American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Sånn jeg har forstått det er inntjening kalenderår, mens gyldighet er 12 måneder. (hvilket gir rare incentiver ved høy spend tidlig på året)

Har ikke brukt mitt kort den siste måneden pga. denne regelen. Utsetter 100000-grensa til over sommeren slik at CT blir gyldig til og med neste sommer.

Er det gjort noen endringer på telefon-valget for å bestille CT? Ringer 05400 og trykker det "skjulte valget" men ingen ting skjer....

Virker som den er borte ja, jeg kom gjennom til 05400 å fikk da beskjed om å ringe: 64 81 60 99 - men etter å ha stått i kø der som nr 1 i 30 minutter gav jeg opp.

Ringte så tilbake til 05400 og ble da fortalt av en annen kundebehandler at jeg måtte ringe Amex - som selfølgelig også var feil.

Og nå mens jeg skrev her så ringte SAS tilbake fra 64 81 60 99 - en Norsk kundebehandler som selfølgelig skulle hjelpe meg å booke CT HAU-SFO med SK og United :)110 000 poeng og en tusenlapp i avgifter.

Har ikke brukt mitt kort den siste måneden pga. denne regelen. Utsetter 100000-grensa til over sommeren slik at CT blir gyldig til og med neste sommer.
Da var mitt AMEX Platinum i boks på første forsøk. Undres litt på et års gyldighet mens opptjening på CT er kalender året ref. nest siste avsnitt på pkt 20 i avtalevilkårene, en smule irriterende for jeg tror ikke jeg klarer 100k på de neste 6 månedene.

Sitter og venter på Platinum kortet mitt, og har en reise for 3 personer til USA som skal betales med det. Biter nå negler og håper på at billetten ikke skal bli mye dyrere mens jeg venter på kortet...eller i verste fall at flighten(e) blir fulle! Noen som har mottatt kort den siste tiden? Stemmer det med ca 1 uke?

MVH

Tommy

Fikk mitt kort for ca 3 mnd siden, da tok det over 3 uker, men du kan jo bruke kortet til nesten ALT med litt planlegging, så det skulle ikke være noen utfordring uansett å nå 100 K, har allerede fått min første CT :)

Fikk mitt kort for ca 3 mnd siden, da tok det over 3 uker, men du kan jo bruke kortet til nesten ALT med litt planlegging, så det skulle ikke være noen utfordring uansett å nå 100 K, har allerede fått min første CT :)

Ouch...3 uker tør jeg ikke å vente. Da får jeg ta det på Diners, det er synd, da jeg hadde kommet et godt stykke på vei til CT med første gangs bruk.

Når det gjelder tips og triks for bruk av kortet...så mottas det med takk :)

MVH

Tommy

Jeg fikk som sagt mitt kort nylig, det tok 18 dager.
Hadde imidlertid ikke troen på å bruke 100k ut året, men må kanskje revurdere, forbruk hittil i juni er 51k, 15k i syden tur, resten jobb reiser, så det kan jo bli CT med det første om aktiviteten holder seg på dette nivået.
Skikkelig irriterende at jeg ikke slo til litt tidligere.

Sitter og venter på Platinum kortet mitt, og har en reise for 3 personer til USA som skal betales med det. Biter nå negler og håper på at billetten ikke skal bli mye dyrere mens jeg venter på kortet...eller i verste fall at flighten(e) blir fulle! Noen som har mottatt kort den siste tiden? Stemmer det med ca 1 uke?

MVH

Tommy

Fikk mitt forrige uke. Det tok ca 10 dager, så gikk ganske fort.

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Tester leveringstiden på kort nå, nytt kort ble bestilt i går.
Så kan jeg jo også se hva som kommer først av Amex, SAS EB MasterCard og DnB Visa/Bank Accept.....i mens får jeg snylte på kona :p

Jeg har en CT liggende som går ut tidlig på høsten, og ligger an til å få en ny en nokså snart. Kan man bruke to stykker CT på et reisefølge på 4 (hvorav undertegnede er en av de reisende)?

OSL-FRA-NRT-MUC-OSL med LH i C gir ca 3500 i skatter og avgifter pr. person...

MVH

Tommy

Jeg fikk mitt kort etter 1 uke og 1 dag. :) Premium

Ouch...3 uker tør jeg ikke å vente. Da får jeg ta det på Diners, det er synd, da jeg hadde kommet et godt stykke på vei til CT med første gangs bruk.

Når det gjelder tips og triks for bruk av kortet...så mottas det med takk :)

MVH

Tommy

Les igjennom denne, her står de fleste amex vennlige butikker og andre tips til bruk av kortet

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=99507&highlight=amex

Noen som jobber hos DNBs kredittkortavdeling som har veldig lyst til å sende meg en PM? (Evt. Trumf VISA?)

Tester leveringstiden på kort nå, nytt kort ble bestilt i går.
Så kan jeg jo også se hva som kommer først av Amex, SAS EB MasterCard og DnB Visa/Bank Accept.....i mens får jeg snylte på kona :p

Og fasiten på det var at samtlige kort ble levert innen fire dager, usikker på nøyaktig hvor mange da jeg var på ferie.

Det mest interessante er dog at mitt Amex EBG-kort har en helt annen "gyldig til" dato enn MC EBG. Hvilket jeg håper å kunne dra nytte av når jeg settes en hakk ned i status om noen måneder

4 dager...det var kjapt. Jeg venter på Amex enda, dag 10.

Status
Not open for further replies.
Back