American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Kundeservice snakket om ila en time til ila dagen

Re: American Express EuroBonus-vennlige butikker!

Mitt kort blev avist två dagar i rad på ICA.

Jag tycker det är dåligt av DNB/Amex att inte gå ut med SMS/mail till sina kunder om att de har tekniska problem, eller vad det nu var för orsak...

Enig. De burde definitivt sendt ut en mail så lenge det var tale om en systemfeil som rammet alle kortholderne. Ganske pinlig å bli avvist to dager på rad på samme KIWI - følte at jeg fikk "han prøver seg jammen igjen med null kroner på konto "-blikket fra dama i kassa.

Enig. De burde definitivt sendt ut en mail så lenge det var tale om en systemfeil som rammet alle kortholderne. Ganske pinlig å bli avvist to dager på rad på samme KIWI - følte at jeg fikk "han prøver seg jammen igjen med null kroner på konto "-blikket fra dama i kassa.

Artig at slikt skjer med "eksklusive " kort. Skandiabanken VISA har aldri feila.

Jepp, dette var flaut.

Ble ydmyket foran 2 svensker i Oslo da jeg skulle betale.

Fikk "han har inga pengar"-blikket.

Da fikk jeg akkuratt brev om at mitt nye premium kort med chip var på vei...

Eneste er at jeg har platinum. Menmen ordner seg sikkert ;)

I dag var jeg på IKEA Slependen, og de tar fremdeles ikke Amex. Noen som vet om de har planer om dette?

Da fikk jeg akkuratt brev om at mitt nye premium kort med chip var på vei...

Eneste er at jeg har platinum. Menmen ordner seg sikkert ;)

Stod Platinum hos meg

I dag var jeg på IKEA Slependen, og de tar fremdeles ikke Amex. Noen som vet om de har planer om dette?

Ettersom jeg husker droppet IKEA amex pga mange svindelsaker. Vil tro at nå når chip blir innført at de tar det inn igjen. Men regner med at noen(DnB?) må selge det argumentet aktivt inn til IKEA. Ser gjerne at det blir innført snart.

Fikk PIN til nytt kort med chip i dag. Gode nyheter oppi det hele; for dem som har TrumfVisa (også som kjent fra DnB) er koden identisk med det.

Fikk PIN til nytt kort med chip i dag. Gode nyheter oppi det hele; for dem som har TrumfVisa (også som kjent fra DnB) er koden identisk med det.

Det var bra, stusset på hvorfor Dnb hadde annen kode på Amex enn alle andre kort tidligere.

American Express EuroBonus-vennlige butikker!

Avvist nok en gang og nå har jeg stått i 15-minutters kø på telefon til AmEx.

EDIT: Ingenting galt i følge support, men på merkelig vis ble det godkjent når AmEx var på tråden :-)

Last edited:

Dette er egentlig gammelt nytt, men jeg ser at i Danmark tilbys ikke American Express til privatpersoner i det hele tatt lenger:
http://www.americanexpress.com/denmark/privatkort.html
Det synes jeg er synd! Dette bidrar vel ikke akkurat til å få opp antallet brukersteder i norden.

Å bruke kortet på reise i USA, er jo en helt annen verden! Her tar som kjent ALLE kortet. Dessuten deilig å slippe signatur (og PIN) på alle småkjøp.

@veos:
Jeg har brukt kortet mitt tre ganger i Oslo hittil i dag (på Moods of Norway og Volt), uten problemer. Tidligere denne uken, fungerte ikke mitt heller.

Men mitt ble avvist på Kiwi St. Olavs plass nå for en halv time siden. Grrrrrr. Trippel-trumf-handelen måtte tas på annet kort.

Å bruke kortet på reise i USA, er jo en helt annen verden! Her tar som kjent ALLE kortet.

Å langt ifra .. det er mange som ikke vil ha noe med Amex å gjøre - spesielt mindre forretninger. Det er fordi de er dyrere for disse.

Status
Not open for further replies.
Back