American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Er det ikke bare å sjekke på sas.no om det finnes tilgjengelig to bonusbilletter CPH - BKK på det reisetidspunkt du ønsker? Eller er det noe jeg ikke har sett i vilkårene?

Stemmer. Logg deg inn og begynn søket etter ledige plasser. Selve bestillingen må imidlertid foretas på telefon.

Hei

Hvor lett (eller hvor vanskelig) vil det være å finne to ledige billetter på business class fra Køben til Bangkok i løpet av 2012 slik at jeg eventuelt kan få brukt min companion ticket? Vil det være omtrent umulig eller er det lett bare man er litt fleksibel?

Tror det er omtrent umulig om du skal ha i C, spesielt om du skal ha to plasser. Har sett ledige plasser i M og Y, men faktisk aldri i C.

Tror det er omtrent umulig om du skal ha i C, spesielt om du skal ha to plasser. Har sett ledige plasser i M og Y, men faktisk aldri i C.

Jeg har tidligere søkt frem til Mai/Juni ifm en Companion Ticket.. Veeeeldig sporadisk tilgjengelighet i M og Y (et par avganger med kapasitet), ingenting i C.

CT i boks! Tok ca. 4 uker fra oppnådd 100 000.

Når passerte du grensen? Eller, hvor lenge etter fakturaen hvor du oversted 100' fikk du noe i posten?

Ja ser det gikk 4 uker siden jeg betalte regningen og var da over 100k.
CT gjelder fra 0111 og ett kalender år.

Da gjelder det å forte seg med å bruke den før den går ut.

Ja er vel ikke ett kalender år da men som det står i brevet: "- Companion ticket er gyldig påfølgende kalenderår etter at rettigheten er opptjent. Utreisen må foretas før fristen utløper. Skatter og avgifter kommer i tillegg for begge reisende."

Det betyr vel da innen utgangen av neste år? 311212?

Regner med at CT kan brukes i f.b.m. bonus reise?

Ja er vel ikke ett kalender år da men som det står i brevet: "- Companion ticket er gyldig påfølgende kalenderår etter at rettigheten er opptjent. Utreisen må foretas før fristen utløper. Skatter og avgifter kommer i tillegg for begge reisende."

Det betyr vel da innen utgangen av neste år? 311212?

Regner med at CT kan brukes i f.b.m. bonus reise?

Jeg får klart inntrykket av at det gjelder ut hele 2012, men at dette har variert litt fra første lansering.

En del kompiser har bestilt noen turer på CT nå og er fornøyde med resultatet, også ved noen litt klønete ombestillinger.

Jeg "sparer" min til en del av pappaperm sent neste år da bonusbilettene for NOV/DEC ikker er lagt ut ennå.

Det med kalenderår er uklart. Min CT er datert 3. oktober og slik jeg leser brevet må jeg reise før 3. oktober neste år. Hvis jeg tar feil er jeg bare glad for det. Noen som har hørt med AmEx om dette?

Da er CT billett i boks. TRD - OSL - EWR t/r i C. 90 000 poeng. Hyggelig hjelp på tlf. hos Eurobonus! Vi tar turen i starten av august. Overnatting på Best Western Seaport - med poeng fra BW Awards.

Tok ikke sjangsen på det med kalenderår og siden min CT er datert 3. oktober bestilte jeg OSL-ARN-ORD i midten av september i C til kona og meg. Kjapt og greit ordnet vha. Skype fra USA. Nå gjenstår det "bare" å skaffe barnevakt og at kona får fri fra jobben i noen dager...

En jeg kjenner fikk i dag brev fra SAS og AmEx om at han blant annet kunne opptjene 12 000 ekstrapoeng ved å bestille EuroBonus AmEx-kort. Spørsmålet er; er det mulig å bestille dette kortet bare for å få de 12 000 poengene? Altså at man bestiller SAS AmEx-kortet og deretter avbestiller det igjen, etter at man har mottatt "velkomstpoengene". Må han betale årsavgiften dersom han gjør dette?

Ja, når du mottar kortet så blir du samtidig fakturert årsavgiften

Ble stoppet på TOS i dag av en veldig ivrig selger og det var ikke måte på hvor mange fordeler det var å signe opp der og da. Gratis innmeldigsavgift (?!), halv årsavgift første året og 6000 bonuspoeng som i følge selger var nok til en tur til københavn :headbang

Jeg forklarte at samme tilbud lå på nettet, men det virket ikke som om hun trodde på meg :rolleyes:

Tipper det blir den del råsalg av denne typen markedsføring...

og 6000 bonuspoeng som i følge selger var nok til en tur til københavn :headbang

Det stemmer vel det? Du kommer bare ikke hjem igjen...

Nja, enveis koster 7200 poeng.. Hun gav uansett uttrykk for tur/retur..

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back