American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Jeg fikk booket tur med United til SFO i sommer. Kunne blande klasser (Y+ til LHR med SK og C videre) så lenge jeg betalte poeng for business.

For noen uker siden ringte jeg SAS vedr. sommerens CT på SK907/908 i biz og hørte om det var mulig å reise videre til SFO (innenfor 24 timer) hvis jeg fant ledig UA/US award, det var ikke noe problem fikk jeg til svar.

Valid on SAS as first choice for up to 2 passengers (if no SAS flights available on the required dates, check with STAR)

Opp til to passasjerer? Kan jeg reise alene og få 50% poengrabatt?

Opp til to passasjerer? Kan jeg reise alene og få 50% poengrabatt?
Sist jeg sjekket de norske betingelsene sto det noe i stil med at CT gjelder omtrent som en ekstra bonus-billett, dvs man betaler for 1 men får 2 st.

I betingelsene for det svenske AMEX-kortet var dog teksten annerledes. Der sto det voucheren gjelder som 50 % rabatt og at den derfor går å bruke for å booke en bonusreise for én person til halve prisen. Med andre ord så er det bedre betingelser (untatt muligheten å bruke *A) for det svenske AMEX-kortet, ettersom det gir bedre fleksibilitet. Er jo ikke alltid man får mulighet å reise 2 st, selv om den absolutte rabatten regnet i antall poeng selvsagt blir lavere da man bruker voucheren for 1 person.

Har ikke sjekket på lenge, så hva som gjelder akkurat nå vet jeg ikke.

Noen som veit om opptjening på norsk innenriks vil bety at man får kortpoeng av de pengene man bruker på flybilletter innenriks? Har jo vært unntatt til nå med begrunnelse i loven, så er jo veldig logisk hvis det blir gjeldende. Men ikke endret på sas.no enda.

Noen som veit om opptjening på norsk innenriks vil bety at man får kortpoeng av de pengene man bruker på flybilletter innenriks? Har jo vært unntatt til nå med begrunnelse i loven, så er jo veldig logisk hvis det blir gjeldende. Men ikke endret på sas.no enda.

Vil tror dette blir endret (forhåpentligvis også hos Norwegian Rewards), men at det kanskje ikke er gjort over natten.

Svarte nettopp på en brukerundersøkelse, der jeg foreslo at CT kan brukes på *A first. Kanskje flere kan gjøre det samme?

Noen som veit om opptjening på norsk innenriks vil bety at man får kortpoeng av de pengene man bruker på flybilletter innenriks? Har jo vært unntatt til nå med begrunnelse i loven.

Alle mine kjøp av flybilletter med AmEx på både sas.no og wideroe.no, for innenlandsflighter har gitt meg Eurobonus-poeng i etterkant. Nå gjelder dette kun kjøp inneværende år (mars og april) og relativt lite volum, men jeg har fulgt spesielt med på om jeg fikk EB-poeng og det har jeg fått. Har også fått poeng fra billetter på noen av WF-rutene som ennå ikke gir opptjening.

Oppsummeringen må nok bli: don't rock the boat!
Her er det bare sitte stille og la alt følge strømmen som det har gjort.

Hele platinum-kortet fremstår som en vits, det eneste positive er CT og 20 poeng/100 kr. Men det er vel for mye å håpe på at AMEX faktisk skal etablere seg på riktig i Norge noen gang, slik at vi slipper udugelige DNB....

Etter å ha søkt 3 ganger på SAS MC, med dertilhørende 3 avslag, så prøvde jeg lykken hos Amex. Fikk innvilget søknaden på første forsøk. I forrige uke dumpet mitt nye Amex SAS Classic kort ned i postkassa :) Let the fun begin!

Re: Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Etter å ha søkt 3 ganger på SAS MC, med dertilhørende 3 avslag, så prøvde jeg lykken hos Amex. Fikk innvilget søknaden på første forsøk. I forrige uke dumpet mitt nye Amex SAS Classic kort ned i postkassa :) Let the fun begin!

Stikk motsatt hos meg:banghead:

Etter å ha søkt 3 ganger på SAS MC, med dertilhørende 3 avslag, så prøvde jeg lykken hos Amex.

Jøss, det har ikke vært spesielt høye krav til SAS MC. Så det høres helt klart merkelig ut, spesielt om du er EBG også.

AMEX Plat tok kun ett minutt eller to med automatisk behandling. Min SAS MC søknad ble derimot avvist. Det viste seg å være pga. innvilget "høy" kredittramme på et Diners kort som ikke var i bruk. Ordnet seg når den ble manuelt behandlet. Kan virke som om det er litt tilfeldig hvordan man kommer ut av de automatiske behandlingsrutinene.

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Jøss, det har ikke vært spesielt høye krav til SAS MC. Så det høres helt klart merkelig ut, spesielt om du er EBG også.

Man vekter nok resultatet fra kredittsjekken ulikt. Selv har jeg et EB MC som jeg fikk på første forsøk og har en limit på 100K. Søkte nylig om Nordic Choice Club MC og fikk avslag :p Ikke lett å alltid forstå hva de ulike selskapene vektlegger.

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Tror det er SEB Kort som utsteder både EB MC og Choice MC, så det er mulig de synes du har nok kreditt hos de.

Tror det er SEB Kort som utsteder både EB MC og Choice MC, så det er mulig de synes du har nok kreditt hos de.

Jepp, gikk på noe lignende da jeg skulle øke kreditt på TwoCards. Med Obos kortet (alt er hos Eika/tidligere Terra) hadde jeg 150 000 sammenlagt og da ville de ikke øke. Men fikk ommøblert mellom kortene hvis jeg ønsket.

Jess, da var Premium innvilget. Nå er det ikke mer enn 1-2 mnd siden jeg fikk avslag sist, så jeg satt opp tempoet litt og hadde et OK forbruk på merkevarer og luksusresturanter i Thailand

Fikk jo i utgangspunktet avslag pga alder sist, så jeg vet ikke helt hva de ser på :)

Er det fortsatt mulig å komme til Fornebu på telefon for å booke tur? Noen som har booket CT med Star siste tre ukene?

Usikker på om info fra Erlendag når til Sverige eller Danmark.

Status
Not open for further replies.
Back