Skøyen. Var ikke klar over det før jeg så merket på kort-automaten.
Selgeren uffet seg når jeg betalte meg Am-Ex, de hadde visst så høye gebyrer.
BankAxept tar rundt 10-20 øre for hver transaksjon, mens AmEx tar opp mot 3%.
Av hele transaksjonen.
Drev en butikk for bortimot 10 år siden, da var Amex det dyreste kredittkort selskapet å ha og de som tok mest av provisjonen. Mener å huske at de da tok 5% av hver transaksjon.
Det stemmer jo ikke -- da man med AmEx Plat ikke har tilgang til SAS Business Lounge eller andre Star Alliance lounger -- men PP med betaling.Spm: Som EBG må man ha gyldig dagsbillett med Star Alliance for å få tilgang til SAS Business Longue på OSL, trenger man ikke dette om man har AmEx Platinum? Altså dersom jeg flyr med f.eks. Norwegian denne dagen vil jeg fortsatt få tilgang til Lounge (og gjerne gold longue)?
Svar: Du trenger ingen dagsaktuell billett i SA for å få tilgang så lenge du har AmEx Platinum
Ekstrapoeng.Andre spørsmål:
1. Pongene man oppnår ved kjøp (20%) er de kun bonuspoeng eller teller de som grunnpoeng også?
Utgangspunktet er vel inntekt etc -- har intet med flyaktivitet å gjøre.2. Hva er det som avgjør hvilket nivå av EB AmEx kortet man får aksept for?
Platinum-nivået har intet med antall flyvninger eller flyaktivitet å gjøre.3. Kan man bli nedgradert fra Platinum nivået dersom man, hypotetisk sett, skulle slutte å fly SAS, med unntak av bonusflygninger?
Det stemmer jo ikke -- da man med AmEx Plat ikke har tilgang til SAS Business Lounge eller andre Star Alliance lounger -- men PP
Jeg skal reise til USA i 4 måneder nå. Bestilte meg SAS EuroBonus Platinum Card på onsdag.
Noen som vet dette med leveringstid på kortet? I mailen står det ca. 1 uke. Noen som har erfaring med at dette kan ta lengre/kortere tid? Avreise er kommende onsdag.
Takk for eventuelt svar.
Jeg mener jeg så AmEx-logoen hos Ica Gourmet på Aker Brygge i dag.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.