det "dårligste" - altså classic. Jeg har søkt på de to andre, men har fått avslag også når jeg har sendt inn lønnsdokumentasjon.
Tjener omlag 470-480.000, kan komme oppmot en halv million, men jeg er kun 20 år. Er det alderen det står på? Er det noen forskjell på 20, 21, 22? Fyller 21 om ikke lenge, kan det være noe vits å prøve å søke igjen?

Det ble avslag grunnet en "helhetsvurdering"
Har plettfri betalingshistorikk, ikke utsatt så mye som èn krone siden jeg fikk kortet. Usikker på hvor mye penger jeg har omsatt siden jeg fikk det i november(?), men jeg har vel klart å opparbeide meg ca 10.000 eb-poeng.

Har jo kun 10% opptjening på dette kortet, og heller ingen mulighet for companion ticket. Ganske sikker på jeg skulle klart CT med begge de to andre..

Jeg ringe å spurte om alder for 1 år siden. Fikk beskjed om at det ikke var vits å søke vist jeg ikke hadde fyllt 26....

Jeg ringe å spurte om alder for 1 år siden. Fikk beskjed om at det ikke var vits å søke vist jeg ikke hadde fyllt 26....

Jøss, er det såpass sære? Hm.. De har fortalt meg at økonomi eller alder ikke er endelig, men at de tar en helhetsvurdering.

Har Diners Club noen aldersgrense, da? Jeg fikk Diners Club uten noe spørsmål. Sendte kun inn lønn, også dukka det opp i posten uten at jeg visste jeg hadde fått det innvilga engang.

Jøss, er det såpass sære? Hm.. De har fortalt meg at økonomi eller alder ikke er endelig, men at de tar en helhetsvurdering.

Har Diners Club noen aldersgrense, da? Jeg fikk Diners Club uten noe spørsmål. Sendte kun inn lønn, også dukka det opp i posten uten at jeg visste jeg hadde fått det innvilga engang.

Sære er de ;) Har både Diners og MC cobranded kort. Er 25, men fikk de da jeg var 23. Kunne sikkert fått de før også.

Status
Not open for further replies.
Back