American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Bra at det var kalenderår; da blir det Cmpanion Ticket x 2 ila 1,5 år ;)

Men det skal ikke være enkelt;
Nådde 100' tidlig i juli, og planlegger nå en 2:1 bonusbillett primo 2012. Eurobonus kan ikke finne e-certifikatet for Companion Ticket, Amex/DNB vet ikke om de har sendt det eller ei....
Jeg får ikke bestilt billettene før cert er på plass... Hmmm..

For oss andre er det selvsagt fint at noen går først og tråkker opp stien - men kjipt for deg som må bruke masse tid på dette. Hold oss oppdatert! Er snart oppi 80k selv.

Fungerer hos: Jernia, Claas Ohlson, Euro Sko, ESSO, Apple Store(iTunes), Torshov Bilrekvisitta (Lokale avvik), Tollvesenet (MAX 25k), Trønder Taxi, Expert, Hund som Hobby (TRD), US Autoparts (TRD), Euroflorist.

Fungerer IKKE hos: Apotek 1, Statoil, Meny, Shell, 3T, Europris, XL Sport, Tilbords.

Listen oppdateres fortløpende.

Lokale avvik forekommer.

For de som handler på nett: Mange nettbutikker tar ikke imot Amex, men tar butikken Paypal så går det an å bruke Amex via de.

Bra at det var kalenderår; da blir det Cmpanion Ticket x 2 ila 1,5 år ;)

Men det skal ikke være enkelt;
Nådde 100' tidlig i juli, og planlegger nå en 2:1 bonusbillett primo 2012. Eurobonus kan ikke finne e-certifikatet for Companion Ticket, Amex/DNB vet ikke om de har sendt det eller ei....
Jeg får ikke bestilt billettene før cert er på plass... Hmmm..

Fikk du noen confirmation fra AmEx på at du hadde kvalifisert deg til Companion ticket'en?

Nådde det i slutten av Juli selv, men tenkte at det kanskje kommer når den aktuelle fakturaen er betalt eller noe?

Fikk du noen confirmation fra AmEx på at du hadde kvalifisert deg til Companion ticket'en?

Nådde det i slutten av Juli selv, men tenkte at det kanskje kommer når den aktuelle fakturaen er betalt eller noe?

En liten foreløpig oppdatering etter flere tlf. i går:
Amex sender ut bekreftelse til kunden ca. én mnd. etter den "kvalifiserende" fakturaen, dette for å sikre seg mot evt annulerte kjøp og tilbakeføring av poeng/beløp.
For meg betyr visstnok dette at jeg ila få dager vil få en bekreftelse. I forhold til e-cert får jeg vite mer over helgen.

En liten foreløpig oppdatering etter flere tlf. i går:
Amex sender ut bekreftelse til kunden ca. én mnd. etter den "kvalifiserende" fakturaen, dette for å sikre seg mot evt annulerte kjøp og tilbakeføring av poeng/beløp.
For meg betyr visstnok dette at jeg ila få dager vil få en bekreftelse. I forhold til e-cert får jeg vite mer over helgen.

Takk for informasjon, fint hvis du holder oss oppdatert :)

Siste tilbakemelding fra Amex pr mail:

"Jeg har blitt kontaktet av XXXXXX ved vår medlemsservice vedrørende Companion Ticket overførsel.

Denne overførselen til SAS samles opp en gang i måneden og sendes noe forsinket til SAS av kvalitetssikringsgrunner. Skal også sjekke med SAS neste uke hvorfor deres medlemsservice ikke kjenner til dette.

Jeg har bedt vår IT avdeling gå inn for å sjekke at du ligger i den neste overførselen til SAS. Jeg bekrefter tilbake til deg så snart jeg hører tilbake fra dem."

Siste fra SAS pr tlf:
Når jeg får bekreftelsen fra Amex i brevs form kan SAS sin BALTIKUM avdeling kontaktes for å søke opp og utstede TC billettene. Dette er tydeligvis delegert dit på tlf. +46 1848 09167.

Dette kan bli spennende; min erfaring med outsourcede callcentra er på det beste kun mediokert...

Siste tilbakemelding fra Amex pr mail:

"Jeg har blitt kontaktet av XXXXXX ved vår medlemsservice vedrørende Companion Ticket overførsel.

Denne overførselen til SAS samles opp en gang i måneden og sendes noe forsinket til SAS av kvalitetssikringsgrunner. Skal også sjekke med SAS neste uke hvorfor deres medlemsservice ikke kjenner til dette.

Jeg har bedt vår IT avdeling gå inn for å sjekke at du ligger i den neste overførselen til SAS. Jeg bekrefter tilbake til deg så snart jeg hører tilbake fra dem."

Siste fra SAS pr tlf:
Når jeg får bekreftelsen fra Amex i brevs form kan SAS sin BALTIKUM avdeling kontaktes for å søke opp og utstede TC billettene. Dette er tydeligvis delegert dit på tlf. +46 1848 09167.

Dette kan bli spennende; min erfaring med outsourcede callcentra er på det beste kun mediokert...

Hmm... Håper ikke dette blir et opplegg man sitter igjen med et dårlig inntrykk av med mye mas og fjas..

Ugh, er virkelig merkelig at man ikke klarer å lage gode systemer ol for slike ting som dette. Typisk hvis dette blir et jag og en plage å få i orden hvert år.

Fikk nettopp tilgang til Delta Sky Club med platinum-kortet. Planen var å bruke FBG-kortet som jeg fikk gjennom statusmatch, men det gjaldt bare om jeg skulle fly videre internasjonalt. Men så prøvde dama å dra Amex-kortet og det gikk fint. Ikke noe å skrive hjem om denne loungen (SAN), men bedre enn å sitte ved gaten.

BTW: Nettkontoen er håpløs! Nede for tredje dag på rad. Det er litt kritisk da jeg befinner meg i USA og bruker kortet til ganske store transaksjoner som f.eks. delbetaling av bil.

Last edited:

Fikk også tilgang til Deltaloungen i Atlanta med Amex-plat.

Fikk også tilgang til Deltaloungen i Atlanta med Amex-plat.

Jøsses, det der er faktisk litt overraskende. Det er jo også en sjefsbenefit.

Kan det da faktisk være sånn at man faktisk får de fordelene som er listet opp her også med norsk Platinum-kort?

To gain admission, simply present your Platinum Card, a government issued ID, and a ticket valid for same-day travel to the club agent in:
American Airlines Admirals Clubs®
Continental Airlines Presidents Clubs®
Delta Sky Clubs®
US Airways Clubs®(Note: ticket not required for US Airways Clubs)
Airspace Lounges3
Your Spouse and children under age 21, or up to two traveling companions, may join you

Kan det da faktisk være sånn at man faktisk får de fordelene som er listet opp her også med norsk Platinum-kort?

Kan aldri tenke meg at det er meningen, da hadde det stått på de norske hjemmesidene. Enten slipper de inn av uvitenhet fordi de ikke forstår forskjell på det norske og amerikanske kortet. Eller så er det mulig å komme inn mot avgift og BårdK får en belastning på sin neste regning.

BTW: Nettkontoen er håpløs! Nede for tredje dag på rad. Det er litt kritisk da jeg befinner meg i USA og bruker kortet til ganske store transaksjoner som f.eks. delbetaling av bil.

Ja den er håpløs. Jeg irriterer meg over de ikke kan vise valutakursen for utenlandske transaksjoner. Jeg må sitte å regne den ut selv når jeg lager reiseregninger. Merkelig for på Trumf Visa sin Nettkonto (som vel er den samme løsningen fra DnbNor) så klarer de det.

Jeg kom inn begge steder etter at de dro kortet, så det er nok ingen menneskelig feil. Det jeg ikke tenkte på var at jeg vil bli belastet for det. Blir spennende å se.

Oppdatering vs Companion Ticket:
to uker etter lovnad om umiddelbart bekreftelsesbrev foreligger det ennå intet... Purring pr tlf igjen iverksatt, jippiii...

Oppdatering vs Companion Ticket:
to uker etter lovnad om umiddelbart bekreftelsesbrev foreligger det ennå intet... Purring pr tlf igjen iverksatt, jippiii...

Og dette betaler man et stivt årsgebyr for? Provoserende dårlig. Krysser fingrene for at dette snart løser seg for deg. Selv har jeg 70k nå, men merker at tanken på å måtte slåss for å få denne billetten gjør meg motløs.

Jeg har i tre uker nå ikke kommet inn på nettsaldoen på AmericanExpress.no (logg inn private kort -> BankID).

Jeg får følgende melding:

Code:
[b]Feil[/b]
Oppkobling mot banksystem feilet.

En teknisk feil har oppstått.

Har ringt kundeservice om dette to ganger, men det lar seg tydeligvis ikke ordne.
Helt vanvittig tatt i betraktning årsgebyret for kortet...

Noen andre som opplever det samme?

Jeg får logget meg inn via BankID ihvertfall.

Jeg opplever at innlogging og funksjonalitet er helt tilfeldig. Noen ganger kan jeg bare logge meg inn på jobb, andre ganger bare hjemmefra. Noen ganger virker alt som det skal, andre ganger får jeg feilmelding ved enkelte menyvalg. Det er ekstremt frustrerende.

Jeg har ikke fått logget meg inn på en uke. Det er litt krise da jeg nettopp har flyttet til USA og kortet har vært brukt flittig, blant annet til delbetaling av bil og en rekke reiseutgifter. Får jo ikke engang laget mine reiseregninger. Snakket med kundeservice i går og de hevedet at problemet mitt er at jeg har en ikke-engelskspråklig bokstav i fornavent mitt! Wow, de sier til og med at de har jobbet med saken siden sist onsdag uten å lykkes. Hva gjør jeg. Ber om at årsgebyret tilbakeføres?

Status
Not open for further replies.
Back