American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express EuroBonus-vennlige butikker!

Virkelig? For hvis man bestiller på nett hos www.nsb.no, tar de ikke Amex...

Ja, NSB sine automater tar Amex. Alle automatene er ikke like medgjørelige med kort uten chip, men da prøver man bare automaten ved siden av. Ruter sin automater tar vel bare Visa og MC

Spurte NSB om hvorfor de ikke tar Amex på nett (eller i app), de begrunnet det med sikkerhet...?! Kan noen oppklare?

Vitus Apotek (avd Bogstadveien) overrasket meg ved å ta Amex idag. De kjører 3 for 2 sol-produkter nå, så løp og kjøp.

Ble avvist to ganger idag.. Bunnpris Skøyen (som har Amex klistremerke på døren) og McD Skøyen.

Noen som har vært på Ikea i det siste, og vet om Amex har kommet tilbake?

Noen som vet om Eplehuset i Oslo aksepterer AmEx? Ser at nettbutikken flagger VISA og MasterCard uten at jeg har fullført handlerunden for å se hvilke valg jeg får i checkout.

Noen som vet om Eplehuset i Oslo aksepterer AmEx? Ser at nettbutikken flagger VISA og MasterCard uten at jeg har fullført handlerunden for å se hvilke valg jeg får i checkout.

..Og det gjorde de (selvfølgelig) ikke, så da fikk VISA-kortet kjørt seg.

..Og det gjorde de (selvfølgelig) ikke, så da fikk VISA-kortet kjørt seg.

Neste gang kjøper du på apple no gjennom Eurobonusshopping. Da blir det totalt 30 poeng pr 100 kr. De har også begynt med levering som kan hentes på posten om en ikke er hjemme.

Neste gang kjøper du på apple no gjennom Eurobonusshopping. Da blir det totalt 30 poeng pr 100 kr. De har også begynt med levering som kan hentes på posten om en ikke er hjemme.

Takk for tipset! Har handlet gjennom Apple Store direkte denne gangen, men meldingen om 3-4 ukers forsinkelse kom i dag så da måtte det avbestilles og handles direkte i butikk.

Ser at Facebook endelig har åpnet for Amex i Norge for annonsekjøp. Sikkert ikke relevant for mange, men om man driver for seg selv eller er ansvarlig for annonsekjøp på jobb og kan få det refundert, så kan man få en CT på veldig kort tid og mange poeng :-)

Ser at Facebook endelig har åpnet for Amex i Norge for annonsekjøp. Sikkert ikke relevant for mange, men om man driver for seg selv eller er ansvarlig for annonsekjøp på jobb og kan få det refundert, så kan man få en CT på veldig kort tid og mange poeng :-)

Hehe, kjøpte Adwords på kredittkort for 2 mill i mnd for syv år siden, hadde vært greit med Amex da ja:)

Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Et kjapt spørsmål til dere ifm. diskusjonene rundt CT og 100K omsetning:
Jeg er selv innehaver av et EB Amex Platinum, men ser vel at jeg i daglig bruk vil ha store problemer med å nå omsetning på 100K gjennom et år.
Årsaken er ikke egne ressurser, men det faktum at jeg synes brukerstedene er altfor få og lite informert om, så jeg vet sannelig (med unntak av kjøp av reiser/hotell etc) nesten ikke hvor jeg kan bruke kortet for å gjøre betydelige hopp i årlig omsetning.
Noen gode tips her til typiske utgiftsposter eller brukersteder hvor en kan få nyttet på å bruke kortet slik at en årlig omsetning på 100K er innen rekkevidde?
Og avslutningsvis: bruker folk kortet utelukkende til reisebestilling slik at der et sånn de oppnår årlig omsetning på 100K?

Et kjapt spørsmål til dere ifm. diskusjonene rundt CT og 100K omsetning:
Jeg er selv innehaver av et EB Amex Platinum, men ser vel at jeg i daglig bruk vil ha store problemer med å nå omsetning på 100K gjennom et år.
Årsaken er ikke egne ressurser, men det faktum at jeg synes brukerstedene er altfor få og lite informert om, så jeg vet sannelig (med unntak av kjøp av reiser/hotell etc) nesten ikke hvor jeg kan bruke kortet for å gjøre betydelige hopp i årlig omsetning.
Noen gode tips her til typiske utgiftsposter eller brukersteder hvor en kan få nyttet på å bruke kortet slik at en årlig omsetning på 100K er innen rekkevidde?
Og avslutningsvis: bruker folk kortet utelukkende til reisebestilling slik at der et sånn de oppnår årlig omsetning på 100K?

Møbler på Bohus og elektronikk på Expert drar fort på litt.. Ellers er det en egen tråd her http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=99507&highlight=vennlige

"Alla" restauranger tar amex, så jag ser ofta till att få ta notan när jag är ute i jobbsammanhang för att komma upp i 100K. Det och reseräkningar är sörsta bidragsgivare för mig.

Ikke alle Bohus heller... Men Norgesgruppen er ett godt tips..

Status
Not open for further replies.
Back