American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Har handlet med Amex på Bohus og Expert mange ganger (i butikk)

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Et tips jeg har nevnt i en tidligere post er å bruke PayPal når man handler på nett, mange nettbutikker som bare aksepterer Visa og MasterCard tilbyr også betaling via PayPal, og PayPal tar AmEx. Har drevet med kjøkkenoppussing i år, og har benyttet denne løsningen på tretti.no og oppvaskkum.no.

Ellers kan man jo også betale diverse abonnementer med AmEx, jeg har det kortet liggende inne i iTunes for betaling av kjøp der ig Netflux-abonnement. Ikke store kostnadene akkurat, men alt hjelper. ;)

Last edited:

Er det noen som vet om posten tar Amex?
Visst man bestiller noe i f.eks postoppkrav?

Fyller bensin på Statoil, det blir jo et par tusen i måneden med to biler. Der jeg fyller må du velge "kasse" for å betale med amex inne.

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Esso og Statoil bruker å akseptere Amex (må betales inne i kassen)..

Re: American Express EuroBonus-vennlige butikker!

Kiwi, Meny, en del Rimi, Coop Obs tar i allefall..

Kiwi, Meny, en del Rimi, Coop Obs tar i allefall..

Virker ikke på coop obs lade, så kanske det er regionale forskjeller.
Ellers så skal det virke i alle norgesgruppen butikkene

Ja det er det. Avhenger av hvilket Coop de tilhører virker det som. Coop Øst støtter Amex.

Brukererfaring hos Expert (Mariero Stavanger):

Bestilte på nett, betalte i kassen med Amex. Gikk fint til slutt, men ikke uten følgende bemerkninger fra betjeningen:

- hm, jo vi tar kortet, men da må jeg ringe inn (...)
- du har ikke et annet kort med chip?

Jeg ga meg ikke, og sa at jeg med vilje hadde handlet her og ikke en annen plass nettopp på grunn av Amex. Prøvde å dra kortet en gang til, og der fikk jeg OK / Avbryt og Godkjent. :)

American Express EuroBonus-vennlige butikker!

Brukererfaring hos Expert (Mariero Stavanger):

Bestilte på nett, betalte i kassen med Amex. Gikk fint til slutt, men ikke uten følgende bemerkninger fra betjeningen:

- hm, jo vi tar kortet, men da må jeg ringe inn (...)

- du har ikke et annet kort med chip?

Jeg ga meg ikke, og sa at jeg med vilje hadde handlet her og ikke en annen plass nettopp på grunn av Amex. Prøvde å dra kortet en gang til, og der fikk jeg OK / Avbryt og Godkjent. :)

Til informasjon fikk jeg "Ugyldig tjeneste" eller hvilken feilmelding de gir ved Expert Storo i Oslo forrige uke.. Forsøkte to ganger før jeg måtte frem med Eurocard. For to uker siden brukte jeg AmEx på annen Expert på vestlandet uten problem.

Er det ikke merkelig at noen butikker i kjeden aksepter og andre ikke..?

Er det ikke merkelig at noen butikker i kjeden aksepter og andre ikke..?

Det kan jo være franchise?
Tror også det varierer fra butikk til butikk på grunn av forskjellige butikksjefer, ikke alle som vil betale masse gebyr for å tillate kredittkort..

Mange Remabutikker som ikke tar Mastercard og Visa engang (kun bankaxept), selv om de har blitt færre de siste årene.

Dere som har fått nytt kort: (Har sannsynligvis mitt nye kort liggende i postkassen)
Fikk nå nettopp kortet mitt avvist i Mexico. Må det nye kortet taes i bruk umiddelbart? Trodde det gamle ville fungere inntil det nye ble tatt i bruk?

Kortet avvist i Mexico i dag. Ringte kundeservice. Tekniske problemer i dag igjen. Må vurdere å bytte til et kort som man kan stole på...

Jepps, kortet mitt avvist på Kiwi både lørdag og i dag. Snakket med kundeservice begge dager og alt er nede. Syns det er helt utrolig at det skjer, ble også avvist for to uker siden så tredje gang på kort tid.

Samme her, kortet nektet samtidig med brev i posten.

Surt - den dagen jeg skal betale 45.000;- (og sikre årets CT) fungerer kortet selvfølgelig ikke..

Status
Not open for further replies.
Back