American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Er det flere enn meg som sliter med dårlig laminering på kortet? Har begynt å gå opp i hjørnene og er ikke lenge til det kommer til å ligne på en dårlig laget fake-skole-ID og jeg vil trenge et nytt kort

Er det flere enn meg som sliter med dårlig laminering på kortet? Har begynt å gå opp i hjørnene og er ikke lenge til det kommer til å ligne på en dårlig laget fake-skole-ID og jeg vil trenge et nytt kort

Har samme problem!

Re: ENDELIG!

Regner med at dette er INNEN utgangen av året og at det nå er fritt frem?

Det er lagt ut et fullstendig regelsett, som det er linket til her.
http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=659926&postcount=334

Så vidt jeg husker var den gyldig et et år etter utstedelse, altså at den ikke måtte brukes innen utgangen av året.

EDIT: Ja, se punkt 4 i reglene i linken over. Gyldig i 12 mnd etter utstedelse.

For det tilfellet at de har skrevet "CT er gyldig året etter at kravet oppfylles" kan jo dette tolkes som både 12 mnd etter kvalifisering, OG året etter, altså opptjent i 2011, benyttes ila 2012.

Ganske bemerkelsesverdig at det innenfor flybransjen og deres bonusprgrammer er så mye unøyaktigheter, slurv og tilfeldigheter ute og går. Hvem er det de har satt i arbeid egentlig? Finnes det noen kontrollorganer som ser over programmer, ordninger etc. før det publiseres?

Her ble det laget et opplegg (Amex/CT). Etter lansering visste ingen på tlf. hva som var gjeldende regler og hvilke vilkår som gjalt for en nokså stor benefit i programmet. Så, etter en lang stund, kom det skriftlige vilkår (utrolig at dette ikke forelå ved lansering av programmet). Etter dette tok det flere evigheter før kvalifiserte kunder fikk tilsendt sine forespeilede fordeler (CT), men da hadde man jammen tilsynelatende angitt unøyaktige og misvisende opplysninger i oversendelsesbrevet, som ikke var i samsvar med de tidligere skriftlige vilkårene. Er det ingen kontroll av dokumenter som går ut? Er det heller ingen kontroll og kvailitetssikring av nye dokumentmaler (oversendelsesbrev CT) før det går ut til kundene?

Nå har jeg ikke sett oversendelsesbrevet eller det mottatte verdikortet selv, men jeg synes det gjennomgående er mye slurv som pumpes ut av SAS / EB. Dette hadde ikke passert uten større oppvask i min bransje...

Last edited:

Enig i at det har vært mye rot. Jeg har forlengst brukt over 100k på kortet, må jeg be om CT, eller kommer det automatisk?

Ganske bemerkelsesverdig at det innenfor flybransjen og deres bonusprgrammer er så mye unøyaktigheter, slurv og tilfeldigheter ute og går. Hvem er det de har satt i arbeid egentlig? Finnes det noen kontrollorganer som ser over programmer, ordninger etc. før det publiseres?

Basert på hva som tyter ut av på www.sas.no, SAS EB, markedsføring og oppstart av nye ruter m.v. så kan det virke som svaret på det siste spørsmålet ditt er: NEI

Samme her, man kan jo ikke forlange al verden for 1700 kroner i året:-)

Samme problem hos meg, kortet fliser seg opp i enden.

Har et DnB NOR corporate-kort med samme problemet med flisingen--det ser særdeles velbrukt ut særdeles fort, men funksjonaliteten er ihvertfall høyst tilstedeværende for egen del, så har ikke orket å styre med det. Antar det er samme produsent som har laget disse AmEx-kortene...

Merkelig, for mine andre DnB kort er svært holdbare og har ikke opplevd noe problemer med dem

Merkelig, for mine andre DnB kort er svært holdbare og har ikke opplevd noe problemer med dem

Mye chip-bruk på dem, kanskje? Jeg har samme "flise-problem" på mitt EB Mastercard, til tross for at det går mye i chip der. Produsert av Tag Systems.

Enig i at det har vært mye rot. Jeg har forlengst brukt over 100k på kortet, må jeg be om CT, eller kommer det automatisk?

Det kommer....

Etterhvert....

Kanskje....

Hvis du er heldig....

Og maser.....

Og maser...

Og er heldig....

Ogsåvidere... ;P

Det kommer....

Etterhvert....

Kanskje....

Hvis du er heldig....

Og maser.....

Og maser...

Og er heldig....

Ogsåvidere... ;P

Supert. Har også nådd 100K, men ser ikke frem til endeløs korrespondanse med håpløse kundekonsulenter. Håper noen kan sette dem på plass snart.

Ikke med American Express kortet, men med et Priority Pass , hvor 1/3 del af lamineringen efterhånden sidder løs. Heldigvis skal det skiftes ud snart alligevel.

Fikk melding fra en kollega som jeg "vervet" til SAS Am-Ex. Han hadde vunnet en tur til NYC, tre netter på hotell og valgfri Broadway-forsteilling for to personer, gjennom kortet. Tydelig at alt ikke er negativt.

Det kommer....

Etterhvert....

Kanskje....

Hvis du er heldig....

Og maser.....

Og maser...

Og er heldig....

Ogsåvidere... ;P

Betryggende at det går automatisk! Er litt rart, jeg har vært DnB-kunde i mange år, ikke på grunn av de aller beste betingelsene, men på grunn av god kundeservice (jeg er nok en lønnsom kunde).
Var innom Red Carpet Club i dag i San Francisco på vei fra SAN til PVG. Der var det et oppslag i skranken om at nye Priority Pass-kunder som har sitt Priority Pass gjennom Star Alliance-kredittkort ikke har noen rettigheter uten å betale. BTW og OT: Upperdeck på UA var bedre og romsligere enn på BA, hyggelig overraskelse bortsett fra at de FA som betjente oss var halvsure og bestemte burugler på nærmere sytti. Ikke noen galt med eldre damer, men disse var litt vel sjefete.

Nådde 100K grensen for noen uker siden og har nå sendt de en mail med litt spørsmål angående CT. Har ikke hatt noen kontakt med kundeservice whatsoever så blir spennende å se hvordan dette blir etter å ha lest mye annet enn skryt her inne.

Jeg har forøvrig som flere nevner problemer med lamineringen på kortet. Kanskje kortene ikke er laget for norske lommebøker :-P

Noen som har betalt med AmEx i en møbelbutikk i Oslo-området? Det begynner å bli tide på å kjøpe en ny seng, og tenkte jeg skulle score noen kjappe bonuspoeng.

Noen som har betalt med AmEx i en møbelbutikk i Oslo-området? Det begynner å bli tide på å kjøpe en ny seng, og tenkte jeg skulle score noen kjappe bonuspoeng.

Lurer på det samme.....kjøpte leilighet idag, så trenger tips til amex-venlige steder fremover

Duxiana og Hästens på senger, Tannum på møbler, og da er nok veien kort til en CT

Jeg kan i alle fall bekrefte at Skeidar og Living ikke tar AmEx.

Living tar dog Diners.. (så en del poeng har det blitt etter et noe overilt huskjøp i ferien :8:)

Venter forøvrig fremdeles spent på dette CT "beviset" i posten...

Er det noen som har noen tips til "artig" langtur med feks. Senior som det er ledige business bonus seter? Ser at BKK er bare å glemme ut hele 2012

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back