American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Snakket med AmEx, de hadde oppdaget at en filoverførong den 6. gikk feil. Skulle forsøke å kjøre den igjen i dag.. (15 dager senere....)

Hva tror folk her inne:

Siden SAS har begynt å akseptere bookinger med *A selskaper på CT hvis de ikke har ledig selv, vil de også akseptere en flyvning til JFK?

Har lyst på en tur til USA i August og fant plasser med utreise LOT (Dreamliner i C) og retur SAS i C. Men LOT lander på JFK og er det da ansett som "samme destinasjon"??

Min erfaring er at JFK og EWR behandles likt. På samme måte som at NRT og HND. Men må har ikke jeg testet dette med CT så YMMV.

Får snart min fyrste CT, og må jo prøve andre *A-selskap sidan det ikkje akkurat er flust av SAAS-seter:

Destinasjonen må vel vere ein SAS-destinasjon. Men er det nokon som veit/har erfart om det går å booke f.eks. OSL-FRA-LAX/SEA-SFO?

Får snart min fyrste CT, og må jo prøve andre *A-selskap sidan det ikkje akkurat er flust av SAAS-seter:

Destinasjonen må vel vere ein SAS-destinasjon. Men er det nokon som veit/har erfart om det går å booke f.eks. OSL-FRA-LAX/SEA-SFO?

Verken LAX eller SEA er vel SAS-destinasjoner, så det burde ikke gå nei.

Verken LAX eller SEA er vel SAS-destinasjoner, så det burde ikke gå nei.

Det veit eg, men SFO vil jo vere destinasjonen. Om dei opnar for CT på *A-selskap, er det kanskje ikkje sikkert at dei er så nøye på om ein har ein eller to mellomlandingar på veg til SAS-destinasjonen?

Jeg er på jakt etter en ny seng av høyere kvalitet. Regner med at dette vil koste et sted mellom 30 000 og 50 000.

Tar gjerne i mot tips til møbelforretninger som godtar AmEx...

Jeg er på jakt etter en ny seng av høyere kvalitet. Regner med at dette vil koste et sted mellom 30 000 og 50 000.

Vi kjøpte seng på Tempur Sleep Center i Rådhusgata i fjor. De tar Amex, men du må huske på å betale i butikken (som depositum), hvis ikke får du faktura i posten.

Tempur kan anbefales, men som "helseng" og ikke bare overmadrassen. Men det er en annen diskusjon

Hästens i Oslo tar AmEx. De gjorde i hvert fall tidligere.

Stod det ikke et sted at Bohus på Skøyen tar Amex? Bohus litt kjipt, tror de har de svenske sengene "Carpe Diem" som kan anbefales (om du ikke skal ha harry-svensk med rutemønster da:p).

Hvordan er det med fordelene på amex gold vs amex platinum til sas eurobonus? Tenker da på f.eks. Jade Dining der det er oppdelt i "standard" og "gold".

Hva tror folk her inne:

Siden SAS har begynt å akseptere bookinger med *A selskaper på CT hvis de ikke har ledig selv, vil de også akseptere en flyvning til JFK?

Har lyst på en tur til USA i August og fant plasser med utreise LOT (Dreamliner i C) og retur SAS i C. Men LOT lander på JFK og er det da ansett som "samme destinasjon"??

Sjekket forresten dette med EBG supporten. Ikke noe problem å booke JFK...

Hvor mye kan man pushe dette? Siden TG i C til BKK funker, vil også F fungere?

Prøv.. og gi oss en tilbakemelding Robbie :)

Hallo

Har akkurat fått meg AmEx Platinum, med SAS branding. I den forbindelse har jeg noen spørsmål om hotell-booking som jeg ikke helt har funnet ut av.

Jeg hadde håpet i det lengste at jeg skulle få tilgang til FHR (Fine Hotel & Resort) gjennom AmEx-Plat, men som jeg vel innerst inne visste så gjorde jeg ikke det. Har nå sjekket ut tilbudet som er under Travel Privileges.

Det ene som slår meg er at alle de fire avtalene som p.t. er listet går ut 31.12.2012, i praksis så det ut til at jeg kunne booke fram til 31.03.2013 men jeg hadde tenkt meg ut å reise både til sommeren og til høsten. Noen som vet ca når nye avtaler kommer?

Hvordan er upgrade mulighetene når en booker via TP sin AmEx deal? På førstesiden til TP så står det så fint "få [...] oppgradering av rommet [..]", men på neste detaljside så er de ikke like skråsikre lengre for under Vilkår så står det "Romoppgradering til en høyere romkategori enn den kjøpte kategorien avhenger av tilgjengeligheten ved tidspunktet for innsjekking. Hotellet har ingen forpliktelse til å garantere dette tilbudet [...]". Prisene som tilbys er også ca $20 dyrere pr natt med AmEx deal enn uten noe deal. Noen som har noen erfaringer med upgrade, dvs får enstort sett alltid dette eller vil hvert enkelt hotell prøve å unngå dette i det lengste (en har jo som regel ikke noe kjennskap til om det faktisk er ledige bedre rom når en står i resepsjonen, en er prisgitt resepsjonisten)?

Hva defineres egentlig som "upgrade"? Om hotellet eks tilbyr de tre kategoriene: DeLux-rom, DeLux-rom med utsikt og JrSuite, vil da en upgrade fra DeLux være til "med utsikt" eller blir upgrade til JrSuite?

Et siste spørsmål. Jeg skal reise sammen med flere andre og har tenkt å booke flere rom på samme hotell. Vil jeg kunne få AmEx-rate på fler enn ett rom? Jeg kommer selv til å være med på reisen, men i reisefølget er det trolig bare et AmEx-Plat kort, og muligens bare et AmEx kort i det hele. Vil hotellet muliggjøre eks upgrade av flere rom, eller kommer de til å nekte meg oppgradering av flere enn ett rom ved innsjekk?

Fikk min CT idag datert 3. des, nesten 2 mnd etter jeg passerte 100K på faktura pr. 6. okt.

Vedr. gyldighet har de tydligvis gjort om på teksten (ref. tidligere innlegg i denne tråden):
- CT er gyldig i 12 måneder etter at rettigheten er opptjent. Utreisen må foretas før fristen utløper.

Fikk faktisk booket CT t/r NYC i business med SAS i juli, via CPH med SK901 kveld ut og SK908 direkte hjem :)

Hva defineres egentlig som "upgrade"? Om hotellet eks tilbyr de tre kategoriene: DeLux-rom, DeLux-rom med utsikt og JrSuite, vil da en upgrade fra DeLux være til "med utsikt" eller blir upgrade til JrSuite?

Et siste spørsmål. Jeg skal reise sammen med flere andre og har tenkt å booke flere rom på samme hotell. Vil jeg kunne få AmEx-rate på fler enn ett rom? Jeg kommer selv til å være med på reisen, men i reisefølget er det trolig bare et AmEx-Plat kort, og muligens bare et AmEx kort i det hele. Vil hotellet muliggjøre eks upgrade av flere rom, eller kommer de til å nekte meg oppgradering av flere enn ett rom ved innsjekk?

Jeg har kun brukt AmEX FHR på mitt "ekte "AmEx Platinum (IDC-kort fra London). Har derfor ikke erfaring med det norske programmet, men må innrømme det ikke fremstår like attraktivt som det ekte FHR.

Når det gjelder oppgraderinger, vær obs på at flere hoteller har innført "Phantom Levels", dvs. fiktive nivåer slik at de skal kunne begrunne en oppgradering. Dette er nivåer som ikke finnes på nettsiden, og som heller ikke kan bestilles. Ofte kan det være snakk om et rom med en faksmaskin eller noe annet jalla som de begrunner nivået med.

Se opp for dette.

Status
Not open for further replies.
Back