American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Sikkert en fordel om du da skriver de kortene, slik at han får tips om de.

Det er det nok flere som er interessert i å høre om... Meg inkludert.

Jeg fikk platinum når jeg søkte for et år siden, på den tiden hadde jeg vel knapt oppført årsinntekt over 350.000 ettersom jeg akkurat hadde avsluttet doktorgraden. Hadde egentlig regnet med at jeg måtte sende over min nye ansettelseskontrakt med den nye inntekten min, men det trengtes ikke. Jeg var på det tidspunktet 28år.

Sa forresten opp Plat kortet mitt denne uken, det finnes andre kort som gir bedre fordeler til lavere årspris...

Companion Ticket er hovedgrunnen til at jeg holder meg inne med EB AmEx Plat.

Velkomsttilbudet med 14400 poeng er vel uansett en god deal for første år med halv pris slik jeg ser det. Så får første bruksår si om man klarer CT, og om det er vits i å fortsette med Amex.

Velkomsttilbudet med 14400 poeng er vel uansett en god deal for første år med halv pris slik jeg ser det. Så får første bruksår si om man klarer CT, og om det er vits i å fortsette med Amex.

Får man 20% på Platinum også? Trodde det bare gjaldt premium.

Mener du motsatt? Det er platinum som jo gir 20 poeng per hundrings. Premien er vel bare 15

Sorry, men 20% ekstra poeng i velkomst. Får 7200 poeng for premium nå, men trodde en fortsatt bare får 12000 for platinum.

Pratet med Amex to ganger, og det var noe uklare svar hva gjaldt både inntektskrav og minstealder for Platinum. Fikk opplyst minstealder på 28 år for Platinumkortet, og et inntektskrav som var noe mindre strikt (ville dog ikke informere om nøyaktig beløp som kreves).. Ettersom jeg er under 28 får jeg nøye meg med Premiumkortet for denne gang.
Spørs bare om det blir verdt det...

Pratet med Amex to ganger, og det var noe uklare svar hva gjaldt både inntektskrav og minstealder for Platinum. Fikk opplyst minstealder på 28 år for Platinumkortet, og et inntektskrav som var noe mindre strikt (ville dog ikke informere om nøyaktig beløp som kreves).. Ettersom jeg er under 28 får jeg nøye meg med Premiumkortet for denne gang.
Spørs bare om det blir verdt det...

Klarer fu ikke omsette 150 t nok hadde jeg ikke giddet. Vanskelig å få brukt kortet. Bedre å vente til Diners sikkert kommer med tilbud i løpet av året.

Jeg er 27år, men var bare 26 når jeg fikk platinum kortet...

Klarer fu ikke omsette 150 t nok hadde jeg ikke giddet. Vanskelig å få brukt kortet. Bedre å vente til Diners sikkert kommer med tilbud i løpet av året.

Diners er da generelt blevet meget sværere at bruge end AMEX. Her i huset bruges Diners praktisk taget aldrig mere.

Nei, jeg kan heller ikke finne noe i de svenske vilkårene - men ble litt usikker da jeg ser andre nevne denne fordelen på sine norske SAS Amex.

Det er jo en rett stor fordel å ha, går en god del hundrelapper i löpet av ett år for å forsikre seg mot egenandel ved leie av bil.

Remembercard i Norge har egenandelsforsikring for leiebil for kr 70 per år. Remembercard i Sverige ser ut til å ha noe tilsvarende.

Er det overhodet noen muligheter å lure systemet slik at man får poeng for kjøpet av en flybillett innlands i Norge?

Er det overhodet noen muligheter å lure systemet slik at man får poeng for kjøpet av en flybillett innlands i Norge?

Hva om du kjøper billetten gjennom en 3. Part som expedia etc? Alternativt kan du bruke Trumf Visa istedenfor. Det gir snaue 14 poeng pr 100 kroner brukt ved omgjøring fra trumf til eurobonus. Det gjelder uavhengig om du kjøper innenlands flybilletter eller hva det enn måtte være.

Last edited:

Hva om du kjøper billetten gjennom en 3. Part som expedia etc? Alternativt kan du bruke Trumf Visa istedenfor. Det gir snaue 14 poeng pr 100 kroner brukt ved omgjøring fra trumf til eurobonus. Det gjelder uavhengig om du kjøper innenlands flybilletter eller hva det enn måtte være.

Med Trumf Visa får du hvertfall poeng som kan konverteres til Eurobonus.

Har kun Amex, så ønsker kun å benytte meg av det kortet enn så lenge.

Men kunne jo være en mulighet å bestille gjennom Expedia eller lignende, bare for å prøve.

Takk for tipset.

Har kun Amex, så ønsker kun å benytte meg av det kortet enn så lenge.
Trumf Visa er gratis og gir ca 28 poeng per 100 kr for innkjøp av dagligvarer i NorgesGruppens butikker (Kiwi, Spar/Eurospar, Meny, Joker, Ultra, Jacobs, Centra) og det er veldig mange som ikke tar AMEX. Så finnes egentlig ikke noen grunn å ikke skaffe seg et Trumf Visa :)

Trumf Visa er gratis og gir ca 28 poeng per 100 kr for innkjøp av dagligvarer i NorgesGruppens butikker (Kiwi, Spar/Eurospar, Meny, Joker, Ultra, Jacobs, Centra) og det er veldig mange som ikke tar AMEX. Så finnes egentlig ikke noen grunn å ikke skaffe seg et Trumf Visa :)

Hmm, interessant ja. Mulig jeg kan bytte ut mitt ordinære Visa kort med dette, og tjene enda flere poeng ^_^

@ Chriscross

Ja gjerne, det hadde vært av interesse.

3 ganger... har jeg lagt inn personalia på linken , men blir ikke kontaktet av AMEX, har de fylt kvota i år ?....

Status
Not open for further replies.
Back