Mulig jeg misforstår, men er det slik at å søke seg til et Amex platinum er noe helt annet enn for andre kredittkort? Hva er i så fall kriteriene for å få, utover å være kredittverdig?
Oppdaget at jeg var rundt 7000,- fra 100KNOK omsetning . Trengte noe minne og en SSD disc , jaggu ikke lett å få kjøpt dette i Norge med AMEX kort...,
Men en ny Nespresso maskin, minne og SSD disc ble bestilt så får vi se om vi får inne faktura på rett år...
Elkjøp/Lefdal tar AmEx i nettbutikkene (via PayPal).Oppdaget at jeg var rundt 7000,- fra 100KNOK omsetning . Trengte noe minne og en SSD disc , jaggu ikke lett å få kjøpt dette i Norge med AMEX kort...,
Men en ny Nespresso maskin, minne og SSD disc ble bestilt så får vi se om vi får inne faktura på rett år...
Elkjøp/Lefdal tar AmEx i nettbutikkene (via PayPal).
Nei.Er det noen merkostnader for bruker å betale slik med Amex?
Er det noen merkostnader for bruker å betale slik med Amex?
Var begge transaksjoner i lokal valuta? Både SAS Amex og de fleste MC har 1,75% påslag på offisiell kurs, så det skal i utgangspunktet ikke være noen forskjell med mindre brukerstedet har belastet deg i NOK med sin egen kurs.
Heldigvis omsetning, noe annet hadde vært ganske tåpelig!Er det noen som vet om poengopptjening og omsetning mot CT regnes fra fakturabeløp eller total omsetning på kortet? Jeg var litt for pesimistisk / edruelig da jeg satt kredittgrensen på kortet mitt.,men i stedet for å øke den har jeg enn så lenge bare sørget for å gjøre ekstra innbetalinger etterhvert som jeg bruker kortet. Hvis poengopptjening skjer basert basert på fakturabeløp i stedet for omsetning får jeg kanskje sose meg til å øke kredittgrensen.
Jeg var litt for pesimistisk / edruelig da jeg satt kredittgrensen på kortet mitt.,men i stedet for å øke den
I utlandet har amex ofte litt høyere kurs bakt inn i varekjøpene ift visa/amex. Jeg handlet to par sko i to omganger samme dag med amex og mastercard. MC viste billigere kurs.
Er sikkert flere her som kan si mer om dette, men mener jeg har sett andre poster som bekrefter. Om det er hver gang eller tilfeldig vet jeg ikke, men jeg bruker amex mye pga CT og EB-poeng.
Akkurat hvor mye over du kan gå vil de neppe ut med, men i alle fall 30k over er helt innenfor.
Oppdaget at jeg var rundt 7000,- fra 100KNOK omsetning . Trengte noe minne og en SSD disc , jaggu ikke lett å få kjøpt dette i Norge med AMEX kort...,
Når legger de fleste ut awardbilletter? Søker for neste jul og finner en del utreiser rundt 20. desember, men nada tilbake rundt 30. desember.