American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Ja, ikke sant. Mine foreldre foutså ikke internett og det blør jeg for den dag i dag. Her i USA heter jeg Bard, men fikk kjempeproblemer med visaen min da det i passet står Baard, mens det på visa-dokumentet stod Bard. Så nå farter jeg rundt med to visa-dokumneter, ett med Bard og alle nødvendige underskrifter og ett med Baard. I og med at jeg bor 20 minutter fra Mexico slår det meg at jeg som lovlig oppholder meg her har valgt den vanskelige veien.

Da var Platinium kort bestilt. Med tanke på at jeg skal gjøre opp en rundtur på Color Magic til rundt 260K om noen uker, så blir dette riktig så pent. Skulle bli 52000 poeng pluss to som kan reise med?!

Jeg gjorde en impulsbestilling av Amex kort på OSL tidligere i dag, så får jeg finlese denne tråden og se hva det blir til om jeg skal gå over til å samle sas poeng eller fortsette med Norwegian Reward..

Da var Platinium kort bestilt. Med tanke på at jeg skal gjøre opp en rundtur på Color Magic til rundt 260K om noen uker, så blir dette riktig så pent. Skulle bli 52000 poeng pluss to som kan reise med?!

Her bør du ha tungen rett i munnen:
1. Med Amex' sin leveringshistorikk er du heldig om du har kortet i tide.
2. Du bør forhåndsklarere beløpet med Amex, de kjører da en ekstra kredittsjekk på deg for en evt høy engangsbelastning, ellers står du sannsynligvis der med et chip-og verdiløst kort når regningen skal betales, og beløpet må uansett autoriseres manuelt og over telefon.
3. Få fakturaen i NOK, ellers blir transaksjonsgebyret alene 3-4'
4. Du kan kun få én CT/år, uansett hvor mange ganger du runder 100' Jeg har rundet 200' og regner ikke med ytterligere fordeler. (Og ja jeg venter FREMDELES på bekreftelsen fra DNB Nor på mine første 100'!!)

Greit å få det klarlagt. Selv er jeg halveis til 100K, så satser på at det går greit.

Er det noen som vet noen steder man kan fornye månedskort/Flexus hos Ruter hvor de aksepterer AmEx?

Fornyet reisekortet på Trafikanten på Jernbanetorget i dag med AmEx.

Noen som har fått StopService+ utstedt i det siste? Jeg bestillte 1. juli, og har enda ikke sett noe. Fikk en "Bekreftelse" 10. juli på at det var på vei...

Jeg kan også bekrefte mye tull med nettbanken. Jeg får logget inn, men kan ikke få opp transaksjonsoversikt for mitt EB Plat kort. For green card får jeg opp transaksjonsoversikten, så det er ikke noe galt med nettleser / plugin. Sente klage til AmEx, og fikk transaksjonsoversikt tilsendt som pdf, men virket ikke som de tenkte å gjøre noe ytterligere. Jeg fikk oppfølglingsspørsmål som om "er du sikkker på at det har vært noen transaksjoner i det siste" (I eposten hadde vedkommende som sagt sendt ved pdf'en, og den var en tettskreven A4 side...)

Det jeg virkelig savner fra AmEx i norge er mer velvilje til å løse problemer, og bedre oppfølging når noen melder avvik til kundeservice. Min opplevelse er at kundeservice for det meste skylder på andre sammarbeidspartnere, og henviser folk videre for å få løst problemene, istedenfor at kundeservice ringer rundt for å løse problemet for kunden. Det er heller ingen oppfølging fra kundeservice i etterkant av et problem for å høre om det ble løst og kunden er fornøyd.

At det er sånn for mitt NAF Mastercard er helt greit, det er et billigkort jeg kun bruker fordi det gir gode rabatter på bensin. At kundeservice for et premiumkort, som reklamerer med mange fordeler, ikke klarer å følge opp kundene bedre er meget dårlig.

Noen som har fått StopService+ utstedt i det siste? Jeg bestillte 1. juli, og har enda ikke sett noe.

Jeg har prøvd meg på StopService jeg også. Logget inn med det brukernavn og passord jeg fikk med velkomsthilsen. Går fint an å logge inn men der har jeg 2 valg: Bestille StopService og logge ut...

Valgte å bestille og fikk mail dagen etterpå at jeg allerede hadde tilgang til tjenesten. Svarte at det ikke fungerte og eneste valg var å logge ut og siden har jeg ventet på at "IT skal fikse problemet"

Nettbanken fungerer for min del, jeg bare irriterer meg over at de ikke kan vise hvilken valutakurs som er brukt. Jeg må ha det inn når jeg skriver reiseregninger og da er det irriterende å måtte regne ut manuelt. De får det til på Trumf Visa så da bør det vel ikke være så vanskelig å få det til her.

Lite brukstips: Om noen skulle trenge nye vinterdekk snart og kunne tenkt seg noen poeng så tar ihvertfall dekkonline.com imot amex som betaling. Prisene der inne virker også å være konkuransedyktige. Har forøvrig selv ikke brukt siden enda..

Dette kan jo bli spennende all den tid Amex kortet (Og forsåvidt Diners også) ikke kommer med chip:

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10081804

Nå regner jeg med og håper at dette kun gjelder debetkorthåndteringen i terminalene, men likevel?

Jeg tror nok det bare gjelder debetkortene, hvis ikke ville norge biltt et enda mer umulig land for turistene ettersom det på langt nær er alle land som har inført chip.

Dette gjelder vel kun butikker som i dag kun aksepterer BankAxept?

Her bør du ha tungen rett i munnen:
1. Med Amex' sin leveringshistorikk er du heldig om du har kortet i tide.

Du fikk rett her.. ikke sett snurten til noe som helst kort :headbang

Nå regner jeg med og håper at dette kun gjelder debetkorthåndteringen i terminalene, men likevel?

Som artikkelen skriver gjelder det kun BankAxept transaksjoner. Idag kan disse kjøres på magnetstripe som backup dersom chipen ikke fungerer.

Fra 01. desember vil rene BankAxept kort uten Visa ikke kunne brukes med magnetstripe. Kombinerte kort med Visa vil da gå på Visa delen hvis de dras på magnetstripe forutsatt at butikken tar kredittkort. Amex / Diners uten chip kan brukes som tidligere.

Hei

Jeg ser også frem til at de får chip på kortet for forhåpentligvis vil dette bety at det blir sikrere. I løpet av de månedene jeg har hatt kortet mitt har jeg kun blitt bedt om legitimasjon en gang :8:

Er det noen nye erfaringer her inne med companion ticket?

Har bikket grensen nå og er spent på fremdriften.

Det er vel The Viking som har ventet lengst på dette. Det står noe om det lenger bak i tråden.

Var vel noe snakk om at man først ventet fakturaen var betalt for den påfølgende måneden (altså fakturaen etter den der du bikket 100K), før man skulle prosessere og sende ut bekreftelsen.

Venter sånn sett jeg også, men det kan da se ut som om det vil gå en drøy måned til.

Ingen positive nyheter herfra dessverre..
Venter fremdeles på mitt "CT certificate", og har blitt lovet dette (Som jeg ble forrige mnd) i løpet av første uken i september. Seeing is believing...

ENDELIG!

Fikk min CT bekreftelse i posten i går, har ikke brevet foran meg her; men eksisterer eget tilvalg på SAS tlf for bestilling av CT.
LITT klønete formulert står det at "CT er gyldig året etter at kravet oppfylles". Regner med at dette er INNEN utgangen av året og at det nå er fritt frem?

Re: ENDELIG!

Fikk min CT bekreftelse i posten i går, har ikke brevet foran meg her; men eksisterer eget tilvalg på SAS tlf for bestilling av CT.
LITT klønete formulert står det at "CT er gyldig året etter at kravet oppfylles". Regner med at dette er INNEN utgangen av året og at det nå er fritt frem?

Du er sikkert pilot på dette prosjektet til SAS da.

Du må oppnå antallet poeng innen kalender år men kan vel bestille CT i l.a. året etter?

Status
Not open for further replies.
Back