American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Noen som vet om jeg får 12 000 poeng i velkomstgave selv om jeg har AmEx Classic fra før?

Du skal egentlig ikke få det, men jeg fikk.

Slike beløp lønner det seg uansett å omsette på Platinum, velkomstgave og halv årsavgift eller ikke.

Last edited:

Jeg oppgraderte fra Premium til Platinum for noen måneder siden. Forsøkte først å gjøre det via nettet, og det stod da ingenting om halv årsavgift eller poeng. Pga problemer med nettregistreringen fikk jeg tilsendt et papirskjema. Her stod det at jeg skulle få både poeng og halv pris. Etter at jeg fikk kortet dukket 12.000 poeng opp, mens de trakk full årsavgift. Gjorde dem oppmerksomme på dette og fikk tilbakebetalt halve årsavgiften. Mulig jeg var heldig...

Jeg oppgraderte fra Premium til Platinum for noen måneder siden. Forsøkte først å gjøre det via nettet, og det stod da ingenting om halv årsavgift eller poeng. Pga problemer med nettregistreringen fikk jeg tilsendt et papirskjema. Her stod det at jeg skulle få både poeng og halv pris. Etter at jeg fikk kortet dukket 12.000 poeng opp, mens de trakk full årsavgift. Gjorde dem oppmerksomme på dette og fikk tilbakebetalt halve årsavgiften. Mulig jeg var heldig...

Nå har jeg hatt Platinum-kort siden det ble introdusert (i 2011?), og de har aldri klart å få til det med årsavgiften. Den blir trukket hvert år, selv om jeg av ulike årsaker har hatt rett til halv eller ingen årsavgift gjennom disse årene. Nå senest i juni i år, hvor de trakk full årsavgift til tross for at jeg har hatt diamantstatus hos SAS siden det ble introdusert i fjor. Det blir med andre ord en årlig telefon til Amex/DNB for å få ordnet opp.

Nå har jeg hatt Platinum-kort siden det ble introdusert (i 2011?), og de har aldri klart å få til det med årsavgiften. Den blir trukket hvert år, selv om jeg av ulike årsaker har hatt rett til halv eller ingen årsavgift gjennom disse årene. Nå senest i juni i år, hvor de trakk full årsavgift til tross for at jeg har hatt diamantstatus hos SAS siden det ble introdusert i fjor. Det blir med andre ord en årlig telefon til Amex/DNB for å få ordnet opp.
En epost til kundeservice gjør samme nytten.

Hva i all verden har skjedd hos affinion? Siden jeg ble medlem for noen år siden har jeg brukt conciergen noen få ganger per år for restaurant, hotell, fly og enkelte spesielle ting. Vanlig prosedyre er enten å ringe, eller sende mail, så komme en kvittering og i løpet av to tre dager en booking.

Nå skulle jeg til thailand i november og var ute etter billige biz billetter og sendte en mail (etter over ett år uten å bruke dem. INGEN svar før dag 3. og da leser jeg med forbauselse:

Hei
Du skal kontekte reiseservice på 22983510. Du kan også logge deg inn på travelprivilegesnorway.com

Mvh

Wtf? Nettsiden har vel ingenting med flyreiser å gjøre og hva et frekt svar.

Er det noen her som har amex plat som saga kunde? Tilbyr dem den internasjonale amex travel service og FHR? Hørte de bruker en annen concierge og..

Er det bare jeg som ikke skjønner hvordan nettbanken til Amex fungerer?
Jeg har akkurat betalt skolepenger, da overførte jeg 40.000 til kontoen min. Da stod den plutselig som bokført -40.000 før jeg hadde betalt. Når skolepengene var trukket stod det 5000kr ish i bokført saldo. Uten noen minus.

På fakturaen min som må betales 15.08 står det Nytt skyldig beløp: -765,11.
Jeg satte da for morro skyld over 1000kr og nå har jeg bokført saldo på -1000kr ca. Betyr dette at jeg har 10.000kr (kredittgrensen min) + 1000kr disponibelt?

Før har jeg bare satt over litt i her og der når lønnen kom, men nå er jeg student i utlandet å må roe ned kortbruken.

Minus betyr tilgode til deg. Du har altså innbetalt for mye.

kan man overføre penger fra amex til sin egen bank konto ?

Hva i all verden har skjedd hos affinion? Siden jeg ble medlem for noen år siden har jeg brukt conciergen noen få ganger per år for restaurant, hotell, fly og enkelte spesielle ting. Vanlig prosedyre er enten å ringe, eller sende mail, så komme en kvittering og i løpet av to tre dager en booking.

Nå skulle jeg til thailand i november og var ute etter billige biz billetter og sendte en mail (etter over ett år uten å bruke dem. INGEN svar før dag 3. og da leser jeg med forbauselse:

Hei
Du skal kontekte reiseservice på 22983510. Du kan også logge deg inn på travelprivilegesnorway.com

Mvh

Wtf? Nettsiden har vel ingenting med flyreiser å gjøre og hva et frekt svar.

Er det noen her som har amex plat som saga kunde? Tilbyr dem den internasjonale amex travel service og FHR? Hørte de bruker en annen concierge og..

Affinion er ikke verdt en eneste krone mener jeg personlig. Har stort sett bare fått ubrukelige svar. AMEX PLAT (skikkelig) er en helt annen service. De gjør det som jeg hadde forventet at affinion skal kunne løse. Jeg har AMEX ICC card,så usikker på om DnB bruker samme (basert i UK), eller om det bare er den vanlige affinion.

Blir EBD i løpet av august. Noen som vet om de kutter til "halv årsavgift", eller gjelder det først året etter? Altså at en får gratis årsavgift

Last edited:

Er det noen søm vet hvilket medlemsnivå man får på Priority Pass som Amex Eurobonus Platinum kunde? Må jeg betale for loungene eller er det inkludert noen gratis besøk!? Skal innom FRA på tirsdag og er nylig nedgradert....

Er det noen søm vet hvilket medlemsnivå man får på Priority Pass som Amex Eurobonus Platinum kunde? Må jeg betale for loungene eller er det inkludert noen gratis besøk!? Skal innom FRA på tirsdag og er nylig nedgradert....

Du får det heilt basic medlemsnivået, som gjer at du får lov til å kjøpa lounge-access.
Eg har kasta kortet, så veit ikkje om det stod noko navn på medlemsnivået, men det var eit svart kort med gullskfrift.

hehe, da skal jeg kaste det jeg og :)
det står ikke noe om nivå på selve kortet...

Dere som kaster PriorityPass'et fra AMEX, har dere andre muligheter for å komme inn på lounger når billett/medlemsskap ikke gir tilgang? Eller synes dere bare det ikke er verdt prisen?

Skal sies at jeg aldri har brukt det selv, men har vært tilfeller før jeg fikk kortet hvor jeg kunne vurdert det...

Jeg beholder kortet og tar det med på tur om jeg kan komme borti situasjoner hvor det er eneste mulighet. Da er det bedre å betale 250kr eller hva det er for å slippe inn i en lounge. Kan fort være en meget grei "investering"

Jeg beholder kortet og tar det med på tur om jeg kan komme borti situasjoner hvor det er eneste mulighet. Da er det bedre å betale 250kr eller hva det er for å slippe inn i en lounge. Kan fort være en meget grei "investering"

Enig. Trodde heller ikke jeg skulle få bruk for det, men angret bittert da det lå hjemme, og jeg måtte sitte i Beirut´s røykfylte og utrivelige *A-Lounge. På den andre siden av terminalen er en stor og behagelig Priority Pass/Sky Alliance Lounge. Har husket kortet siden.

Noen spm angående innhenting av reiseruten: Jeg skal for første gang i mange år benytte meg av deutsche bahn. Har kjøpt billett til rabattert pris, som da er knyttet til tog, dvs jeg må reise med toget er jeg booked på. Hvis (og det skjer meeeget ofte) tog 1 er forsinket har jeg høy sannsynlighet for å miste tog 2. Med denne billetten ville bahn måtte skaffe ny billett til meg (jeg kan ikke bare hoppe på nestmulig tog). I praksis er dette tungvint og koster mye tid.

Spm altså om jeg kan bestille ny billett til tog x (som skal tas i stedet for tog 2) hvis jeg går glipp av connection ved første stopp. Dekker "innhenting av reiserute" dette?

Spm altså om jeg kan bestille ny billett til tog x (som skal tas i stedet for tog 2) hvis jeg går glipp av connection ved første stopp. Dekker "innhenting av reiserute" dette?

I utgangspunktet ja, men vilkårene har minstekrav til overgangstid og/eller forsinkelsens størrelse. Med togreiser er det typisk så korte overgangstider at forsikringen ikke vil dekke det (og uansett dekker DB det).

Prioritypass: Viser seg at PP har lansert en app hvor man slipper å ha med plastikken, men hvor det er nok med denne appen med brukernavn/passord og strekkoden som vises for medlemmer flest.

Men, ikke for oss med Norsk AMEX Plat. Og en haug andre som har fått PP via betalingskort.

Hva i alle verden er unnskyldningen for at nettopp denne gruppen MÅ ha med plastikken og ikke kan klare seg utelukkende med en app?

Noen som vet om det blir gebyr på uttak i minibank selv om man har pluss på kortet?

Status
Not open for further replies.
Back